Megkezdődött a Mercedes-Benz S-osztály páncélozott változatának (Guard) gyártása. A kocsit Sindelfingenben készítik, kézi erővel. Ebben a teremben nincsenek robotok, az anyagok túl kemények, a konstrukció túl bonyolult a gépi gyártáshoz.

A Mercedes számos modellből, az E-osztályból, G-osztályból, M-osztályból kínál páncélozott variánst az egyszerűbb VR1-től a legbiztonságosabb VR7-es besorolásig. A páncélozott modellek tervezése együtt zajlik a szériamodellekével, hogy könnyebb legyen kialakítani előbbieket.

Látszólag ugyanúgy néz ki, mint egy normál S600 és a motorja is ugyanolyan, 6,0 literes V12-es biturbó, teljesítménye 530 lóerő, maximális nyomatéka 830 Nm. Ezzel a megnövekedett tömeg ellenére is kellő dinamikával közlekedhet a védett személy, a ám a plusz súly miatt a jármű végsebességét 210 km/órában limitálták. A csomagtartó egy részéről azonban le kell mondani, többek között a vegyi támadás ellen védő saját levegőrendszer illetve a tűzoltórendszer miatt, így a csomagoknak csak 350 liternyi hely marad.

Az S-osztály megfelel a jelenlegi legszigorúbb VR9-es szabványnak, így képes megvédeni az utasokat az olyan lövedékektől is, amelyek kétszer olyan gyorsak, mint egy pisztolyból érkező golyó, emellett a kézigránát vagy hasonló erejű robbanószer repeszeinek is ellenáll a karosszéria.

Természetesen a legtöbb részlet titkos az autóval kapcsolatosan, de annyit azért tudni, hogy az utasokat körülvevő cella 5 centiméter vastag páncélacélból, szénszálas szőnyegből és speciális üvegből épül fel, emellett polietilén alkatrészek és szintetikus hőálló szálak is segítik a védelmet. A “gyenge pontokat”, mint a hegesztési varratok, lyukak, ajtórések, átfedéssel vagy U-profillal védik. A futómű és a kerekek is a hagyományosnál komolyabb terhelésnek megfelelően készülnek, fékei is nagyobbak. Defekttűrő abroncsainak köszönhetően kilőtt kerekekkel is legalább 30 km-re juthat.

Nem tudni pontosan, hogy milyen súlyú a páncélozott Mercedes S-osztály, de az sokatmondó, hogy a 10 centiméter vastag, többrétegű első szélvédő 135 kilót nyom. Az üvegek, elől, hátul és oldalt is fűthetőek, hogy páramentesek maradjanak.

Hasonló mértékben hízik az autó ára is, hiszen míg egy Mercedes-Benz S600 nagyjából 50 millióba kerül, a páncélozott változat ára 65 millió forinttal több. Mindez persze csak aprópénz a páncélozott Pullmann kivitelhez képest. A Brabusnál készülő 6,4 méter hosszú S-osztály biztonságos változata állítólag 280 millió forintba kerül.