Ez év júliusában a JATO Dynamics autóipari elemzőcég adatai szerint 23 százalékkal több személyautó és 54 százalékkal több könnyű haszonjármű talált gazdára Magyarországon, mint 2013 azonos időszakában. A százalékosan magas növekedés ellenére a darabszámok messze nem érik el azt a szintet, ami biztosítaná a kereskedőhálózatok tartós és biztos működését, de a fejlődés örömteli.
 

Idei eladásaikkal az ázsiai márkák közül a Suzuki, a Toyota, a Nissan és a Kia is az első tízben van a személyautók között

Júliusban 6192 db új személyautó és 1381 db 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg alatti haszonjármű kapott magyar rendszámot. Modellszinten a Škoda Octavia vezet az első hét hónap adatai alapján, 846 darabbal előzi meg a J Astrát. Harmadik a Ford Focus. Júliusban azonban az Opel kompakt autójából talált gazdára a legtöbb, két darabbal sikerült megelőznie a Škoda bestsellerét.

Top 10: kis és kompakt autók, meg a Mondeo

Továbbra is keresett a Dacia Duster és jól szerepelt az év végén leváltandó, erős akciókkal megtámogatott Opel Corsa D is. A kis és a kompakt autók uralják a Top 10-et, egyedül a Ford Mondeónak sikerült bekerülnie az első tíz közé. Az ősszel megújuló típus 649 eladott autóval egyben listavezető a középkategóriás modellek között.

Alig van magánvásárló, átlagosan 77:23 arányú a céges vevők túlsúlya. A Škodánál 90 százalékban vállalkozások vették az autókat. A magánügyfelek között a Suzuki, a Toyota és leginkább a Dacia erős a tíz legnagyobb márka közül

Az összpiacon az Opel vezet, míg haszonjárműből továbbra is a Ford-márkakereskedők értékesítik a legtöbbet. Érdekes a FIAT helyzete, amely autómárkaként nem tudott az első tízbe kerülni, sem a személyautóknál, sem a teljes piacon, az áruszállítók között viszont piacvezető 913 darab Ducato forgalomba helyezésével. A típusból nemrég mutatkozott be az erős modellfrissítés utáni változat.

Erős a reexport

A számokban minden esetben benne vannak az itthon regisztrált, de a forgalomból gyorsan kivont és külföldre értékesített autók is benne vannak. Arányuk márkánként eltérő, de a reexport jelentős tényező a hazai autókereskedelemben. Az eladási adatok egyéb részletei megtalálhatók a táblázatban. Az adatok nagyobb méretben a képgalériában is megtalálhatók.

Magyarország: harcban az Astra és az Octavia 1