Változik a parkolás a bringások érdekében

A BKK fura intézkedése

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.08.05. 13.00

A biciklisbarát közlekedésfejlesztés részeként a Budapesti Közlekedési Központ ferde tolatással elérhetővé alakítja át a parkolóhelyeket számos egyirányú utcában.

A Budapesti Közlekedési Központ a kerékpárosok biztonságára hivatkozva egyre több helyen vezeti be a “ferdén tolatva” parkolást a belvárosban. A belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztésében (melynek az általunk is kipróbált MOL Bubi közbringarendszer is része) a BKK alapvető célnak tekinti, hogy a kerékpározás, az autós forgalom és a parkolás egyaránt a mainál biztonságosabbá váljék.

A jelenleg zajló közlekedési átszervezés kilenc kerületet, összesen 30 fő- és gyűjtőútszakaszt érint (11,5 km kerékpársáv, 13 km kerékpáros nyommal megjelölt útszakasz), 64 egyirányú utca megnyitását, 60 jelzőlámpás csomópont korrekcióját, 1600 férőhelynyi kerékpártámaszt kihelyezését, valamint 20 kisebb forgalmirend-módosítást foglalja magában.

A ferdén tolatva parkolást a kétirányú kerékpározásra megnyitott egyirányú utcákban alkalmazza a BKK, azt állítják, hogy a tapasztalatok szerint nagyobb biztonságot jelent a közlekedők számára. Az autósok induláskor helyzetükből adódóan mindkét irányban belátják azt az útszakaszt, ahova kihajtani készülnek, így a kerékpárral közlekedőket is jobban észreveszik. A kétirányú kerékpáros forgalom számára megnyíló utcákban a ferde parkolás iránya sok esetben megfordul a kerékpárosok és az autósok együttes biztonsága érdekében. Ezt a megoldást először az V. kerületi Szemere utcában alkalmazták, ott a tapasztalatok szerint valóban biztonságosan működik.

Persze van, akin az új rendszer sem segít majd:

A ma megszokott halszálkás parkolási rend, miszerint orral, ferdén kell beállni, beparkoláskor ugyan kényelmesebb, de kiálláskor kockázatosabb, hiszen a forgalomba hátrafelé, holtterekben közlekedve kell besorolni. A biciklisek számára valóban veszélyesebb ez a gyakorlat.

A ferdén tolatva parkolás további előnye, hogy az autók többnyire hátul lévő csomagtartójába a járda felől lehet bepakolni, s így az autós sincs kitéve az úttesten zajló forgalomnak. (Szegény 911-es porschésok, faros škodások!)

A tolatva parkolásról az eddig érkezett, mind a kerékpárosok, mind az autósok véleményét tükröző visszajelzések pozitívak, a BKK nem kapott olyan visszajelzést, hogy a megfordított ferde várakozóhelyek használata problémát okozna, vagy hogy az út közepén kevesebb helyet hagynának szabadon az autók, mint az eddigi beállási rend szerint.

Azokon a  helyszíneken, ahol bevezetik az új forgalmi rendet, “Kérjük, segítse a tolatva parkolást!” feliratú tájékoztató táblát helyeznek ki a gépjárművezetők számára. 2013 novembere óta a VII. kerületi Jósika, Vörösmarty és Rumbach Sebestyén utcában és az V. kerületi Bihari János, Stollár Béla és Széchenyi utcában is ez a parkolási rend érvényes, az alábbi terülteken pedig – a kétirányú kerékpáros behajtás kijelölésével egyidejűleg – várható a változás (VI-VII. kerület):

 

  • Jókai utca
  • Podmaniczky utca (Bajcsy-Zsilinszky utca?Teréz körút között)
  • Vörösmarty utca (Podmaniczky utca-Király utca között)
  • Rippl-Rónai utca
  • Benczúr utca
  • Király utca (Teréz körút-Akácfa utca között)
  • Péterffy Sándor utca (Rottenbiller utca-Cserhát utca között)
  • Murányi utca (István út-Damjanich utca között)
  • Alsó erdősor utca (Dohány utca-Munkás út között)
  • Huszár utca (Rózsák tere-Rákóczi út között)

kerékpáros fejlesztések részeként az V. kerület útfelújításaival összehangolva megvalósult a kétirányú kerékpározhatóság a Bihari János utcában, a Stollár Béla utcában és a Széchenyi utcában is.

Szavazás

Ferdén, tolatva parkoltatná az autósokat a BKK a kerékpárosok számára két irányban nyitott, a gépjárművek számára viszont egyirányú utcákban. Jól teszi?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Ozzman

    Kérdés, hogy ez segít-e azokon az autóvezetőkön akik még a kereszteződésbe is körültekintés nélkül hajtanak be :(

  • olcsibacsi

    Ozzmann azokon majd segít a gondviselés. Kérdés, hogy a Podmaniczky utcán miért nem viszik végig a projektet, és állnak meg a körútnál?

  • LEDes Pisti

    Előbb a bringásoknak kellene oktatást tartani, hogy mikor hajthatnak be az egyirányú utcákba ellenkező irányból, hogy a gyalogátkelőkön tolni kell a bringát, a kresz és a piros lámpa rájuk is vonatkozik, stb. !

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.