Világelső biztonsági rendszerek a Volvótól

Heteken belül érkezik az XC90

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 15.17

Két világújdonsággal fokozza a közlekedők biztonságát a Volvo. A cél, hogy 2020-tól egyetlen embernek se kelljen Volvóban meghalnia.

Korábban már közölt információkat a Volvo új rendszereiről, ám most összefoglalva, részletesen is ismertette azokat a kínai-svéd vállalat. 

Az egyik világújdonság akkor segít megóvni az utasok életét, ha az autó lefut az útról. A viszonylag gyakori, és általában igen veszélyes baleseti helyzetben a Volvo megfeszíti és egészen a teljes megállásig feszesen is tartja a biztonsági öveket, az ülés és az ülésváz közé beépített, energiaelnyelő réteg pedig a függőleges lassulásból eredő gerincsérüléseket hivatott megelőzni, amikor például az autó lerepül az útról, és a szántóföldön landol. 
A másik újszerű megoldásról már írtunk: ha balra, nagy ívben kanyarodnánk egy kereszteződésben, de szemben autó érkezik, az érzékelő rendszer automatikus fékezéssel előzi meg a frontális ütközést. 
A Volvo hagyományosan jól teljesít a ráfutásos balesetek okozta sérülések megelőzésében. Az ostorcsapás nyaksérülést megelőző üléseket mostantól hátrafelé figyelő radarrendszer egészíti ki. Ha ez nagy sebességgel közeledő autót észlel, fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, megfeszíti a biztonsági öveket, és aktiválja a Volvo fékrendszerét, hogy minél enyhébb legyen az ütközést követő gyorsulás. 
A borulásgátló rendszer először az ESP segítségével igyekszik korrigálni a túlzott oldaldőlést; ha ez sikertelen, a rendszer előre felfújja a függönylégzsákokat, és mind a hét ülésen aktiválja a pirotechnikai övelőfeszítőket. 
Emellett alapfelszerelés lesz a City Safety gázolásmegelőző automatikus fékrendszer, valamint az eddigieknél többféle jelzés azonosítására alkalmas táblafelismerő rendszer. 
Nem csak a biztonságra, a kényelemre is gondoltak a Volvo tervezői: a parkolássegítő rendszer képes a párhuzamos beparkolásra és kiállásra, valamint merőlegesen is képes bemanőverezni egy parkolóhelyre ? előző esetben az autónál 20%-kal hosszabb, az utóbbinál egy méterrel szélesebb helyre van szükség. 
A manapság divatos, 360 fokos panoráma körkép, amely körkörösen megmutatja az autó környezetét, a Volvóról sem hiányozhat. 
Szintén nem világújdonság, de segít a parkolásban a keresztirányú forgalomfelügyeleti rendszer, amely jobbra és balra 30-30 méterre “ellátva” figyeli, hogy nem érkezik-e autó azon az úton, amelyre éppen ki szeretnénk tolatni.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.