Cáfolja a rendőrség az autósok vegzálását

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 09.15

A rendőrség cáfolja, hogy rászálltak volna a jogosítványok orvosi érvényességére. Nincs ilyen akció.

Nem rendelt el és nem indított olyan közlekedésrendészeti akciót, amely a gépjárművek vezetésére jogosító okmányok érvényességi idejének ellenőrzésére fókuszál – állítja a rendőrség.


A police.hu-n megjelent közleményükkel a tegnap az interneten futótűzként terjedő hírre reagáltak.  

Mint írják: “a hasonló témájú rémhíreket az Országos Rendőr-főkapitányság már több alkalommal cáfolta, ahogyan teszi ezt most is.”

A hír azt taglalta, hogy idén nyáron a rendőrség ráállt arra, hogy a jogosítványok hátlapján lévő – az orvosi alkalmassági vizsgálat érvényességét mutató – lejárati dátumot ellenőrizze. Sokan ugyanis nem tudják, hogy ez a dátum sok esetben nem azonos a jogosítvány elején látható érvényességi idővel, így ha még utóbbit figyeli is az ember, előfordulhat, hogy a lapka hátulján lévő dátum már lejárt.

A rendőrség elmondta, hogy rendszeresen tájékoztatja a lakosságot a központi közlekedésrendészeti és közrendvédelmi fokozott ellenőrzésekről, de jelen esetben nincs szó országosan elrendelt akcióról. Ugyanakkor hozzáteszik, hogy a rendőri intézkedés során ellenőrizhetik valamennyi okmány meglétét, valamint azok érvényességi idejét is.

Ha most is nincs is razzia, azért érdemes megnézni az érvényességi dátumokat az iratainkon. Ha lejárt az orvosi alkalmassági vizsgálat érvényességi ideje, akkor fel kell keresni egy háziorvost (nem kötelező a sajátot), vinni magunkkal készpénzt (2500-7200 Ft a vizsgálat), majd a kapott igazolással és újabb 4000 forinttal egy okmányirodába fáradni. Érdemes lejárati idő előtt egy hónappal elkezdeni a folyamatot, főként így nyáron.

Kommentek

  • csumi

    Tudjuk ,megint kell a költségvetésbe pár milliárd ,ezért mindegy mi a neve ,megy a pénzbehajtás. Ezt a sleppet a Dunába látnám szívesen . De remélem lesz ilyen.

  • Border

    Igazoltatás esetén az okmányok ellenőrzése kötelező! Ha lejárt nincs miről beszélni, jogosulatlanul vezetünk. Tiszteletben kellene tartani a törvényeket és akkor nem lenne lehetőség behajtásra. Mint tudjuk a törvény nem ismerete nem mentesít a felelősség alól. Tudomásul kell venni, nem csak jogaink vannak, kötelességeink is. Ilyen az orvosi felülvizsgálat annak, aki vezetni szeretne!

  • HakapesziM

    Sok nyugati országban nincs is orvosi lejárata a jogsinak. Egyébként jobb doki megcsinálja annyi idő alatt a vizsgálatot (az enyém hivatásos)míg ezt írom, de tejelni akkor is kell.

  • Kempelen

    Egyébként ha így is lenne, azzal mi lenne a gond? Mindennek van érvényességi ideje. Az élelmiszereknek is, azokat érdekes módon mindenki le tudja ellenőrizni!

    Hakapeszi! Nem sok országban van úgy, ahogy állítod, hanem kevésben és bizony számtalan esetet lehetne hozni, amikor nagyon is rossz az a gyakorlat!

  • Kempelen

    Csumi! A magam részéről a hülye emberekkel vagyok pont így. Számold ki…

  • zoldfulu2000

    Ez esetben nem a rendőrség a hunyó hanem aki kitalálta ezt a rendszert.

    evidens hogy az ember nem keresi más lejárati dátumot, ami ráadásul egy nehezen érthető kód.

    Külföpdön lehet több bajunk vele, mert az évet nem írják ki, és nehéz hirtelenjében egy francia rendőrnek elmutogatni, hogy az az nap és nem az év (ha véletlenül nincs 12nél nagyobb szám és 00 előtti év a dátumokban).

    Mivel így is úgy is új kártya kell, semmi értelme a külön lejáratnak, nem tudnak spórolni a kártyán csak kavarodást okoznak.

    A legegyszerűbb lenne ha a kártyát a vezetői engedély lejáatáig adnák ki…

  • hopp

    Ott kezdődnek a bajok, hogy egy orvosi vizsgálat úgy zajlik le, hogy -Csókolom. Jogosítványt hosszabbítanék.
    -Szia. 5000. (Nem tudom éppen mennyi a lehúzásfaktor, csak mondtam valamit)
    -Köszönöm csókolom.
    Aztán utána kifizetsz ugyanúgy cikk szerint 4000-et az okmányirodában újra a semmiért.
    Magyarul fizetsz és nem kapsz semmit. Legyen egy kibaszott normális orvosi vizsgálat dilettáns hülyéket elzavarni haza. Zavarják be egy rutinpálya szerűségre negyed órára.
    Jelen formában lehet törvényezni, lehet érvényességi időzni és ezt védeni, ez törvényesített lopás, semmi más. Bekaphatja mindenki, aki ezt kitalálta, aki ezt élteti, üzemelteti, aki elnézi, eltűri, nem tesz ellene és az is aki rabszolgaként végzi.

