Ilyen egy szupersportkocsi-alkatrészekkel tuningolt kerekesszék

Ultramodern akku és vezérlés

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.28. 09.00

Egy horvát mozgássérült srác gondolt egy nagyot, és megkérte a Rimac villanyautó-manufaktúrát, segítsenek megoldani a problémáját. Megoldották, nem is akárhogyan.

A rijekai Rolly Bugnar izomsorvadásban szenved, motoros kerekesszéke nélkül egy métert sem tud megtenni. Az utóbbi időkben már azzal sem, mert a hegyvidéki utcákon rendkívül rövid ideig bírták a kocsi öreg ólom-savas akkui. Ekkor vette fel a kapcsolatot honfitársaival, a Rimac elektromos szupersportkocsi építőivel, akik panaszát meghallgatva arra jutottak, a bütykölés helyett a legjobb, ha új akkut kap a kerekesszék – természetesen olyat, mint amit ők maguk is használnak. 
A megfelelő méretű lítium-vasfoszfát (LiFePo4) akkumulátor harminc százalékkal (10 kg) könnyebb; élettartama tízszer hosszabb, mint az egy év után már hasznavehetetlen ólom-savas egységé. A legfontosabb azonban a hatótávolság: az eredetileg 10 kilométerre, de az idő múlásával (és főleg hidegre fordulásával) egyre kisebb távolságokra elegendő gyári akku helyett a modern egység akár hatvanat is elmegy egy töltéssel, ráadásul végig azonos teljesítményt biztosít, míg régen egyre lassabban cammogott a fiatal Rolly járgánya. 
A Rimac egy 2009-ben alapított, horvát vállalat, amely egyszemélyes műhelyből nőtte ki magát az elektromos autóipar egyik zászlóhordozójává. Legismertebb termékük a Concept One, amelyet négy darab, egyenként 270 lóerős, 950 Nm nyomatékú villanymotor hajt; az autó 2,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége meghaladja a 300 km/órát, hatótávolsága 600 kilométer. 
A szénszálas karosszéria-elemeknek köszönhetően az autó tömege kb 1,6 tonna, akkumulátorokkal együtt. A kerekeket egyetlen alumíniumtömbből marták ki, öblükben karbon-kerámia féktárcsák forognak. A piaci forgalmazás még várat magára; elvileg idén elkezdhetik a kiszállítást. 

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.