Feladják hibrid programjaikat az autógyártók?

Modelltörlés a Hondánál, az Opelnél

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 13.00

Utód nélkül véget ér a Honda Insight pályafutása, néhány napja az Opel Ampera fölött kongatták meg a vészharangot. Vége a zöld rohamnak?

Pontosan egy héttel ezelőtt számoltak be bennfentesek arról, hogy a harmatgyenge eladások miatt nem készül következő generáció a Chevrolet Volt európai klónjából, az Opel Amperából. Az 500 kilométeres hatótávolságú, ezen belül mintegy 50 kilométert tisztán elektromos üzemmódban megtenni képes Ampera az időközben eszközölt jelentős (kb. 2,3 millió forintnyi) árengedmény ellenére sem volt sikeres, tavaly 3000, idén májusig viszont csupán 300 példányban talált gazdára. 

Opel Ampera: hajtáslánccal integrált padlólemez

Még meglepőbb az a hír, amit az amerikai Edmunds szakportál tett közzé: a Honda idén nyáron utód nélkül befejezi az Insight hibrid gyártását, és ősztől az eleve korlátozott példányszámra tervezett elektromos Fitből (nálunk Jazz) sem készül több. 
Látszólag visszalépés mindkét autógyártó részéről a döntés, ám az Opel-csoport és a Honda egyaránt más terveket dédelget. Karl-Thomas Neumann, a német vállalat elnök-vezérigazgatója arról számolt be, hogy akár már két éven belül tisztán elektromos modellel helyettesítik az Amperát. Ez jóval olcsóbbnak ígérkezik, mint a 37 ezer eurós (kb. 11 millió Ft) Ampera, hatótávolsága a hírek szerint elérheti a 300 kilométert. 

A Honda új, két villanymotoros hibrid rendszere

Ami a Hondát illeti, az Insight még a régi IMA hibrid technológiát alkalmazza, amitől érthető okokból szeretne megszabadulni a gyártó, hiszen már rendelkezésre áll az a villanymotoros/generátoros hibrid hajtásláncuk, amely az Accordban is szolgálatot tesz (kép fent, videó lent). 
A tisztán elektromos közlekedést pedig hidrogén üzemanyagcellás alapon képzeli el a jövőben a japán gyártó: jövőre érkező FCEV modelljük egyetlen feltöltéssel 480 kilométert képes megtenni, szemben a Fit EV 130 kilométeres hatótávolságával.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Az insgiht félszívű projekt volt, az Opelnek meg sosem volt ilyen programja, nem is az európai paicra való.

    Az új volt ellenben már készül…
    http://green.autoblog.com/2014/07/30/2016-chevy-volt-to-make-auto-show-debut-this-season/

  • szaboata

    Az egész hibrid projekt egy nagy parasztvakítás zöld vonalon.Ha meggondoljuk az akkuk kérdését gyártástól,sőt a nyersanyag bányászattól a teljes ártalmatlanításig,rögtön kiderülhet,hogy egy másik fajta környezetszennyezéssel állunk szembe.
    Az autók kedvező fogyasztása pedig inkább csak statisztikai,laboratóriumi adat,mint valóság,egy mai dízel könnyen übereli.Még talán a szemetes autóknál lenne értelme,amikor araszolva gyűjtik a szemetet a kis utcákban,akkor villannyal tennék.De ez valahogy nem jutott eszébe még egy gyártónak sem.

  • killerbee

    gratula a cikkironak a cimvalasztasert, nyilvan mert nehany bukott modell gyartasat befejezik az azt jelenti hogy az autogyartOK (az osszes) befejezi a hibridek gyartasat. ilyen erovel nyugodtan at lehetne nevezni a cikket arra is akar hogy az autogyartok befejezik az autogyartast?
    lassan a blikk hitelesebb lesz mint ez a hely.

  • Kovijani

    Az Earth Dream mar regota szimpatikus nekem! Csodalkozom, hogy nem reklamozzak jobban! Mondjuk minek reklamra kolteni, ha igy sem tudnak annyit gyartani, amennyi megrendeles jon. Alitolag nagyjabol egy evet kell ra varni a hibrid Accordra!
    40+ mpg ( 5 liter!!) egy A6-os meretu autotol nagyon nem rossz! Es $30,000-tol mar meg lehet venni.
    Az Accordnak van meg plug in verzioja is, de az nem olyan nepszeru.

  • Kovijani

    Szaboata: mar regota vannak elektromos kuka, posta, kisteher stb. autok! Dugd ki a fejed a mocsarbol! ;)
    Segitek: google-electric garbage truck :)

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.