Ultra exkluzív lesz az új brit sportlimuzin

Aston Martin Lagonda

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.25. 09.30

Amikor már ezt hittük, sutba dobták luxusszedánjuk terveit, az Aston Martin fellebbentette a fátylat a Lagondáról. Csak arab piacokra gyártják.

Az év elején még arról szóltak a híradások, hogy az Aston Martin is beszáll az ultra prémium szabadidőjárművek versenyébe. Mostanra kiderült, hogy ezt a vonalat mégis lezárták, és helyette az eredetileg elképzelt, klasszikus négyajtós luxuslimuzin kerül terítékre. 

Az a sziluett, illetve félig összeszerelt karosszéria, amely a most közzétett képeken látható, legfeljebb az autó létezését bizonyítja, nem sok támpontot ad. Annyi persze felmérhető belőlük, hogy hosszú, alacsony építésű, széles járműről lesz szó, amely így arányaiban leginkább a Porsche Panamerával veszi fel a versenyt, de annál konzervatívabb, elegánsabb lesz. 
A műhelyben készült fotóról még egy fontos információ leszűrhető: ahogy a legutolsó ismert Lagonda szedán, a jelek szerint az újonc is tripla fényszórót és egyedi hűtőmaszkot kap. 
A szénszálas karosszériapanelekkel készülő modell orrában várhatóan a gyár hatliteres, tizenkét hengeres motorja teljesít majd szolgálatot, hozzávetőlegesen 610 lóerő teljesítménnyel. 
A Lagonda szedán gyártása jövőre indul, szigorúan korlátozott példányszámban: ha hihetünk a híreknek, az Aston Martin meghívásos alapon szeretné értékesíteni az autót, azaz annak adnak, akinek ők jónak látják. Ez a taktika beválhat, hiszen így a kiváltságosok körében is külön kegynek számít majd az autó birtoklása. Ennek a lényegét persze Európa nem érzi át: ide nem is jut az autóból, sőt, sehová sem, kivéve a közel-keleti piacokat. 
A vételárról természetesen nem beszél a gyár, az autó annyiba kerül majd, amennyi összhangban áll exkluzivitásával. Na, most már ezt is tudjuk. 

Valódi legenda a Lagonda


Az eredeti, klasszikus Lagonda szedánt még 1976-ban tervezte William Towns. Az egyébként leginkább mikroautóiról ismert konstruktőr alkotása 1990-ig mindössze 645 példányban kelt életre. Fedélzetén LED-es műszerfal, érintésérzékeny kezelőfelületek, multifunkciós kormánykerék nyitott új fejezetet az autóiparban, ám ezeket a hívságokat néhány év után törölték a kínálatból – nem úgy az 5,3 literes V8-ast, amely 284 lóerővel és 409 Nm nyomatékkal nógatta a kéttonnás, 5,3 méteres autót. A végsebesség 230 km/óra volt.

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.