  • Kempelen

    Hopp!
    Azért, mert a te orvosod nem lelkiismeretes, még nem általánosíthatsz. A protokol szerint a joigsi hosszabbításhoz orvosi vizsgálat szükséges. Ha ezt az orvos nem teszi meg, azért az orvost okold, ne a jogszabály alkotóját, még inkább ne a dolgát végző zsarut. Mindig keveritek a szezont a f.szommal gyerekek. Kicsit kevesebb hőbörgés, több tájékozódás.
    Amit te intézményesített lopásnak nevezel, az a háziorvosod lopása és a te hülyeséged.
    Légy szerényebb, a súlyos ismerethiány nálad van, nem elegáns ezért mindenki mást okolni.

  • csumi

    Kempelen –
    Nem szoktam a szócsatákba bele menni ,az hogy ki hogy gondolja és éli meg a lehúzást ,az az ő dolga, de te annyi eszet szétosztottál hogy neked nem maradt. Vagy okosnak képzelt hülye sün vagy ,vagy ovi alsó tájékáról való. Nem tetszik a letegező arrogáns nagyképű válaszod,amiket mindenkihez intézel ha nem a te véleményeden van. Senki nem keveri össze a szezont a te játszópajtásoddal tehát legyél már szerényebb és vedd észre nem a kérdezz felelek műsorba vagy hogy neked kell minden íráshoz kommentárt fűzni. A cikket kell olvasni és ahhoz van lehetőséged írni neked is.

  • Kempelen

    Csumi! Szerintem se menj bele! Üdv!

  • Acsita

    Amerikában más a helyzet. Megkapod a jogsidat, onnantól kezdve a te dolgod, hogy mit csinálsz. Ha balesetet okozol, akkor álld számlát. Orvosi vizsgálat? Okmányiroda? Azt sem tudják mi az. Biztosításod, meg érvényes műszakid legyen, ami abból áll, hogy megnézik füstöl-e az autód. Ennyi.

  • Rick4

    evidens hogy az ember nem keresi más lejárati dátumot, ami ráadásul egy nehezen érthető kód.

    Tényleg nehezen érthető, az enyémen pl ez szerepel:
    Elől:
    4.a. 2016.03.21. (kibocsátási dátum) (mondjuk simán “j”-vel írnám)
    4.b. 2016.03.21. (kategória érvényességi idő)
    Hátul:
    T sor: 96.07.23. (10-es oszlop jelentése: vizsga időpontja)
    16.03.23. (11-es oszlop jelentése: kategória érvényessége)
    Ne haragudjatok, de aki ezt nem érti, az ne akarjon vezetni, és 100 méterenként másokkal, lámpákkal, táblákkal találkozni, mert nincs meg a képessége hozzá, hogy értelmezze, és helyesen cselekedjen.
    Az 5 évenkénti 15 perc vizsgabiztos melletti vezetést én is támogatnám, kevesebb hülye lenne az utakon.

  • toncsika59

    Rick4, mi az hogy kibocsátási dátum 2016.03.21…..??

  • HakapesziM

    “Nem sok országban van úgy, ahogy állítod, hanem kevésben és bizony számtalan esetet lehetne hozni, amikor nagyon is rossz az a gyakorlat!”

    Rossz gyakorlat? Pedig eddig úgy tudtuk a nyugati bezzeg – országokról, hogy ott a .zar sem büdös.

  • W. A. Lacky

    Ez a sok lejárati dátum a hatalom packázása az állampolgárral. Az aljasság csimborasszója. Csak arra szolgál, hogy legyen miért megbüntetni az embereket. A jogosítvány pedig kimagaslóan gazember elme szüleménye. Jobb lett volna még apróbb betűket alkalmazni, és még néhány lejárati dátumot elbújtatni rajta, pl. a lap szélein még van hely. Mondjuk az alapanyagul szolgáló műanyag lap szavatossági ideje, vagy a rajta lévő festékanyag elpárolgási ideje, a fotó elhomályosodási ideje, stb.

  • Kempelen

    Lacky!
    Szerintem egyszerűen a szokásos bürokratikus bénázás ez az eltérő határidő alkalmazás. Nincs ebben rosszindulat. Sokszor életszerűtlen, de hogy aljasság lenne….nem tudom, szerintem kevesebb krimit kellene olvasnod a blikkben.

    Komoly lelki teher téged olvasni. Nem szeretném megtudni, hogy milyen élet az, amiben mindenki ellenség, aki nem te vagy. :-DDD

  • hopp

    Figyelj kempelen!
    Kiszámoltam, hogy nekem sokkal jobban megéri, ha esetleg 20 évente 1x lebukok, minthogy x évente beballagjak az orvoshoz és az okmányirodába, ahol egyrészt fél napot dekkolok, másrészt még hallgathatom is a magad fajta jajj de jó, hogy megint szívhatok hülyeségeit. Túl azon, hogy ezért még fizetnem kéne az életkedvem is elmegy 2 napra.
    -Rutinpálya.
    -Vezetéstechnikai tréning szerű gyakorlatok.
    -Éles helyzetben reakcióidő, helyzetfelismerés, térlátás teszt.
    Minden más intézményesített lopás, még ha neked hobbid is az önsorsrontás akkor is. Majd gyakorlod valami szakkörön, biztos szervez neked valaki.
    (Tényleg csak azt nem értem miért nem küldik egyszerűen évente az egy darab csekket, fizess 3 millió 800 ezret, mer csak, mer ez nekünk jár. Azt szépen mindenki befizeti és be lehet zárni az összes bürokratikus hodályt, el lehet küldeni haza az összes ott léhűtő komát, sógort, nagyanyát, nem kellene komoly összegeket beleverni annak látszatába, hogy csinálnak valamit, sokkal többet tehetnének zsebre. Nettó nyereség mindenkinek.)
    :-)

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.