Még mielőtt elkezdődne a köznépi óbégatás, lelövöm a poént: a Range Rover Sport SVR 8 perc 14 másodperc alatt ment körbe a Nordschleifén. Ez abszolút a sportos személyautók szintje, ha nem is a szupersportkocsiké: 2011-ben alig volt gyorsabb (8 perc 8 másodperc) az akkori, 265 lóerős Renault Megane RS Trophy, a szuperkönnyű Alfa Romeo 4C pedig néhány hónapja 8 perc 4 másodperc alatt ment körbe a 20 kilométeres pályán. 

A Land Rover Sport SVR-t különleges fejlesztési program tette alkalmassá a Nürburgring meghódítására. Motorja az eredetileg 510 lovas, ötliteres, kompresszoros V8-as 550 lóerősre növelt teljesítményű variánsa, és bár erre vonatkozóan egyelőre nincsenek konkrét információk, elképzelhetetlen, hogy a futómű és a fékek változatlan formában kerültek volna át a prototípusba az alapmodellből. 
Az extra sportos szabadidőjármű forgalmazása jövőre kezdődik meg. 
Ami egyébként a menetteljesítményeinél is durvább, hogy a Range Rover Sport SVR megőrizte testvéreinek terepképességét: megtartották a felezőt, és továbbra is érvényes a 85 centiméteres gázlómélység: ha van is nála gyorsabb autó a Nürburgringen, egy sincs köztük, amely úgy kelne át egy csermelyen vagy éppen a világ legnagyobb homoksivatagján, mint a Range Rover Sport. 
A Range Rover Sport korábban a Pikes Peaken is helyt állt. A vezess.hu beszámolóját itt olvashatod a szokatlan próbatételről.