Világelső biztonsági rendszerek a Volvótól

Heteken belül érkezik az XC90

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 15.17

Két világújdonsággal fokozza a közlekedők biztonságát a Volvo. A cél, hogy 2020-tól egyetlen embernek se kelljen Volvóban meghalnia.

Korábban már közölt információkat a Volvo új rendszereiről, ám most összefoglalva, részletesen is ismertette azokat a kínai-svéd vállalat. 

Az egyik világújdonság akkor segít megóvni az utasok életét, ha az autó lefut az útról. A viszonylag gyakori, és általában igen veszélyes baleseti helyzetben a Volvo megfeszíti és egészen a teljes megállásig feszesen is tartja a biztonsági öveket, az ülés és az ülésváz közé beépített, energiaelnyelő réteg pedig a függőleges lassulásból eredő gerincsérüléseket hivatott megelőzni, amikor például az autó lerepül az útról, és a szántóföldön landol. 
A másik újszerű megoldásról már írtunk: ha balra, nagy ívben kanyarodnánk egy kereszteződésben, de szemben autó érkezik, az érzékelő rendszer automatikus fékezéssel előzi meg a frontális ütközést. 
A Volvo hagyományosan jól teljesít a ráfutásos balesetek okozta sérülések megelőzésében. Az ostorcsapás nyaksérülést megelőző üléseket mostantól hátrafelé figyelő radarrendszer egészíti ki. Ha ez nagy sebességgel közeledő autót észlel, fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, megfeszíti a biztonsági öveket, és aktiválja a Volvo fékrendszerét, hogy minél enyhébb legyen az ütközést követő gyorsulás. 
A borulásgátló rendszer először az ESP segítségével igyekszik korrigálni a túlzott oldaldőlést; ha ez sikertelen, a rendszer előre felfújja a függönylégzsákokat, és mind a hét ülésen aktiválja a pirotechnikai övelőfeszítőket. 
Emellett alapfelszerelés lesz a City Safety gázolásmegelőző automatikus fékrendszer, valamint az eddigieknél többféle jelzés azonosítására alkalmas táblafelismerő rendszer. 
Nem csak a biztonságra, a kényelemre is gondoltak a Volvo tervezői: a parkolássegítő rendszer képes a párhuzamos beparkolásra és kiállásra, valamint merőlegesen is képes bemanőverezni egy parkolóhelyre ? előző esetben az autónál 20%-kal hosszabb, az utóbbinál egy méterrel szélesebb helyre van szükség. 
A manapság divatos, 360 fokos panoráma körkép, amely körkörösen megmutatja az autó környezetét, a Volvóról sem hiányozhat. 
Szintén nem világújdonság, de segít a parkolásban a keresztirányú forgalomfelügyeleti rendszer, amely jobbra és balra 30-30 méterre “ellátva” figyeli, hogy nem érkezik-e autó azon az úton, amelyre éppen ki szeretnénk tolatni.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.