Háborús övezetek Mercije

Mercedes-Benz S600 Guard

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.08.04. 11.00

Elegánsan, de mégis magas fokú biztonság mellett megérkezni – ezt tudja a Mercedes S-osztály új páncélozott változata.

Megkezdődött a Mercedes-Benz S-osztály páncélozott változatának (Guard) gyártása. A kocsit Sindelfingenben készítik, kézi erővel. Ebben a teremben nincsenek robotok, az anyagok túl kemények, a konstrukció túl bonyolult a gépi gyártáshoz.

A Mercedes számos modellből, az E-osztályból, G-osztályból, M-osztályból kínál páncélozott variánst az egyszerűbb VR1-től a legbiztonságosabb VR7-es besorolásig. A páncélozott modellek tervezése együtt zajlik a szériamodellekével, hogy könnyebb legyen kialakítani előbbieket.

Látszólag ugyanúgy néz ki, mint egy normál S600 és a motorja is ugyanolyan, 6,0 literes V12-es biturbó, teljesítménye 530 lóerő, maximális nyomatéka 830 Nm. Ezzel a megnövekedett tömeg ellenére is kellő dinamikával közlekedhet a védett személy, a ám a plusz súly miatt a jármű végsebességét 210 km/órában limitálták. A csomagtartó egy részéről azonban le kell mondani, többek között a vegyi támadás ellen védő saját levegőrendszer illetve a tűzoltórendszer miatt, így a csomagoknak csak 350 liternyi hely marad.

Az S-osztály megfelel a jelenlegi legszigorúbb VR9-es szabványnak, így képes megvédeni az utasokat az olyan lövedékektől is, amelyek kétszer olyan gyorsak, mint egy pisztolyból érkező golyó, emellett a kézigránát vagy hasonló erejű robbanószer repeszeinek is ellenáll a karosszéria.

Természetesen a legtöbb részlet titkos az autóval kapcsolatosan, de annyit azért tudni, hogy az utasokat körülvevő cella 5 centiméter vastag páncélacélból, szénszálas szőnyegből és speciális üvegből épül fel, emellett polietilén alkatrészek és szintetikus hőálló szálak is segítik a védelmet. A “gyenge pontokat”, mint a hegesztési varratok, lyukak, ajtórések, átfedéssel vagy U-profillal védik. A futómű és a kerekek is a hagyományosnál komolyabb terhelésnek megfelelően készülnek, fékei is nagyobbak. Defekttűrő abroncsainak köszönhetően kilőtt kerekekkel is legalább 30 km-re juthat.

Nem tudni pontosan, hogy milyen súlyú a páncélozott Mercedes S-osztály, de az sokatmondó, hogy a 10 centiméter vastag, többrétegű első szélvédő 135 kilót nyom. Az üvegek, elől, hátul és oldalt is fűthetőek, hogy páramentesek maradjanak.

Hasonló mértékben hízik az autó ára is, hiszen míg egy Mercedes-Benz S600 nagyjából 50 millióba kerül, a páncélozott változat ára 65 millió forinttal több. Mindez persze csak aprópénz a páncélozott Pullmann kivitelhez képest. A Brabusnál készülő 6,4 méter hosszú S-osztály biztonságos változata állítólag 280 millió forintba kerül.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.