Ingyenes parkolás, buszsávhasználati jog és sok egyéb kiváltság illetheti meg hamarosan az elektromos hajtású autókat Németországban a kormány formálódó terve szerint.

Kiváltságok a villanyautóknak Németországban 1
A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap hétfői beszámolója szerint a német közlekedési minisztérium és a környezetvédelmi tárca javaslatot készített az elektromos meghajtású autók népszerűségének növelésére, és a tervezet még a nyáron a kormány elé kerül, az új szabályokat pedig várhatóan 2015 februárjában vezetik be.

A nagykoalíció pártjai – a konzervatív CDU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata SPD – a tavaly őszi kormányalakítási tárgyalásokon abban egyeztek meg, hogy az elektromos autók terjedését nem anyagi ösztönzőkkel, hanem a használat megkönnyítésével serkentik.

Ennek alapján a tervezet a közlekedési szabályok módosítását irányozza elő. Egyebek között azt tartalmazza, hogy az illetékes tartományi hatóságok az elektromos autók számára ingyenes parkolóhelyeket jelölhetnek ki, engedélyezhetik a buszsávok használatát, és felmentést adhatnak a zajvédelmi vagy levegőtisztaság-védelmi célból elrendelt behajtási tilalom vagy forgalomkorlátozás alól.

A német autóipari szövetség (VDA) – amely régóta szorgalmaz ilyen kiváltságokat, és adókedvezményeket is sürget a céges autóként használt elektromos kocsikra – alapvetően elégedett a javaslattal, de a szervezet elnöke kételkedik abban, hogy a hatóságok élnek is az új lehetőségekkel. A könnyítések “mind benne lesznek a törvényben, de az önkormányzatok csak a töredékét vezetik majd be” – mondta Matthias Wissmann a FAZ-nak.

A tömegközlekedési vállalatok nem örülnek a tervnek, egyebek között attól tartanak, hogy a buszsávokat elözönlő elektromos kocsik csökkentik a közösségi közlekedés előnyét az autós közlekedéssel szemben. A főleg városi közlekedésre használt elektromos autónak “két fő hátránya van: szabad sáv kell neki és szabad parkolóhely, nálunk Berlinben viszont mindkettőből hiány van” – mondta Sigrid Nikutta, a berlini tömegközlekedési vállalat (BVG) igazgatótanácsának elnöke.

A német kormány terve azt a célt szolgálja, hogy az elektromos autók száma 2020-ra elérje az egymilliót az országban. Jelenleg csupán 12 ezer elektromos hajtású kocsit és 85 ezer hibrid autót tartanak forgalomban, ami a 43,9 milliós németországi gépkocsiállomány mindössze 1,6 százaléka.

Mint ahogy a Vezess.hu is megírta, végre a magyar állam is elkezdett foglalkozni a villanyautókkal. Az erről szóló cikket ide kattintva olvashatja el.

Forrás: MTI