Mi lesz az olcsó családi Opellel?

Újra lehet Classic Astra

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.03. 08.00

Hamarosan eldől, az Opel kínálatban tartja-e a jelenlegi Astrát a modellváltás után, olcsóbb változatként.

Nemrég az Opel két magas rangú értékesítési vezetője járt Magyarországon, kvázi bemutatkozó látogatáson az importőrnél. Peter Christian Küspert, az igazgatótanács értékesítési és vevőszolgálati alelnöke Matthias Seidl társaságában érkezett, aki az Opel kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója.

Régen működött. De a jövőben is?

Peter Christian Küspert az Opel igazgatótanácsának értékesítési és vevőszolgálati alelnöke

Peter Christian Küspert az Opel igazgatótanácsának értékesítési és vevőszolgálati alelnöke


Részvételükkel egy rövid sajtóbeszélgetésre is jutott idő, amelyen az Astra Classic jövőjét firtattam. Peter Christian Küspert elmondta, hogy jelenleg az egyes országok vezérképviseleteitől és márkakereskedéseitől gyűjtik a visszajelzéseket a J Astra Classic változatának lehetséges fogadtatásáról. “A változó ügyféligények miatt egy a múltban jól működő stratégia nem biztos, hogy a jövőben ismét sikeres lesz” – hangsúlyozta Küspert.

Döntés még nincs, de ha lesz rá kereslet, az autó viszonylag egyszerűen megvalósítható a jelenleginél szerényebb motorválasztékkal és szűkebb extralistával.

Ez lenne a Classic IV-es Astra. Az első két Classic-széria az F és a G Astrából készült Lengyelországban, a H Astrából a Classic III Bochumból érkezett 2010 és 2013 között.

Kell a Classic IV vagy elég a Meriva?

Az Opelnél azért nem egyértelmű a helyzet, mert a vállalat szeretne feljebb lépni, de egy régebbi modellt a kínálatban tartani nem tesz jót a márkaarculatnak. “Ha azt kérdezem magamtól, hogy meg tudnánk-e nyerni új ügyfeleket a következő Classic Astrával, akkor a válasz valószínűleg nem. De ha az a kérdés, hogy a márkánál tarthatunk-e vele meglévő ügyfeleket, akkor erre igent mondanék” – mondta a dilemmáról Küspert.

A H Astrából a Classic III Bochumból érkezett 2010 és 2013 között. Bár idén nincs már a kínálatban, az Opel-eladásokon nem látszik meg a hiánya

Kérdés, hogy mennyire van szükség Classic IV-es Astrára. A Meriva árának lejjebb engedésével az Opelnek van családi autója az adott ársávban és az idei eladások alapján az Opel H Astra nélkül is bőven piacvezető Magyarországon, a személyautók között és a kis haszonjárműveket beleszámítva is.

Első kézből – Válaszok Matthias Seidltől, az Opel kelet-közép-európai igazgatójától

Küspert a minap Matthias Seidl társaságában járt Magyarországon, aki az Opel kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója

Küspert a minap Matthias Seidl társaságában járt Magyarországon, aki az Opel kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója


Mekkora darabszámnál válna érdekessé a Classic IV?

Évi tízezres széria esetén már érdemes belevágni.

Mikor dől el, hogy lesz-e újra Astra Classic?

Nem különösebben sürgős ez az ügy, egy éven belül kell döntést hoznunk.

Ha megvalósul, hol gyárthatják majd? Esetleg külsős cégnél, amilyen a finn Valmet vagy az osztrák Magna?

Külső partnert biztosan nem vennénk igénybe, mert bőven van elegendő saját gyártókapacitásunk.

Hogyan szerepelt a B Zafira Classic-szerepben?

Vegyesen. Bizonyos piacokon keresett volt, máshol azonban az új Zafira Tourer helyett vásárolták ügyfeleink.

Működött az Octavia Tourral is

A bejáratott név mellett ezeket az autókat az ár/érték arány vitte sikerre. Magyarországon, de a környező országokban is népszerűek a kisautók árszintjén kínált, de alsó középkategóriás méretű autók. Ilyen modell volt a Škoda Octavia Tour, amely az Astrához hasonlóan utódával párhuzamosan szerepelt a kínálatban.

Családi autó az eggyel kisebb autók árszintjén: ez a recept eddig jól működött

Jutányosságuk titka a tervezettnél tovább működtetett gyártósor. Ha egy típus rég behozta fejlesztési költségeit, finanszírozta utódának kifejlesztését és megtermelte a tervezett profitot, termékciklusát megnyújtva olcsóbb autóként még piacon tartható. Ám aktuális autókat is lehet az eggyel kisebb kategória árszintjén nyomott áron, nagy mennyiségben eladni. Erre példa a Renault Fluence.

Kommentek

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.