Ultra exkluzív lesz az új brit sportlimuzin

Aston Martin Lagonda

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.25. 09.30

Amikor már ezt hittük, sutba dobták luxusszedánjuk terveit, az Aston Martin fellebbentette a fátylat a Lagondáról. Csak arab piacokra gyártják.

Az év elején még arról szóltak a híradások, hogy az Aston Martin is beszáll az ultra prémium szabadidőjárművek versenyébe. Mostanra kiderült, hogy ezt a vonalat mégis lezárták, és helyette az eredetileg elképzelt, klasszikus négyajtós luxuslimuzin kerül terítékre. 

Az a sziluett, illetve félig összeszerelt karosszéria, amely a most közzétett képeken látható, legfeljebb az autó létezését bizonyítja, nem sok támpontot ad. Annyi persze felmérhető belőlük, hogy hosszú, alacsony építésű, széles járműről lesz szó, amely így arányaiban leginkább a Porsche Panamerával veszi fel a versenyt, de annál konzervatívabb, elegánsabb lesz. 
A műhelyben készült fotóról még egy fontos információ leszűrhető: ahogy a legutolsó ismert Lagonda szedán, a jelek szerint az újonc is tripla fényszórót és egyedi hűtőmaszkot kap. 
A szénszálas karosszériapanelekkel készülő modell orrában várhatóan a gyár hatliteres, tizenkét hengeres motorja teljesít majd szolgálatot, hozzávetőlegesen 610 lóerő teljesítménnyel. 
A Lagonda szedán gyártása jövőre indul, szigorúan korlátozott példányszámban: ha hihetünk a híreknek, az Aston Martin meghívásos alapon szeretné értékesíteni az autót, azaz annak adnak, akinek ők jónak látják. Ez a taktika beválhat, hiszen így a kiváltságosok körében is külön kegynek számít majd az autó birtoklása. Ennek a lényegét persze Európa nem érzi át: ide nem is jut az autóból, sőt, sehová sem, kivéve a közel-keleti piacokat. 
A vételárról természetesen nem beszél a gyár, az autó annyiba kerül majd, amennyi összhangban áll exkluzivitásával. Na, most már ezt is tudjuk. 

Valódi legenda a Lagonda


Az eredeti, klasszikus Lagonda szedánt még 1976-ban tervezte William Towns. Az egyébként leginkább mikroautóiról ismert konstruktőr alkotása 1990-ig mindössze 645 példányban kelt életre. Fedélzetén LED-es műszerfal, érintésérzékeny kezelőfelületek, multifunkciós kormánykerék nyitott új fejezetet az autóiparban, ám ezeket a hívságokat néhány év után törölték a kínálatból – nem úgy az 5,3 literes V8-ast, amely 284 lóerővel és 409 Nm nyomatékkal nógatta a kéttonnás, 5,3 méteres autót. A végsebesség 230 km/óra volt.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.