Feladják hibrid programjaikat az autógyártók?

Modelltörlés a Hondánál, az Opelnél

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 13.00

Utód nélkül véget ér a Honda Insight pályafutása, néhány napja az Opel Ampera fölött kongatták meg a vészharangot. Vége a zöld rohamnak?

Pontosan egy héttel ezelőtt számoltak be bennfentesek arról, hogy a harmatgyenge eladások miatt nem készül következő generáció a Chevrolet Volt európai klónjából, az Opel Amperából. Az 500 kilométeres hatótávolságú, ezen belül mintegy 50 kilométert tisztán elektromos üzemmódban megtenni képes Ampera az időközben eszközölt jelentős (kb. 2,3 millió forintnyi) árengedmény ellenére sem volt sikeres, tavaly 3000, idén májusig viszont csupán 300 példányban talált gazdára. 

Opel Ampera: hajtáslánccal integrált padlólemez

Még meglepőbb az a hír, amit az amerikai Edmunds szakportál tett közzé: a Honda idén nyáron utód nélkül befejezi az Insight hibrid gyártását, és ősztől az eleve korlátozott példányszámra tervezett elektromos Fitből (nálunk Jazz) sem készül több. 
Látszólag visszalépés mindkét autógyártó részéről a döntés, ám az Opel-csoport és a Honda egyaránt más terveket dédelget. Karl-Thomas Neumann, a német vállalat elnök-vezérigazgatója arról számolt be, hogy akár már két éven belül tisztán elektromos modellel helyettesítik az Amperát. Ez jóval olcsóbbnak ígérkezik, mint a 37 ezer eurós (kb. 11 millió Ft) Ampera, hatótávolsága a hírek szerint elérheti a 300 kilométert. 

A Honda új, két villanymotoros hibrid rendszere

Ami a Hondát illeti, az Insight még a régi IMA hibrid technológiát alkalmazza, amitől érthető okokból szeretne megszabadulni a gyártó, hiszen már rendelkezésre áll az a villanymotoros/generátoros hibrid hajtásláncuk, amely az Accordban is szolgálatot tesz (kép fent, videó lent). 
A tisztán elektromos közlekedést pedig hidrogén üzemanyagcellás alapon képzeli el a jövőben a japán gyártó: jövőre érkező FCEV modelljük egyetlen feltöltéssel 480 kilométert képes megtenni, szemben a Fit EV 130 kilométeres hatótávolságával.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Az insgiht félszívű projekt volt, az Opelnek meg sosem volt ilyen programja, nem is az európai paicra való.

    Az új volt ellenben már készül…
    http://green.autoblog.com/2014/07/30/2016-chevy-volt-to-make-auto-show-debut-this-season/

  • szaboata

    Az egész hibrid projekt egy nagy parasztvakítás zöld vonalon.Ha meggondoljuk az akkuk kérdését gyártástól,sőt a nyersanyag bányászattól a teljes ártalmatlanításig,rögtön kiderülhet,hogy egy másik fajta környezetszennyezéssel állunk szembe.
    Az autók kedvező fogyasztása pedig inkább csak statisztikai,laboratóriumi adat,mint valóság,egy mai dízel könnyen übereli.Még talán a szemetes autóknál lenne értelme,amikor araszolva gyűjtik a szemetet a kis utcákban,akkor villannyal tennék.De ez valahogy nem jutott eszébe még egy gyártónak sem.

  • killerbee

    gratula a cikkironak a cimvalasztasert, nyilvan mert nehany bukott modell gyartasat befejezik az azt jelenti hogy az autogyartOK (az osszes) befejezi a hibridek gyartasat. ilyen erovel nyugodtan at lehetne nevezni a cikket arra is akar hogy az autogyartok befejezik az autogyartast?
    lassan a blikk hitelesebb lesz mint ez a hely.

  • Kovijani

    Az Earth Dream mar regota szimpatikus nekem! Csodalkozom, hogy nem reklamozzak jobban! Mondjuk minek reklamra kolteni, ha igy sem tudnak annyit gyartani, amennyi megrendeles jon. Alitolag nagyjabol egy evet kell ra varni a hibrid Accordra!
    40+ mpg ( 5 liter!!) egy A6-os meretu autotol nagyon nem rossz! Es $30,000-tol mar meg lehet venni.
    Az Accordnak van meg plug in verzioja is, de az nem olyan nepszeru.

  • Kovijani

    Szaboata: mar regota vannak elektromos kuka, posta, kisteher stb. autok! Dugd ki a fejed a mocsarbol! ;)
    Segitek: google-electric garbage truck :)

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.