Szexi japán roadster (és még elektromos is)

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.28. 11.00

3,9 másodperc alatt ugrik százra a két japán autóipari gyártó együttműködéséből létrejött villany-sportkocsi. Most Európába is eljöhet.

A japán GLM autógyártó és a Tommykaira versenyautó-készítő manufaktúra szerelmének a formás gyermeke a Tommykaira ZZ EV, amely leginkább egy Lotus Elise és egy Hot Wheels kisautó keresztezésének tűnik. 
Úgy tűnik, sikerült megőrizni az ihletadó dinamikáját: az autó mindössze 850 kg (ami elektromos autónál egyelőre egyet jelent a csekély hatótávolsággal – jelen esetben 120 km), a 305 LE-s motor 3,9 mp alatt gyorsítja százra a járművet. Eddig jó (kivéve a hatótávolságot), de van jobb is: mivel a GLM szakterülete az adaptív futóművek gyártása, ezen a téren vélhetően az abszolút élvonalba fog tartozni a pici autó – hogy pontosan miben merülnek ki a beállítási lehetőségek, nem tudjuk. 
A tavaly bemutatott sportkocsi első néhány példányát gyorsan eladták. Akinek van mintegy 80 ezer fölösleges dollárja (17,5 millió Ft), reménykedhet benne, hogy hamarosan elkészül a következő széria. A gyár szerint jövőre akár az európai piacon is elérhető lesz az autó, úgyhogy érdemes spórolni. 
Az alábbi, még tavaly készült videón az autó tesztelésének egy rövid mozzanata figyelhető meg. Igen , a hangja igen soványka, de ami az erejét illeti, azzal nincs baj – erről az utolsó másodpercek szolgálnak bizonyítékkal. 

Tommykaira ZZ 


Az első generációs Tommykaira ZZ még 1996-ban készült el, egy kétliteres Nissan motorral. Ha túltettük magunkat vicces megjelenésén, a 185 lóerős, 750 kilós autócska 4,8 másodperc alatt gyorsult százra, végsebessége 225 km/óra volt. Közvetlen utódja már sokkal komolyabban nézett ki; 2,6 literes ikerturbó motorja soros hathengeres volt, 542 lóerejével 3,3 másodperc alatt gyorsította százra az egytonnás járművet; végsebessége állítólag 337 km/óra volt, és előszeretettel szerepelt videojátékokban.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.