Versenypályán tesztelik a tűzforró Focust

Ford Focus RS a Nürburgringen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.27. 11.00

Már a Nordschleifén tesztelik a Ford hamarosan színre lépő sportkompaktját: a Focus RS a pletykák szerint 330 lóerős lesz.

Elődjénél akár 10 százalékkal erősebb, 330 lóerős lehet a Ford Focus RS következő generációja, ha hihetünk azoknak az információknak, amelyek a 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost motorról szólnak. 

A Mustangból átemelt motor észak-amerikai kivitelében 310 lóerőre és 434 Nm-re képes – csakhogy míg abban az esetben egy belépőmotorról van szó, itt az abszolút csúcsot kell nyújtani, ha helyt akar állni a mezőnyben, amely hamarosan kiegészül a Honda Civic Type R-rel. 
Az előző modellben alkalmazott, hajtási befolyásokat csillapító első futómű koncepciója marad, mint ahogy a fronthajtás is: hatfokozatú kézi váltón keresztül jut el az első tengelyig a nyomaték. A vezető dolgát mechanikus, részlegesen önzáró diffrenciálmű és elektronikus rendszerek teszik még egyszerűbbé.
A Nürburgringen készült kémvideón megtévesztő ST felirat virít a prototípus farán, a hatalmas keréktárcsák és a korábban még leplezni próbált, két különálló kipufogó azonban leleplezik a 2016-ra várt csúcsragadozót.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.