SUV a Nürburgringen?! Nooormális?!

Range Rover Sport SVR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.30. 08.00

Mi keresnivalója lehet egy szabadidőjárműnek a Nürburgringen? Például hogy bebizonyítsa, menetdinamika terén felveszi a versenyt a személyautókkal.

Még mielőtt elkezdődne a köznépi óbégatás, lelövöm a poént: a Range Rover Sport SVR 8 perc 14 másodperc alatt ment körbe a Nordschleifén. Ez abszolút a sportos személyautók szintje, ha nem is a szupersportkocsiké: 2011-ben alig volt gyorsabb (8 perc 8 másodperc) az akkori, 265 lóerős Renault Megane RS Trophy, a szuperkönnyű Alfa Romeo 4C pedig néhány hónapja 8 perc 4 másodperc alatt ment körbe a 20 kilométeres pályán. 

A Land Rover Sport SVR-t különleges fejlesztési program tette alkalmassá a Nürburgring meghódítására. Motorja az eredetileg 510 lovas, ötliteres, kompresszoros V8-as 550 lóerősre növelt teljesítményű variánsa, és bár erre vonatkozóan egyelőre nincsenek konkrét információk, elképzelhetetlen, hogy a futómű és a fékek változatlan formában kerültek volna át a prototípusba az alapmodellből. 
Az extra sportos szabadidőjármű forgalmazása jövőre kezdődik meg. 
Ami egyébként a menetteljesítményeinél is durvább, hogy a Range Rover Sport SVR megőrizte testvéreinek terepképességét: megtartották a felezőt, és továbbra is érvényes a 85 centiméteres gázlómélység: ha van is nála gyorsabb autó a Nürburgringen, egy sincs köztük, amely úgy kelne át egy csermelyen vagy éppen a világ legnagyobb homoksivatagján, mint a Range Rover Sport. 
A Range Rover Sport korábban a Pikes Peaken is helyt állt. A vezess.hu beszámolóját itt olvashatod a szokatlan próbatételről.

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.