250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata

Németországban debütál

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.07.30. 18.45

Utcai kivitelben is kiemelkedő vezetési élményt nyújt a Toyota GT86. Itt a rali változat. Kisebb tömeg nagyobb teljesítmény.

Versenyautót faragott a GT86-ból a Toyota. Augusztus második felében a rali-világbajnokság kilencedik futamán, a Német-ralin mutatkozik GT86 CS-R3 keresztelt járgány. Míg régebben szinte alapvetőnek számított, manapság teljesen eltűntek a hátsókerék-hajtású raliautók, így a GT86 igazi unikumnak számít. Vele visszatérhetnek a látványos kanyarvételek is sportba.

250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata 1
Csaknem egy évnyi fejlesztést követően a Trier környékén zajló futamon veti be először a CS-R3-at, mint felvezető autót. A versenyautó nem vesz részt a versenyben, ám minden szakaszt kipróbálva ellenőrzi azok biztonságát és pillanatnyi állapotát.
A GT86-ot Isolde Holderied, az egykori világbajnok pilótanő vezeti majd. Egyik legfontosabb feladata pedig az lesz, hogy kiértékelje a prototípust, ezzel hozzásegítve a mérnököket a végső finomítások végrehajtásához. Ez elengedhetetlen az R3-as homologizációjához. A modell teljesíti az FIA R3-as előírásait, amely engedélyezi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftver és a hardver (például szelepemelés vagy sűrítési viszony) megváltoztatása is része a fejlesztési programnak, melynek végén az autó várhatóan 240-250 lóerőt ad le. Ehhez képest nagyjából 150 kilóval könnyebb, mint az utcai variáns 1080 kilót nyom.
250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata 2
A hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű igazi versenyhangulatot teremt, míg a bukókeretet a tömeg optimalizálását szem előtt tartva tervezték, és építették meg. A GT86 CS-R3 a legkülönfélébb úttípusokon tesztelve készült fel a német futamra, ahol három nap alatt, 18 szakaszon összesen 274 kilométert fog megtenni.
250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata 3
A CS-R3 privát ügyfelek és márkakereskedések számára lesz elérhető. Segítségével az érdeklődök költséghatékonyan élhetik át a versenyzés élményét, a helyi futamoktól kezdve akár a WRC-ig. A modell 2015 első negyedévében kit formájában lesz elérhető. A pontos árról a végleges műszaki adatok meghatározását követően nyilatkozik a Toyota.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.