Megnyújtották a C-osztályt

Kínában, Kínának készül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.30. 17.00

Hat hónappal az alapmodell elrajtolása után Pekingben megkezdődött a nyújtott tengelytávú Mercedes C-osztály gyártása. Európa nem kap belőle, és más sem.

Kínával számolni kell: ezt elméletben tudjuk, mégis megdöbbentő azt hallani, hogy a hatalmas ázsiai birodalom a Mercedes C-osztály második legnagyobb globális piaca: az elődmodellből több mint 150 000 darabot adtak itt el. 

Nem csoda, hogy most fontos gesztust tett a piacnak a Mercedes: villámgyorsan kifejlesztették és már gyártják is az új generációs modell nyújtott tengelytávú kivitelét
Noha mindössze 8 centimétert toldottak bele (korábban 6 centiről volt szó), a C Lang extrém férőhelyet ígér hátsó utasainak, akik villanymotorral tologathatják az első utasülést, ahogy dukál. 
Az autót félautonóm vezetési rendszerekkel is felszerelték, akármit jelentsen is ez, míg az Európában megszokott, érintésérzékeny vezérlőfelület itt is megvan – csakhogy érti a kínai írásjeleket
A nyújtott C-osztály motorjai helyben készülnek, a Mercedes-Benz első külföldi motorüzemében. A BAIC és a Daimler vegyes vállalata tavaly 120 000 darab Mercedest gyártott Kínában; ez a szám jövőre meghaladhatja a 200 ezret.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.