Mi lesz az olcsó családi Opellel?

Újra lehet Classic Astra

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.08.03. 08.00

Hamarosan eldől, az Opel kínálatban tartja-e a jelenlegi Astrát a modellváltás után, olcsóbb változatként.

Nemrég az Opel két magas rangú értékesítési vezetője járt Magyarországon, kvázi bemutatkozó látogatáson az importőrnél. Peter Christian Küspert, az igazgatótanács értékesítési és vevőszolgálati alelnöke Matthias Seidl társaságában érkezett, aki az Opel kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója.

Régen működött. De a jövőben is?

Peter Christian Küspert az Opel igazgatótanácsának értékesítési és vevőszolgálati alelnöke

Peter Christian Küspert az Opel igazgatótanácsának értékesítési és vevőszolgálati alelnöke


Részvételükkel egy rövid sajtóbeszélgetésre is jutott idő, amelyen az Astra Classic jövőjét firtattam. Peter Christian Küspert elmondta, hogy jelenleg az egyes országok vezérképviseleteitől és márkakereskedéseitől gyűjtik a visszajelzéseket a J Astra Classic változatának lehetséges fogadtatásáról. “A változó ügyféligények miatt egy a múltban jól működő stratégia nem biztos, hogy a jövőben ismét sikeres lesz” – hangsúlyozta Küspert.

Döntés még nincs, de ha lesz rá kereslet, az autó viszonylag egyszerűen megvalósítható a jelenleginél szerényebb motorválasztékkal és szűkebb extralistával.

Ez lenne a Classic IV-es Astra. Az első két Classic-széria az F és a G Astrából készült Lengyelországban, a H Astrából a Classic III Bochumból érkezett 2010 és 2013 között.

Kell a Classic IV vagy elég a Meriva?

Az Opelnél azért nem egyértelmű a helyzet, mert a vállalat szeretne feljebb lépni, de egy régebbi modellt a kínálatban tartani nem tesz jót a márkaarculatnak. “Ha azt kérdezem magamtól, hogy meg tudnánk-e nyerni új ügyfeleket a következő Classic Astrával, akkor a válasz valószínűleg nem. De ha az a kérdés, hogy a márkánál tarthatunk-e vele meglévő ügyfeleket, akkor erre igent mondanék” – mondta a dilemmáról Küspert.

A H Astrából a Classic III Bochumból érkezett 2010 és 2013 között. Bár idén nincs már a kínálatban, az Opel-eladásokon nem látszik meg a hiánya

Kérdés, hogy mennyire van szükség Classic IV-es Astrára. A Meriva árának lejjebb engedésével az Opelnek van családi autója az adott ársávban és az idei eladások alapján az Opel H Astra nélkül is bőven piacvezető Magyarországon, a személyautók között és a kis haszonjárműveket beleszámítva is.

Első kézből – Válaszok Matthias Seidltől, az Opel kelet-közép-európai igazgatójától

Küspert a minap Matthias Seidl társaságában járt Magyarországon, aki az Opel kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója

Küspert a minap Matthias Seidl társaságában járt Magyarországon, aki az Opel kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója


Mekkora darabszámnál válna érdekessé a Classic IV?

Évi tízezres széria esetén már érdemes belevágni.

Mikor dől el, hogy lesz-e újra Astra Classic?

Nem különösebben sürgős ez az ügy, egy éven belül kell döntést hoznunk.

Ha megvalósul, hol gyárthatják majd? Esetleg külsős cégnél, amilyen a finn Valmet vagy az osztrák Magna?

Külső partnert biztosan nem vennénk igénybe, mert bőven van elegendő saját gyártókapacitásunk.

Hogyan szerepelt a B Zafira Classic-szerepben?

Vegyesen. Bizonyos piacokon keresett volt, máshol azonban az új Zafira Tourer helyett vásárolták ügyfeleink.

Működött az Octavia Tourral is

A bejáratott név mellett ezeket az autókat az ár/érték arány vitte sikerre. Magyarországon, de a környező országokban is népszerűek a kisautók árszintjén kínált, de alsó középkategóriás méretű autók. Ilyen modell volt a Škoda Octavia Tour, amely az Astrához hasonlóan utódával párhuzamosan szerepelt a kínálatban.

Családi autó az eggyel kisebb autók árszintjén: ez a recept eddig jól működött

Jutányosságuk titka a tervezettnél tovább működtetett gyártósor. Ha egy típus rég behozta fejlesztési költségeit, finanszírozta utódának kifejlesztését és megtermelte a tervezett profitot, termékciklusát megnyújtva olcsóbb autóként még piacon tartható. Ám aktuális autókat is lehet az eggyel kisebb kategória árszintjén nyomott áron, nagy mennyiségben eladni. Erre példa a Renault Fluence.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.