Sok volt a kocsilopás, a rendőrség elhallgatta

Jobb színben akart feltűnni Oszaka

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.02. 11.00

Több tízezer autólopás is van oszakai rendőrség által elhallgatott esetek között. A japán egyenruhások így akarták javítani a rossz bűnözési statisztikát.

Több mint 80 ezer bűnesetet nem jelentett be a japán hatóságoknak az oszakai rendőrség 2008 és 2012 között annak érdekében, hogy javítsa a város rossz bűnözési statisztikáit – jelentette pénteken az Aszahi Simbun című japán napilap.

Ezzel az Oszaka prefektúrában ebben az időszakban elkövetett bűncselekmények mintegy tíz százalékát hallgatták el a hatóságok elől. A lap értesülései szerint a “kozmetikázott” esetek között több tízezer kerékpár- és autólopás van, de több mint hatszáz súlyosabb bűncselekményt, így rablótámadást vagy gyilkosságot is megpróbáltak eltussolni.

A statisztikák meghamisításának tényét Oszaka prefektúra rendőr-főkapitánysága is elismerte, és közölte, hogy az ügyben a tartomány mind a 65 rendőrkapitánysága érintett. A tartományi hatóságok tavaly szembesültek vele, hogy egyes rendőrőrsök elhallgatnak bűncselekményeket, ezt követően kiterjedt vizsgálatba kezdtek, közel félezer rendőrt hallgattak ki az ügy felgöngyölítése érdekében.

A statisztikahamisítás 2008-ban kezdődött, miután a rendpártiságáról ismert Hasimoto Tóru, a prefektúra akkori kormányzója ráparancsolt a rendőrségre, hogy tisztítsák meg a tartomány utcáit a bűntől. Ezt megelőzően tíz éven keresztül Oszakában követték el a legtöbb utcai bűncselekményt Japánban.
    
A tízezernyi bűncselekmény elhallgatása miatt 2010-re a hivatalos adatok szerint már nem Oszaka, hanem Tokió volt a legveszélyesebb város a szigetországban.
   
Az oszakai elöljárók tagadták, hogy elrendelték volna a statisztikák meghamisítását. Ugyanakkor alacsonyabb rangú rendőrök azt mondták a japán médiának, erős nyomás érkezett feletteseik részéről, hogy javítsanak a város rossz megítélésén. Az ügyben közel száz rendőrtiszt kapott fegyelmit.

Nemzetközi összehasonlításban Japánban kifejezetten alacsony a bűnözés, azonban Oszakának az országon belül rossz híre van, kiemelkedően rossz statisztikái miatt. Ez némileg ellentmond azoknak a japán sztereotípiáknak is, amelyek szerint az oszakaiak jóval kedvesebb emberek, mint a “mogorva” tokióiak.
   
Vélhetően az is szerepet játszott az eltussolásban, hogy az ország második számú gazdasági központjaként Tokióval folyamatosan versengő Oszaka jobb fényben akarta feltüntetni magát, mint a főváros.

Tudta?

Oszaka a fő szigeten, Honsún alakult ki, ott, ahol a Jodo-gava folyó beletorkollik az Oszakai-öbölbe. Közigazgatásilag a Kanszai régió Oszaka prefektúrájában helyezkedik el, amelynek egyben székhelye is.

A gyakran Japán második legnagyobb városának nevezett Oszaka a történelem folyamán az ország kereskedelmi centruma volt. Ma Japán második és a világ kilencedik legnagyobb agglomerációjának, a több mint 19 millió lelket számláló Oszaka-Kóbe-Kiotó metropolisznak a szerves része.

Oszakában nappal a lakosság száma az éjjeli 141 %-ára növekszik, mutatva a város gazdasági központi szerepét.
Míg éjjel 2,6 millió fővel ez Japán harmadik legnagyobb városa Tokió és Jokohama után, nappal a második helyre tornázza fel magát 3,7 millió lakossal, Tokió után.

Forrás: MTI, Wikipédia

Kommentek

  • Kempelen

    Hehe, ez az ő ADAC-jük. Mindenkinek van egy öszödibeszéde….
    Japánbuzik, ébresztő! :-DDD

  • menőmanó

    Értelmi szinted a béka segge alatt, mint mindig. :)

  • Kempelen

    Szar szembesülnöd vele mi, hogy a ott sem tökéletes minden. Butamanó!

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.