Gyerekek az úton. Vajon haza is érnek?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.23. 06.00

Az Autóklubnál nem kizárólag az autósok képzésével foglalkoznak, hanem gyerekeket is oktatnak a balesetmentes közlekedésre.

A Magyar Autóklubnál nem kizárólag az autósok képzésével foglalkoznak, hanem gyerekeket is oktatnak a balesetmentes közlekedésre. Uniós statisztikai adatok alapján a 0-14 év közötti gyerekeket érintő halálos esetek 10 százaléka közlekedési balesetre vezethető vissza. Ami rettentő nagy szám, a jó hír viszont az, hogy ezen a statisztikán gyorsan és fájdalommentesen lehet javítani. Csak meg kell tanítani a gyerekeket szabályosan, okosan közlekedni. De hogyan?
Gyerekek az úton. Vajon haza is érnek? 1
Az iskolakezdés az egyik legkritikusabb időszak a közlekedő gyermekek életében. Az első hetekben gyakori a fokozott rendőri jelenlét az iskolák körül.
Sokszor maga a szabályos közlekedés sem feltétlenül elegendő ahhoz, hogy biztonságban tudjuk a gyerekeket. Meg kell tanítani őket okosan közlekedni. Például a gyalogátkelőhelyen hiába van elsőbbségük, mindig számítani kell olyan autósra, aki ezzel nem törődik. Hasonlóan nem lehet teljes mértékben megbízni a gyalogos lámpák zöld jelzésében, vagy éppen a járda által nyújtott biztonságban sem. Emellett kísérletek bizonyítják, hogy a kicsik katasztrofálisan szerepelnek, ha mozgó jármű, vagy akár a saját, futásból a megállásig tartó fékútjuk hosszát kell megbecsülniük, így ezt is érdemes megtanítani nekik
Gyerekek az úton. Vajon haza is érnek? 2
A kerékpározás jóval összetettebb feladat az egyensúlyozásnál

Ragadós példa

Ha a gyerek azt látja, hogy a szülők néha hanyagolják az övhasználatot, mert úgyis csak a szomszéd utcába gurulunk csak át, akkor később ők is lazábban fogják kezelni a biztonsági övet. Hasonlóan viselkednek majd a szülőkhöz akkor is, amikor egy sör nem sör alapon alkoholfogyasztás után ülnek a volán mögé, vagy ha gyalogosként tesznek a piros jelzésre és a tiltás ellenére mégis átkelnek az úttesten. Taníthatunk heteken, éveken át nekik bármit, ha a cselekedeteinkkel ennek az ellenkezőjét égetjük beléjük.
Gyerekek az úton. Vajon haza is érnek? 3
Lehetőleg gyalogátkelőhelyen és csak zöldnél keljünk át az úttesten gyerekkel
Arról nem érdemes vitatkozni, hogy a biciklis sisak jó dolog. Kényelmetlen, ronda, a nyári kánikulában még elviselhetetlenül melegít is, de adott esetben – nem is kell túl nagyot esni hozzá – életet menthet. Bár nem kötelező, de használata mégis ajánlott, főleg a felnőttekétől eltérő testarányokkal rendelkező gyerekeknél. De ha a szülők nem hordanak sisakot, akkor a kicsik sosem fogják elhinni, hogy erre tényleg szükség van. 
Gyerekek az úton. Vajon haza is érnek? 4
A biciklis sisak nem túl esztétikus, de hasznos kiegészítő
De a gyerekek nemcsak passzív résztvevőként, a szülők mellet ülve kerülhetnek bajba, hanem néha egyedül is részt vehetnek a forgalomban, akár gyalogosan, akár kerékpárral. Utóbbi különösen veszélyes terep, pláne, ha kisebb nagyobb csoportban kelnek útra, ahol eleve lazul a fegyelem. 

Iskolában nem biztos, hogy tanítják

Sajnos a közlekedésre nevelés szinte teljesen kihalt az oktatásból, évtizedekkel ezelőtt pedig még rajzfilmekből is meg lehetett tanulni pár hasznos dolgot és az iskolákban is voltak ilyen-olyan kerékpáros ügyességi versenyek. Szerencsére ma sincs elveszve az a szülő, oktató, aki valamiért nem érez magában biztos tudást, vagy türelmet ahhoz, hogy maga tanítsa meg a túléléshez szükséges alapokat a gyerekeknek. Az Autóklubnak az autósképzés mellett a gyerekek felkészítésére is van programja. 
A Stop! Közlekedj okosan című rajzfilmsorozat egyik tanulságos része:
Évente 10-12 ezer gyerek jut el ezekre a rendezvényekre, ahol főként a 4.,5.,6.,7. és 8. osztályos gyerekeket tanítják meg a biztonságos közlekedés alapjaira. A félnapos elfoglaltság fejenként 1000 forintba kerül és tartalmazza a képzésen résztvevők iskolabuszos utaztatását is. 

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.