Tölts már le egy négyzónás klímát, köszi!

Frissíthető autó a Siemenstől

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.29. 13.15

Napjaink autói egyre inkább kerekeken gördülő számítógépek. Akkor viszont kezeljük is őket úgy, gondolta a Siemens, és belefogott a RACE projektbe.

Mit csinálsz, ha elavul a számítógépedben az audiokártya: új gépet veszel, vagy lecseréled a kártyát? Na ugye.

Ez a lehetőség az autóiparból egyelőre hiányzik, de ha minden a Siemens tervei szerint alakul, hamarosan komponensenként modernizálhatjuk autónkat. A RACE prototípus (a név az igen hosszú Robust and Reliable Automotive Computing Environment for Future eCars, azaz leendő elektromos járművek számára teremtett, robusztus és megbízható autóipari számítástechnikai környezet kifejezés rövidítése) célja, hogy egyszerűsítsék az autók komplex elektronikai szerkezetét, és kiküszöböljék a többszörös vezérlőrendszerek hálózatba kötésének szükségességét. 
Napjaink autóiban akár 100 különböző számítógép lát el eltérő feladatokat, a motorvezérléstől a multimédiás rendszeren át a fejlett vezetőtámogató rendszerekig. Ezek különböző beszállítóktól származó, eltérő technológiákat alkalmazó berendezések, ami nehézkessé teszi új funkciók bevezetését, főleg olyan esetekben, ahol biztonsági szempontok is érvényesülnek – például az autonóm vezetés területén. Ráadásul utólag lehetetlen az ilyen technológiák beépítése. 
Tölts már le egy négyzónás klímát, köszi! 1
Fedélzeti számítástechnikai komponensek most és a jövőben
Ezért a Siemens és partnerei egyetlen nagy operációs rendszerként képzelik el a jövő autójának elektronikus platformját, amelyre tetszőlegesen telepíthetők új alkalmazások, pont mint egy okostelefonon. Ezen a platformon keresztül bármely alkalmazás hozzáférhet bármely, a járműben telepített érzékelőhöz (a kameráktól a pedálnyomás-érzékelőkig), illetve léptetőmotorokhoz (kormánymű, fékrendszer; stb.), és azt használja, illetve vezérli közülük, amelyikre szüksége (és engedélye) van. 
Innentől kezdve akár a távolból frissíthető az autó egy-egy új kényelmi vagy biztonsági szolgáltatással – jó példa erre a parkolórobot funkció, amely évről évre okosabb lesz, ám a megvásárolt autók megrekednek azon a szinten, amikor gyártották őket. 
Persze gondok is akadhatnak egy ilyen központi rendszerrel: ha például meghibásodik, mindent visz magával. Ez ellen a tervezők többszörös túlbiztosítással védekezhetnének: ha az egyik számítógép elromlik, a másik veszi át a szerepét, úgy, mint a repülőgépeknél.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.