Sok volt a kocsilopás, a rendőrség elhallgatta

Jobb színben akart feltűnni Oszaka

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.08.02. 11.00

Több tízezer autólopás is van oszakai rendőrség által elhallgatott esetek között. A japán egyenruhások így akarták javítani a rossz bűnözési statisztikát.

Több mint 80 ezer bűnesetet nem jelentett be a japán hatóságoknak az oszakai rendőrség 2008 és 2012 között annak érdekében, hogy javítsa a város rossz bűnözési statisztikáit – jelentette pénteken az Aszahi Simbun című japán napilap.

Ezzel az Oszaka prefektúrában ebben az időszakban elkövetett bűncselekmények mintegy tíz százalékát hallgatták el a hatóságok elől. A lap értesülései szerint a “kozmetikázott” esetek között több tízezer kerékpár- és autólopás van, de több mint hatszáz súlyosabb bűncselekményt, így rablótámadást vagy gyilkosságot is megpróbáltak eltussolni.

A statisztikák meghamisításának tényét Oszaka prefektúra rendőr-főkapitánysága is elismerte, és közölte, hogy az ügyben a tartomány mind a 65 rendőrkapitánysága érintett. A tartományi hatóságok tavaly szembesültek vele, hogy egyes rendőrőrsök elhallgatnak bűncselekményeket, ezt követően kiterjedt vizsgálatba kezdtek, közel félezer rendőrt hallgattak ki az ügy felgöngyölítése érdekében.

A statisztikahamisítás 2008-ban kezdődött, miután a rendpártiságáról ismert Hasimoto Tóru, a prefektúra akkori kormányzója ráparancsolt a rendőrségre, hogy tisztítsák meg a tartomány utcáit a bűntől. Ezt megelőzően tíz éven keresztül Oszakában követték el a legtöbb utcai bűncselekményt Japánban.
    
A tízezernyi bűncselekmény elhallgatása miatt 2010-re a hivatalos adatok szerint már nem Oszaka, hanem Tokió volt a legveszélyesebb város a szigetországban.
   
Az oszakai elöljárók tagadták, hogy elrendelték volna a statisztikák meghamisítását. Ugyanakkor alacsonyabb rangú rendőrök azt mondták a japán médiának, erős nyomás érkezett feletteseik részéről, hogy javítsanak a város rossz megítélésén. Az ügyben közel száz rendőrtiszt kapott fegyelmit.

Nemzetközi összehasonlításban Japánban kifejezetten alacsony a bűnözés, azonban Oszakának az országon belül rossz híre van, kiemelkedően rossz statisztikái miatt. Ez némileg ellentmond azoknak a japán sztereotípiáknak is, amelyek szerint az oszakaiak jóval kedvesebb emberek, mint a “mogorva” tokióiak.
   
Vélhetően az is szerepet játszott az eltussolásban, hogy az ország második számú gazdasági központjaként Tokióval folyamatosan versengő Oszaka jobb fényben akarta feltüntetni magát, mint a főváros.

Tudta?

Oszaka a fő szigeten, Honsún alakult ki, ott, ahol a Jodo-gava folyó beletorkollik az Oszakai-öbölbe. Közigazgatásilag a Kanszai régió Oszaka prefektúrájában helyezkedik el, amelynek egyben székhelye is.

A gyakran Japán második legnagyobb városának nevezett Oszaka a történelem folyamán az ország kereskedelmi centruma volt. Ma Japán második és a világ kilencedik legnagyobb agglomerációjának, a több mint 19 millió lelket számláló Oszaka-Kóbe-Kiotó metropolisznak a szerves része.

Oszakában nappal a lakosság száma az éjjeli 141 %-ára növekszik, mutatva a város gazdasági központi szerepét.
Míg éjjel 2,6 millió fővel ez Japán harmadik legnagyobb városa Tokió és Jokohama után, nappal a második helyre tornázza fel magát 3,7 millió lakossal, Tokió után.

Forrás: MTI, Wikipédia

Kommentek

  • Kempelen

    Hehe, ez az ő ADAC-jük. Mindenkinek van egy öszödibeszéde….
    Japánbuzik, ébresztő! :-DDD

  • menőmanó

    Értelmi szinted a béka segge alatt, mint mindig. :)

  • Kempelen

    Szar szembesülnöd vele mi, hogy a ott sem tökéletes minden. Butamanó!

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes úja autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.