Háborús övezetek Mercije

Mercedes-Benz S600 Guard

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.08.04. 11.00

Elegánsan, de mégis magas fokú biztonság mellett megérkezni – ezt tudja a Mercedes S-osztály új páncélozott változata.

Megkezdődött a Mercedes-Benz S-osztály páncélozott változatának (Guard) gyártása. A kocsit Sindelfingenben készítik, kézi erővel. Ebben a teremben nincsenek robotok, az anyagok túl kemények, a konstrukció túl bonyolult a gépi gyártáshoz.

A Mercedes számos modellből, az E-osztályból, G-osztályból, M-osztályból kínál páncélozott variánst az egyszerűbb VR1-től a legbiztonságosabb VR7-es besorolásig. A páncélozott modellek tervezése együtt zajlik a szériamodellekével, hogy könnyebb legyen kialakítani előbbieket.

Látszólag ugyanúgy néz ki, mint egy normál S600 és a motorja is ugyanolyan, 6,0 literes V12-es biturbó, teljesítménye 530 lóerő, maximális nyomatéka 830 Nm. Ezzel a megnövekedett tömeg ellenére is kellő dinamikával közlekedhet a védett személy, a ám a plusz súly miatt a jármű végsebességét 210 km/órában limitálták. A csomagtartó egy részéről azonban le kell mondani, többek között a vegyi támadás ellen védő saját levegőrendszer illetve a tűzoltórendszer miatt, így a csomagoknak csak 350 liternyi hely marad.

Az S-osztály megfelel a jelenlegi legszigorúbb VR9-es szabványnak, így képes megvédeni az utasokat az olyan lövedékektől is, amelyek kétszer olyan gyorsak, mint egy pisztolyból érkező golyó, emellett a kézigránát vagy hasonló erejű robbanószer repeszeinek is ellenáll a karosszéria.

Természetesen a legtöbb részlet titkos az autóval kapcsolatosan, de annyit azért tudni, hogy az utasokat körülvevő cella 5 centiméter vastag páncélacélból, szénszálas szőnyegből és speciális üvegből épül fel, emellett polietilén alkatrészek és szintetikus hőálló szálak is segítik a védelmet. A “gyenge pontokat”, mint a hegesztési varratok, lyukak, ajtórések, átfedéssel vagy U-profillal védik. A futómű és a kerekek is a hagyományosnál komolyabb terhelésnek megfelelően készülnek, fékei is nagyobbak. Defekttűrő abroncsainak köszönhetően kilőtt kerekekkel is legalább 30 km-re juthat.

Nem tudni pontosan, hogy milyen súlyú a páncélozott Mercedes S-osztály, de az sokatmondó, hogy a 10 centiméter vastag, többrétegű első szélvédő 135 kilót nyom. Az üvegek, elől, hátul és oldalt is fűthetőek, hogy páramentesek maradjanak.

Hasonló mértékben hízik az autó ára is, hiszen míg egy Mercedes-Benz S600 nagyjából 50 millióba kerül, a páncélozott változat ára 65 millió forinttal több. Mindez persze csak aprópénz a páncélozott Pullmann kivitelhez képest. A Brabusnál készülő 6,4 méter hosszú S-osztály biztonságos változata állítólag 280 millió forintba kerül.

Kommentek

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.