Háborús övezetek Mercije

Mercedes-Benz S600 Guard

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.08.04. 11.00

Elegánsan, de mégis magas fokú biztonság mellett megérkezni – ezt tudja a Mercedes S-osztály új páncélozott változata.

Megkezdődött a Mercedes-Benz S-osztály páncélozott változatának (Guard) gyártása. A kocsit Sindelfingenben készítik, kézi erővel. Ebben a teremben nincsenek robotok, az anyagok túl kemények, a konstrukció túl bonyolult a gépi gyártáshoz.

A Mercedes számos modellből, az E-osztályból, G-osztályból, M-osztályból kínál páncélozott variánst az egyszerűbb VR1-től a legbiztonságosabb VR7-es besorolásig. A páncélozott modellek tervezése együtt zajlik a szériamodellekével, hogy könnyebb legyen kialakítani előbbieket.

Látszólag ugyanúgy néz ki, mint egy normál S600 és a motorja is ugyanolyan, 6,0 literes V12-es biturbó, teljesítménye 530 lóerő, maximális nyomatéka 830 Nm. Ezzel a megnövekedett tömeg ellenére is kellő dinamikával közlekedhet a védett személy, a ám a plusz súly miatt a jármű végsebességét 210 km/órában limitálták. A csomagtartó egy részéről azonban le kell mondani, többek között a vegyi támadás ellen védő saját levegőrendszer illetve a tűzoltórendszer miatt, így a csomagoknak csak 350 liternyi hely marad.

Az S-osztály megfelel a jelenlegi legszigorúbb VR9-es szabványnak, így képes megvédeni az utasokat az olyan lövedékektől is, amelyek kétszer olyan gyorsak, mint egy pisztolyból érkező golyó, emellett a kézigránát vagy hasonló erejű robbanószer repeszeinek is ellenáll a karosszéria.

Természetesen a legtöbb részlet titkos az autóval kapcsolatosan, de annyit azért tudni, hogy az utasokat körülvevő cella 5 centiméter vastag páncélacélból, szénszálas szőnyegből és speciális üvegből épül fel, emellett polietilén alkatrészek és szintetikus hőálló szálak is segítik a védelmet. A “gyenge pontokat”, mint a hegesztési varratok, lyukak, ajtórések, átfedéssel vagy U-profillal védik. A futómű és a kerekek is a hagyományosnál komolyabb terhelésnek megfelelően készülnek, fékei is nagyobbak. Defekttűrő abroncsainak köszönhetően kilőtt kerekekkel is legalább 30 km-re juthat.

Nem tudni pontosan, hogy milyen súlyú a páncélozott Mercedes S-osztály, de az sokatmondó, hogy a 10 centiméter vastag, többrétegű első szélvédő 135 kilót nyom. Az üvegek, elől, hátul és oldalt is fűthetőek, hogy páramentesek maradjanak.

Hasonló mértékben hízik az autó ára is, hiszen míg egy Mercedes-Benz S600 nagyjából 50 millióba kerül, a páncélozott változat ára 65 millió forinttal több. Mindez persze csak aprópénz a páncélozott Pullmann kivitelhez képest. A Brabusnál készülő 6,4 méter hosszú S-osztály biztonságos változata állítólag 280 millió forintba kerül.

Kommentek

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.