250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata

Németországban debütál

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.07.30. 18.45

Utcai kivitelben is kiemelkedő vezetési élményt nyújt a Toyota GT86. Itt a rali változat. Kisebb tömeg nagyobb teljesítmény.

Versenyautót faragott a GT86-ból a Toyota. Augusztus második felében a rali-világbajnokság kilencedik futamán, a Német-ralin mutatkozik GT86 CS-R3 keresztelt járgány. Míg régebben szinte alapvetőnek számított, manapság teljesen eltűntek a hátsókerék-hajtású raliautók, így a GT86 igazi unikumnak számít. Vele visszatérhetnek a látványos kanyarvételek is sportba.

250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata 1
Csaknem egy évnyi fejlesztést követően a Trier környékén zajló futamon veti be először a CS-R3-at, mint felvezető autót. A versenyautó nem vesz részt a versenyben, ám minden szakaszt kipróbálva ellenőrzi azok biztonságát és pillanatnyi állapotát.
A GT86-ot Isolde Holderied, az egykori világbajnok pilótanő vezeti majd. Egyik legfontosabb feladata pedig az lesz, hogy kiértékelje a prototípust, ezzel hozzásegítve a mérnököket a végső finomítások végrehajtásához. Ez elengedhetetlen az R3-as homologizációjához. A modell teljesíti az FIA R3-as előírásait, amely engedélyezi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftver és a hardver (például szelepemelés vagy sűrítési viszony) megváltoztatása is része a fejlesztési programnak, melynek végén az autó várhatóan 240-250 lóerőt ad le. Ehhez képest nagyjából 150 kilóval könnyebb, mint az utcai variáns 1080 kilót nyom.
250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata 2
A hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű igazi versenyhangulatot teremt, míg a bukókeretet a tömeg optimalizálását szem előtt tartva tervezték, és építették meg. A GT86 CS-R3 a legkülönfélébb úttípusokon tesztelve készült fel a német futamra, ahol három nap alatt, 18 szakaszon összesen 274 kilométert fog megtenni.
250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata 3
A CS-R3 privát ügyfelek és márkakereskedések számára lesz elérhető. Segítségével az érdeklődök költséghatékonyan élhetik át a versenyzés élményét, a helyi futamoktól kezdve akár a WRC-ig. A modell 2015 első negyedévében kit formájában lesz elérhető. A pontos árról a végleges műszaki adatok meghatározását követően nyilatkozik a Toyota.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.