Ilyen a legdurvább Porsche 911

Kiszivárgott képeken a 911 GT3 RS

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2014.08.02. 13.00

Klíma nem, bukócső annál inkább lesz a Porsche 911 hamarosan érkező szupersportos variánsában. A GT3 RS csak automata váltóval készül.

Néhány hónapja már láthattátok a Vezess.hu-nál az első fotókat Porsche 911 GT3 RS-ről, akkor még álcázva tudtuk megmutatni a 911-es sorozat legsportosabb darabját. Most viszont már szinte teljes valójában láthatjuk, miután kiszivárogtak a szabadalom-oltalmi vázlatok a kocsiról.

Teljesen egyértelmű, hogy az autó a GT3-as továbbfejlesztett, még inkább kihegyezett testvére. A GT3-nak sem okoz gondot, ha a tulajdonos a szabadidejét egy versenypályán töltené vele, de ez fokozottan igaz lesz az RS-re.

A karosszéria nem is a GT3-hoz képest még nagyobb hátsó szárny, illetve az első ütközőn elhelyezett extra spoilerek miatt érdekes, ezek már a korábbi GT3 RS-en is megvoltak, egyes hűtőnyílások azonban újak.  Az első sárvédők hátsó részén, illetve a hátsó ívek első felén látható szellőzök igazán versenyautósak. Utóbbiakhoz hasonlót eddig a Porsche csak a turbós motorral szerelt modelljeinél használt, mint a Turbo, Turbo S, GT2.

Ám ettől függetlenül a GT3 RS szinte biztosan szívómotort kap. A 3,8 literes boxermotor várhatóan 500 lóerőt tud majd (GT3 – 475 LE), amivel képes lesz akár 3,5 másodperc alatt elérni a száz km/órás sebességet is. Bár a motorteljesítménye nagyobb, a több leszorítóerőt termelő, nagyobb légellenállású karosszéria miatt az autó végsebessége várhatóan elmarad a GT3-tól, 305 km/óra körül alakulhat. Az azonban nem kérdés, hogy versenypályán az RS lesz a nyerő.

A kocsit inkább versenypályára, mint utcára alkalmas gumikkal szerelik majd, szériafelszerelés lesz a kagylóülés és a bukócsó. Klímát és rádiót lehet, hozzá kérni, de alapesetben nem lesz az autóban. Ahogy a GT3, úgy a GT3 RS sem készül majd kéziváltóval, csak a Porsche duplakuplungos automata váltójával lesz elérhető.

Várhatóan 2014 októberében a Párizsi Autószalonon mutatkozik be az új Porsche 911 GT RS, amelyet 2015 tavaszától forgalmaznak majd.

Már a Norschleifén nyúzzák a GT3 RS-t

Kommentek

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.