Cáfolja a rendőrség az autósok vegzálását

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 09.15

A rendőrség cáfolja, hogy rászálltak volna a jogosítványok orvosi érvényességére. Nincs ilyen akció.

Nem rendelt el és nem indított olyan közlekedésrendészeti akciót, amely a gépjárművek vezetésére jogosító okmányok érvényességi idejének ellenőrzésére fókuszál – állítja a rendőrség.


A police.hu-n megjelent közleményükkel a tegnap az interneten futótűzként terjedő hírre reagáltak.  

Mint írják: “a hasonló témájú rémhíreket az Országos Rendőr-főkapitányság már több alkalommal cáfolta, ahogyan teszi ezt most is.”

A hír azt taglalta, hogy idén nyáron a rendőrség ráállt arra, hogy a jogosítványok hátlapján lévő – az orvosi alkalmassági vizsgálat érvényességét mutató – lejárati dátumot ellenőrizze. Sokan ugyanis nem tudják, hogy ez a dátum sok esetben nem azonos a jogosítvány elején látható érvényességi idővel, így ha még utóbbit figyeli is az ember, előfordulhat, hogy a lapka hátulján lévő dátum már lejárt.

A rendőrség elmondta, hogy rendszeresen tájékoztatja a lakosságot a központi közlekedésrendészeti és közrendvédelmi fokozott ellenőrzésekről, de jelen esetben nincs szó országosan elrendelt akcióról. Ugyanakkor hozzáteszik, hogy a rendőri intézkedés során ellenőrizhetik valamennyi okmány meglétét, valamint azok érvényességi idejét is.

Ha most is nincs is razzia, azért érdemes megnézni az érvényességi dátumokat az iratainkon. Ha lejárt az orvosi alkalmassági vizsgálat érvényességi ideje, akkor fel kell keresni egy háziorvost (nem kötelező a sajátot), vinni magunkkal készpénzt (2500-7200 Ft a vizsgálat), majd a kapott igazolással és újabb 4000 forinttal egy okmányirodába fáradni. Érdemes lejárati idő előtt egy hónappal elkezdeni a folyamatot, főként így nyáron.

Kommentek

  • csumi

    Tudjuk ,megint kell a költségvetésbe pár milliárd ,ezért mindegy mi a neve ,megy a pénzbehajtás. Ezt a sleppet a Dunába látnám szívesen . De remélem lesz ilyen.

  • Border

    Igazoltatás esetén az okmányok ellenőrzése kötelező! Ha lejárt nincs miről beszélni, jogosulatlanul vezetünk. Tiszteletben kellene tartani a törvényeket és akkor nem lenne lehetőség behajtásra. Mint tudjuk a törvény nem ismerete nem mentesít a felelősség alól. Tudomásul kell venni, nem csak jogaink vannak, kötelességeink is. Ilyen az orvosi felülvizsgálat annak, aki vezetni szeretne!

  • HakapesziM

    Sok nyugati országban nincs is orvosi lejárata a jogsinak. Egyébként jobb doki megcsinálja annyi idő alatt a vizsgálatot (az enyém hivatásos)míg ezt írom, de tejelni akkor is kell.

  • Kempelen

    Egyébként ha így is lenne, azzal mi lenne a gond? Mindennek van érvényességi ideje. Az élelmiszereknek is, azokat érdekes módon mindenki le tudja ellenőrizni!

    Hakapeszi! Nem sok országban van úgy, ahogy állítod, hanem kevésben és bizony számtalan esetet lehetne hozni, amikor nagyon is rossz az a gyakorlat!

  • Kempelen

    Csumi! A magam részéről a hülye emberekkel vagyok pont így. Számold ki…

  • zoldfulu2000

    Ez esetben nem a rendőrség a hunyó hanem aki kitalálta ezt a rendszert.

    evidens hogy az ember nem keresi más lejárati dátumot, ami ráadásul egy nehezen érthető kód.

    Külföpdön lehet több bajunk vele, mert az évet nem írják ki, és nehéz hirtelenjében egy francia rendőrnek elmutogatni, hogy az az nap és nem az év (ha véletlenül nincs 12nél nagyobb szám és 00 előtti év a dátumokban).

    Mivel így is úgy is új kártya kell, semmi értelme a külön lejáratnak, nem tudnak spórolni a kártyán csak kavarodást okoznak.

    A legegyszerűbb lenne ha a kártyát a vezetői engedély lejáatáig adnák ki…

  • hopp

    Ott kezdődnek a bajok, hogy egy orvosi vizsgálat úgy zajlik le, hogy -Csókolom. Jogosítványt hosszabbítanék.
    -Szia. 5000. (Nem tudom éppen mennyi a lehúzásfaktor, csak mondtam valamit)
    -Köszönöm csókolom.
    Aztán utána kifizetsz ugyanúgy cikk szerint 4000-et az okmányirodában újra a semmiért.
    Magyarul fizetsz és nem kapsz semmit. Legyen egy kibaszott normális orvosi vizsgálat dilettáns hülyéket elzavarni haza. Zavarják be egy rutinpálya szerűségre negyed órára.
    Jelen formában lehet törvényezni, lehet érvényességi időzni és ezt védeni, ez törvényesített lopás, semmi más. Bekaphatja mindenki, aki ezt kitalálta, aki ezt élteti, üzemelteti, aki elnézi, eltűri, nem tesz ellene és az is aki rabszolgaként végzi.

