Marketingtrükk a mezítlábas alapmodell

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.05. 08.00

Kategóriáktól függetlenül gazdagodik az autók alapfelszereltsége. De az extrákon most is jól keresnek az autógyártók.

Egyre bővül az autók szériafelszereltsége. Többnyire még a legolcsóbb autókban is van szervokormány, alig lehet autót eladni klímaberendezés nélkül, ahogy az első elektromos ablakemelő, a rádió vagy a központi zár is magától értetődő tétel. Szerencsére a fejlődés nemcsak a kényelmi felszerelésekre igaz, de biztonsági tételekre, így az ESP-re is – derült ki magyar piac legolcsóbb új autóit ismertető cikkünkből.

Jól tejel a parkolórendszer

Ennek ellenére az autógyártók számára még mindig fontos profitforrás az autók extralistája. A többletfelszereltség felára ugyanis mindig magasabb annál, amennyibe ez a gyárnak kerül. Az ügyfelek számára vonzó tételekkel, például automatikus parkolórendszerrel, a követési távolságot magától tartó adaptív tempomattal vagy sávtartó berendezésekkel tisztes hasznot lehet realizálni.

Csenget a kassza az autót egyedivé tevő matricák, dekorációs elemek eladása után. Jó példa ennek kihasználására az Opel Adam, MINI és a FIAT 500

Az extrafelszereléseken kívül szép pénzt kereshetnek az autógyártók a különleges bőrkárpitokkal, nagy alufelnikkel, exkluzív fényezésekkel, a tömeggyártók esetében pedig az autót egyedivé tevő matrciákkal, kisebb-nagyobb dekorációs elemekkel. Erre példa az Opel Adam, a FIAT 500, a Renault Clio vagy a Kia Soul.

Extrém összegeket hagynak ott az ügyfelek a különleges bőrkárpitokra a prémiummárkáknál

Opciók csomagban: jutányosnak tűnnek, de sokba kerülnek

Többnyire a japán és koreai autók gyártóira jellemző megoldás egyes önálló extrák helyett felszereltségi csomagokat kínálni. Az egyedi felszereltségű autók kizárásával egyrészt olcsóbbá válik a kevésbé komplex gyártás. Másrészt az ügyfél a csomagban kapott extrákat összességében jutányosabbnak érzi, ám a valóságban olyan tételekért is fizethet, ami neki igazából nem is kéne. Ilyen az ülésfűtés kényszerházassága a bőrkárpittal.

Egyre kisebb autókban is vannak egyre komolyabb extrák. Az új Aygo-C1-108 trió vagy az átdolgozott Polo már tudja tükrözni a mobiltelefont, tehát a műszerfali kijelzőn ugyanazt látjuk, mint az okostelefonon. Ez a mirror link

A felszereltségi szintek és az extracsomagok mellett szól viszont ezek egyszerűsége. A vásárlóknak kényelmesebb egy nekik tetsző csomagra rábólintani, mint egyenként összekotorni a tolatóradart, a komfortülést, a szélvédőfűtést meg a deréktámaszt.

Szép trükk: ha kell az egyik, vedd meg a másikat is

Nem ritkán az elvileg egyenként rendelhető extrákat igazából csak bizonyos tételek kombinálásával veheti meg az ügyfél. Az Automobilwoche című szaklap példájában ilyen a hátul is szabályozható, háromzónás légkondicionáló az Audi A4-hez 212 090 forintért, amely csak távolságifényszóró-asszisztens, fény- és esőszenzor vagy Limited akciós csomaggal együtt rendelhető.

Egy apró példa: hátul is beállítható, háromzónás légkondit ikszelnék be az Audi A4-hez. Megvehetem 212 090 forintért, ha kérek hozzá még ezt vagy azt, aminek első ránézésre semmi köze a klimatizáláshoz

Az autók felszereltsége az ügyfelek fizetési hajlandóságát tükrözi. Amennyiben a vevőkör tehetős és a márka arculata erős, szinte magától értetődő dolgokért is felárat kérhet az autógyár, például egy nyamvadt pohártóért vagy lehajtható hátsó üléstámláért. A legeslegpofátlanabb lehúzásokról részletesen írtunk, bár a helyzet időközben a kirívóan spúr a BMW-nél is javult.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.