Szexi japán roadster (és még elektromos is)

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.28. 11.00

3,9 másodperc alatt ugrik százra a két japán autóipari gyártó együttműködéséből létrejött villany-sportkocsi. Most Európába is eljöhet.

A japán GLM autógyártó és a Tommykaira versenyautó-készítő manufaktúra szerelmének a formás gyermeke a Tommykaira ZZ EV, amely leginkább egy Lotus Elise és egy Hot Wheels kisautó keresztezésének tűnik. 
Úgy tűnik, sikerült megőrizni az ihletadó dinamikáját: az autó mindössze 850 kg (ami elektromos autónál egyelőre egyet jelent a csekély hatótávolsággal – jelen esetben 120 km), a 305 LE-s motor 3,9 mp alatt gyorsítja százra a járművet. Eddig jó (kivéve a hatótávolságot), de van jobb is: mivel a GLM szakterülete az adaptív futóművek gyártása, ezen a téren vélhetően az abszolút élvonalba fog tartozni a pici autó – hogy pontosan miben merülnek ki a beállítási lehetőségek, nem tudjuk. 
A tavaly bemutatott sportkocsi első néhány példányát gyorsan eladták. Akinek van mintegy 80 ezer fölösleges dollárja (17,5 millió Ft), reménykedhet benne, hogy hamarosan elkészül a következő széria. A gyár szerint jövőre akár az európai piacon is elérhető lesz az autó, úgyhogy érdemes spórolni. 
Az alábbi, még tavaly készült videón az autó tesztelésének egy rövid mozzanata figyelhető meg. Igen , a hangja igen soványka, de ami az erejét illeti, azzal nincs baj – erről az utolsó másodpercek szolgálnak bizonyítékkal. 

Tommykaira ZZ 


Az első generációs Tommykaira ZZ még 1996-ban készült el, egy kétliteres Nissan motorral. Ha túltettük magunkat vicces megjelenésén, a 185 lóerős, 750 kilós autócska 4,8 másodperc alatt gyorsult százra, végsebessége 225 km/óra volt. Közvetlen utódja már sokkal komolyabban nézett ki; 2,6 literes ikerturbó motorja soros hathengeres volt, 542 lóerejével 3,3 másodperc alatt gyorsította százra az egytonnás járművet; végsebessége állítólag 337 km/óra volt, és előszeretettel szerepelt videojátékokban.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.