Nemrég az Opel két magas rangú értékesítési vezetője járt Magyarországon, kvázi bemutatkozó látogatáson az importőrnél. Peter Christian Küspert, az igazgatótanács értékesítési és vevőszolgálati alelnöke Matthias Seidl társaságában érkezett, aki az Opel kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója.

Régen működött. De a jövőben is?

Peter Christian Küspert az Opel igazgatótanácsának értékesítési és vevőszolgálati alelnöke

Peter Christian Küspert az Opel igazgatótanácsának értékesítési és vevőszolgálati alelnöke


Részvételükkel egy rövid sajtóbeszélgetésre is jutott idő, amelyen az Astra Classic jövőjét firtattam. Peter Christian Küspert elmondta, hogy jelenleg az egyes országok vezérképviseleteitől és márkakereskedéseitől gyűjtik a visszajelzéseket a J Astra Classic változatának lehetséges fogadtatásáról. “A változó ügyféligények miatt egy a múltban jól működő stratégia nem biztos, hogy a jövőben ismét sikeres lesz” – hangsúlyozta Küspert.

Döntés még nincs, de ha lesz rá kereslet, az autó viszonylag egyszerűen megvalósítható a jelenleginél szerényebb motorválasztékkal és szűkebb extralistával.

Ez lenne a Classic IV-es Astra. Az első két Classic-széria az F és a G Astrából készült Lengyelországban, a H Astrából a Classic III Bochumból érkezett 2010 és 2013 között.

Kell a Classic IV vagy elég a Meriva?

Az Opelnél azért nem egyértelmű a helyzet, mert a vállalat szeretne feljebb lépni, de egy régebbi modellt a kínálatban tartani nem tesz jót a márkaarculatnak. “Ha azt kérdezem magamtól, hogy meg tudnánk-e nyerni új ügyfeleket a következő Classic Astrával, akkor a válasz valószínűleg nem. De ha az a kérdés, hogy a márkánál tarthatunk-e vele meglévő ügyfeleket, akkor erre igent mondanék” – mondta a dilemmáról Küspert.

A H Astrából a Classic III Bochumból érkezett 2010 és 2013 között. Bár idén nincs már a kínálatban, az Opel-eladásokon nem látszik meg a hiánya

Kérdés, hogy mennyire van szükség Classic IV-es Astrára. A Meriva árának lejjebb engedésével az Opelnek van családi autója az adott ársávban és az idei eladások alapján az Opel H Astra nélkül is bőven piacvezető Magyarországon, a személyautók között és a kis haszonjárműveket beleszámítva is.

Első kézből – Válaszok Matthias Seidltől, az Opel kelet-közép-európai igazgatójától

Küspert a minap Matthias Seidl társaságában járt Magyarországon, aki az Opel kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója

Küspert a minap Matthias Seidl társaságában járt Magyarországon, aki az Opel kelet-közép-európai ügyvezető igazgatója


Mekkora darabszámnál válna érdekessé a Classic IV?

Évi tízezres széria esetén már érdemes belevágni.

Mikor dől el, hogy lesz-e újra Astra Classic?

Nem különösebben sürgős ez az ügy, egy éven belül kell döntést hoznunk.

Ha megvalósul, hol gyárthatják majd? Esetleg külsős cégnél, amilyen a finn Valmet vagy az osztrák Magna?

Külső partnert biztosan nem vennénk igénybe, mert bőven van elegendő saját gyártókapacitásunk.

Hogyan szerepelt a B Zafira Classic-szerepben?

Vegyesen. Bizonyos piacokon keresett volt, máshol azonban az új Zafira Tourer helyett vásárolták ügyfeleink.

Működött az Octavia Tourral is

A bejáratott név mellett ezeket az autókat az ár/érték arány vitte sikerre. Magyarországon, de a környező országokban is népszerűek a kisautók árszintjén kínált, de alsó középkategóriás méretű autók. Ilyen modell volt a Škoda Octavia Tour, amely az Astrához hasonlóan utódával párhuzamosan szerepelt a kínálatban.

Családi autó az eggyel kisebb autók árszintjén: ez a recept eddig jól működött

Jutányosságuk titka a tervezettnél tovább működtetett gyártósor. Ha egy típus rég behozta fejlesztési költségeit, finanszírozta utódának kifejlesztését és megtermelte a tervezett profitot, termékciklusát megnyújtva olcsóbb autóként még piacon tartható. Ám aktuális autókat is lehet az eggyel kisebb kategória árszintjén nyomott áron, nagy mennyiségben eladni. Erre példa a Renault Fluence.