Ennek nincs ki a négy kereke!

Polaris Slingshot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.28. 14.45

Eszement járgánnyal rukkolt elő a hószánjairól, quadjairól ismert Polaris. A Slingshot mindent másképp csinál, mint várnánk.

Parittya: ezt jelenti angolul a Polaris újdonságának a neve. Találó, nem csak azért, mert a Slingshot 775 kilogrammos tömegét 173 lóerő és 225 Nm nyomaték hozza mozgásba, hanem mert a háromkerekű járgány úgy vágja kupán a közönséget, mint Dávid Góliátot. 

A Slingshot ugyanarra a receptre épül, mint a Morgan Three-wheeler, csak éppen radikálisabban közelíti meg a kérdést. Az acél térhálós csővázban messze elöl egy 2,4 literes GM Ecotec motor kapott helyet, innen ötfokozatú kézi váltó és szénszál-erősítésű szekunder szíjhajtás közbeiktatásával jut el a nyomaték az alumínium lengővillára szerelt hátsó kerékig. 
A motor égéstermékei közvetlenül az utastér alatt távoznak a szabadba, bár talán túlzás utastérnek nevezni a mindössze két ülésből és két biztonsági övből áll vezetői környezetet. Nincsenek ajtók, sem ablakok, a szélvédő is alacsony, és mivel a szabad hasmagasság nem egészen 13 centi, a sofőr szinte az aszfalton ül. 
A Slingshotnak nyilvánvalóan nincs semmi értelme, nem is azért készült, hanem hogy felvegye a versenyt az Ariel Atommal, a KTM X-Bow-val és a hasonszőrű, őrült életigenlő konstrukciókkal. Észak-amerikai belépő ára 20 000 dollár, azaz nem egészen 4,5 millió forint. 
Ennyi pénzért meglehetősen puritán járművet kap az ember: vízálló ülések, kettős keresztlengőkaros, stabilizátoros első felfüggesztés, sisaktartó. További négyezer dollár ellenében már olyan extrák birtokába kerül, mint a vízálló audiorendszer, a tolatókamera vagy mondjuk szélvédő. Az ESP adott, légzsák nincs. 

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.