  • Kempelen

    Hopp!
    Azért, mert a te orvosod nem lelkiismeretes, még nem általánosíthatsz. A protokol szerint a joigsi hosszabbításhoz orvosi vizsgálat szükséges. Ha ezt az orvos nem teszi meg, azért az orvost okold, ne a jogszabály alkotóját, még inkább ne a dolgát végző zsarut. Mindig keveritek a szezont a f.szommal gyerekek. Kicsit kevesebb hőbörgés, több tájékozódás.
    Amit te intézményesített lopásnak nevezel, az a háziorvosod lopása és a te hülyeséged.
    Légy szerényebb, a súlyos ismerethiány nálad van, nem elegáns ezért mindenki mást okolni.

  • csumi

    Kempelen –
    Nem szoktam a szócsatákba bele menni ,az hogy ki hogy gondolja és éli meg a lehúzást ,az az ő dolga, de te annyi eszet szétosztottál hogy neked nem maradt. Vagy okosnak képzelt hülye sün vagy ,vagy ovi alsó tájékáról való. Nem tetszik a letegező arrogáns nagyképű válaszod,amiket mindenkihez intézel ha nem a te véleményeden van. Senki nem keveri össze a szezont a te játszópajtásoddal tehát legyél már szerényebb és vedd észre nem a kérdezz felelek műsorba vagy hogy neked kell minden íráshoz kommentárt fűzni. A cikket kell olvasni és ahhoz van lehetőséged írni neked is.

  • Kempelen

    Csumi! Szerintem se menj bele! Üdv!

  • Acsita

    Amerikában más a helyzet. Megkapod a jogsidat, onnantól kezdve a te dolgod, hogy mit csinálsz. Ha balesetet okozol, akkor álld számlát. Orvosi vizsgálat? Okmányiroda? Azt sem tudják mi az. Biztosításod, meg érvényes műszakid legyen, ami abból áll, hogy megnézik füstöl-e az autód. Ennyi.

  • Rick4

    evidens hogy az ember nem keresi más lejárati dátumot, ami ráadásul egy nehezen érthető kód.

    Tényleg nehezen érthető, az enyémen pl ez szerepel:
    Elől:
    4.a. 2016.03.21. (kibocsátási dátum) (mondjuk simán “j”-vel írnám)
    4.b. 2016.03.21. (kategória érvényességi idő)
    Hátul:
    T sor: 96.07.23. (10-es oszlop jelentése: vizsga időpontja)
    16.03.23. (11-es oszlop jelentése: kategória érvényessége)
    Ne haragudjatok, de aki ezt nem érti, az ne akarjon vezetni, és 100 méterenként másokkal, lámpákkal, táblákkal találkozni, mert nincs meg a képessége hozzá, hogy értelmezze, és helyesen cselekedjen.
    Az 5 évenkénti 15 perc vizsgabiztos melletti vezetést én is támogatnám, kevesebb hülye lenne az utakon.

  • toncsika59

    Rick4, mi az hogy kibocsátási dátum 2016.03.21…..??

  • HakapesziM

    “Nem sok országban van úgy, ahogy állítod, hanem kevésben és bizony számtalan esetet lehetne hozni, amikor nagyon is rossz az a gyakorlat!”

    Rossz gyakorlat? Pedig eddig úgy tudtuk a nyugati bezzeg – országokról, hogy ott a .zar sem büdös.

  • W. A. Lacky

    Ez a sok lejárati dátum a hatalom packázása az állampolgárral. Az aljasság csimborasszója. Csak arra szolgál, hogy legyen miért megbüntetni az embereket. A jogosítvány pedig kimagaslóan gazember elme szüleménye. Jobb lett volna még apróbb betűket alkalmazni, és még néhány lejárati dátumot elbújtatni rajta, pl. a lap szélein még van hely. Mondjuk az alapanyagul szolgáló műanyag lap szavatossági ideje, vagy a rajta lévő festékanyag elpárolgási ideje, a fotó elhomályosodási ideje, stb.

  • Kempelen

    Lacky!
    Szerintem egyszerűen a szokásos bürokratikus bénázás ez az eltérő határidő alkalmazás. Nincs ebben rosszindulat. Sokszor életszerűtlen, de hogy aljasság lenne….nem tudom, szerintem kevesebb krimit kellene olvasnod a blikkben.

    Komoly lelki teher téged olvasni. Nem szeretném megtudni, hogy milyen élet az, amiben mindenki ellenség, aki nem te vagy. :-DDD

  • hopp

    Figyelj kempelen!
    Kiszámoltam, hogy nekem sokkal jobban megéri, ha esetleg 20 évente 1x lebukok, minthogy x évente beballagjak az orvoshoz és az okmányirodába, ahol egyrészt fél napot dekkolok, másrészt még hallgathatom is a magad fajta jajj de jó, hogy megint szívhatok hülyeségeit. Túl azon, hogy ezért még fizetnem kéne az életkedvem is elmegy 2 napra.
    -Rutinpálya.
    -Vezetéstechnikai tréning szerű gyakorlatok.
    -Éles helyzetben reakcióidő, helyzetfelismerés, térlátás teszt.
    Minden más intézményesített lopás, még ha neked hobbid is az önsorsrontás akkor is. Majd gyakorlod valami szakkörön, biztos szervez neked valaki.
    (Tényleg csak azt nem értem miért nem küldik egyszerűen évente az egy darab csekket, fizess 3 millió 800 ezret, mer csak, mer ez nekünk jár. Azt szépen mindenki befizeti és be lehet zárni az összes bürokratikus hodályt, el lehet küldeni haza az összes ott léhűtő komát, sógort, nagyanyát, nem kellene komoly összegeket beleverni annak látszatába, hogy csinálnak valamit, sokkal többet tehetnének zsebre. Nettó nyereség mindenkinek.)
    :-)

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.