Már Európában tesztel az új Honda NSX!

Jövőre érkezik a szériamodell

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.23. 10.00

A Nürburgringen szúrták ki a Honda hibrid szupersportkocsiját. Hangja nincs, de a kiállása annál határozottabb.

Lassan idejét sem tudjuk már, mióta ígéri a Honda az NSX megjelenését. Több mint két éve, hogy Detroitban bemutatták a prototípust – ez a most lencsevégre kapott, álcázott példány szinte tökéletesen idézi az egykori tanulmányt, a nyílhegyszerű orrtól a trapéz alakú oldalsó beömlőkön át az áttört C-oszlopig. 

Még a hátsó lámpatestek formája is azonos, egyedül a tető tűnik kevésbé eldolgozottnak (ami talán csak az álca része), no meg ott vannak a menetdinamikailag és jogi okokból elengedhetetlen módosítások: a nagyobb hátsó szárny, az átrajzolt külső tükörházak, no meg a szélesebb fényszórók. 
A lényeg nem látszik, de ezt az egyet már úgyis elárulta a Honda: a hosszában beépített, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotor a hátsó kerekeket hajtja majd, erejét az új fejlesztésű, duplakuplungos sebességváltóval egybeépített villanymotor egészíti ki. 
Ha ez nem lenne elég, az NSX további két villanymotort is kap: ezek az első tengelyen gondoskodnak a szelektív nyomatékszabályozásról, gyakorlatilag aktív részlegesen önzáró differenciálműként fordítva rá a sportautót a kanyarra. Az SH-AWD rendszer hibrid változata mindent összevéve több mint 400 lóerősnek ígérkezik. 
A jövő nyár elején piacra lépő autót az Egyesült Államokban, a Honda vadonatúj, 70 millió dolláros beruházással felépített üzemében fogják gyártani. A vételár 35-40 millió forint közé tehető; ezzel az új generációs Audi R8 és a BMW i8 közvetlen ellenfele lehet a japán fenevad.
NSX

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.