Az év elején még arról szóltak a híradások, hogy az Aston Martin is beszáll az ultra prémium szabadidőjárművek versenyébe. Mostanra kiderült, hogy ezt a vonalat mégis lezárták, és helyette az eredetileg elképzelt, klasszikus négyajtós luxuslimuzin kerül terítékre. 

Az a sziluett, illetve félig összeszerelt karosszéria, amely a most közzétett képeken látható, legfeljebb az autó létezését bizonyítja, nem sok támpontot ad. Annyi persze felmérhető belőlük, hogy hosszú, alacsony építésű, széles járműről lesz szó, amely így arányaiban leginkább a Porsche Panamerával veszi fel a versenyt, de annál konzervatívabb, elegánsabb lesz. 
A műhelyben készült fotóról még egy fontos információ leszűrhető: ahogy a legutolsó ismert Lagonda szedán, a jelek szerint az újonc is tripla fényszórót és egyedi hűtőmaszkot kap. 
A szénszálas karosszériapanelekkel készülő modell orrában várhatóan a gyár hatliteres, tizenkét hengeres motorja teljesít majd szolgálatot, hozzávetőlegesen 610 lóerő teljesítménnyel. 
A Lagonda szedán gyártása jövőre indul, szigorúan korlátozott példányszámban: ha hihetünk a híreknek, az Aston Martin meghívásos alapon szeretné értékesíteni az autót, azaz annak adnak, akinek ők jónak látják. Ez a taktika beválhat, hiszen így a kiváltságosok körében is külön kegynek számít majd az autó birtoklása. Ennek a lényegét persze Európa nem érzi át: ide nem is jut az autóból, sőt, sehová sem, kivéve a közel-keleti piacokat. 
A vételárról természetesen nem beszél a gyár, az autó annyiba kerül majd, amennyi összhangban áll exkluzivitásával. Na, most már ezt is tudjuk. 

Valódi legenda a Lagonda


Az eredeti, klasszikus Lagonda szedánt még 1976-ban tervezte William Towns. Az egyébként leginkább mikroautóiról ismert konstruktőr alkotása 1990-ig mindössze 645 példányban kelt életre. Fedélzetén LED-es műszerfal, érintésérzékeny kezelőfelületek, multifunkciós kormánykerék nyitott új fejezetet az autóiparban, ám ezeket a hívságokat néhány év után törölték a kínálatból – nem úgy az 5,3 literes V8-ast, amely 284 lóerővel és 409 Nm nyomatékkal nógatta a kéttonnás, 5,3 méteres autót. A végsebesség 230 km/óra volt.