Korábban már közölt információkat a Volvo új rendszereiről, ám most összefoglalva, részletesen is ismertette azokat a kínai-svéd vállalat. 

Az egyik világújdonság akkor segít megóvni az utasok életét, ha az autó lefut az útról. A viszonylag gyakori, és általában igen veszélyes baleseti helyzetben a Volvo megfeszíti és egészen a teljes megállásig feszesen is tartja a biztonsági öveket, az ülés és az ülésváz közé beépített, energiaelnyelő réteg pedig a függőleges lassulásból eredő gerincsérüléseket hivatott megelőzni, amikor például az autó lerepül az útról, és a szántóföldön landol. 
A másik újszerű megoldásról már írtunk: ha balra, nagy ívben kanyarodnánk egy kereszteződésben, de szemben autó érkezik, az érzékelő rendszer automatikus fékezéssel előzi meg a frontális ütközést. 
A Volvo hagyományosan jól teljesít a ráfutásos balesetek okozta sérülések megelőzésében. Az ostorcsapás nyaksérülést megelőző üléseket mostantól hátrafelé figyelő radarrendszer egészíti ki. Ha ez nagy sebességgel közeledő autót észlel, fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, megfeszíti a biztonsági öveket, és aktiválja a Volvo fékrendszerét, hogy minél enyhébb legyen az ütközést követő gyorsulás. 
A borulásgátló rendszer először az ESP segítségével igyekszik korrigálni a túlzott oldaldőlést; ha ez sikertelen, a rendszer előre felfújja a függönylégzsákokat, és mind a hét ülésen aktiválja a pirotechnikai övelőfeszítőket. 
Emellett alapfelszerelés lesz a City Safety gázolásmegelőző automatikus fékrendszer, valamint az eddigieknél többféle jelzés azonosítására alkalmas táblafelismerő rendszer. 
Nem csak a biztonságra, a kényelemre is gondoltak a Volvo tervezői: a parkolássegítő rendszer képes a párhuzamos beparkolásra és kiállásra, valamint merőlegesen is képes bemanőverezni egy parkolóhelyre ? előző esetben az autónál 20%-kal hosszabb, az utóbbinál egy méterrel szélesebb helyre van szükség. 
A manapság divatos, 360 fokos panoráma körkép, amely körkörösen megmutatja az autó környezetét, a Volvóról sem hiányozhat. 
Szintén nem világújdonság, de segít a parkolásban a keresztirányú forgalomfelügyeleti rendszer, amely jobbra és balra 30-30 méterre “ellátva” figyeli, hogy nem érkezik-e autó azon az úton, amelyre éppen ki szeretnénk tolatni.