A brit főváros a dugódíj bevezetésével már magára vonta az autósok haragját, egyben globális kísérleti nyúlként élen járt abban, hogy felmérjék, fenntartható-e egy ilyen jellegű büntető tarifa egy nagyvárosban. 
A jelek szerint nem hogy fenntartható, de fokozható is: a város polgármestere most egy újabb, levegőminőséget javító tervezetről számolt be. Ennek értelmében 2020 után 10 fontos, azaz jelenlegi árfolyamon 3900 forintos alkalmai díjat kell fizetni minden dízelautó, illetve idősebb benzines jármű után, amellyel be akarnak hajtani a Citybe. 

2003 februárjában vezették be a dugódíjat Londonban

2003 februárjában vezették be a dugódíjat Londonban


Amikor öregebb benzinesről beszélnek, 2006 előtt forgalomba állított modellekre gondolnak, dízel alatt pedig nem füstokádó szörnyetegeket értenek, hanem akár Euro 5-ös (tehát a jelenleg érvényes legszigorúbb határértékeknél kedvezőbb károsanyag-kibocsátású) motorokat. 
Ez azonban még semmi, mert a dízelek útadóját is meg akarja növelni London, ez pedig a legmodernebbekre is vonatkozni fog. 
Mindez nem csak azt szolgálja, hogy gyarapodjon a kincstár: szakemberek véleménye szerint ha semmit nem tesznek ellene, Londonban és még pár brit nagyvárosban 15 éven belül kritikus szintet érhet el a légszennyezettség. London példáját több város is követné majd. 
Tavaly július 1. óta kizárólag azoknak az autóknak nem kell megfizetniük a 11,50 fontos (4500 Ft) dugódíjat Londonban, akik elektromos járművel, bizonyos (tehát nem az összes) konnektoros hibridekkel, vagy 75 g/km alatti CO2-kibocsátású, Euro 5-ös besorolású járművel közlekedik. A Volvo XC90 T8 tehát bemehet, ám a Porsche Cayenne S E-hybridnél már rezeg a léc.