Világelső biztonsági rendszerek a Volvótól

Heteken belül érkezik az XC90

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 15.17

Két világújdonsággal fokozza a közlekedők biztonságát a Volvo. A cél, hogy 2020-tól egyetlen embernek se kelljen Volvóban meghalnia.

Korábban már közölt információkat a Volvo új rendszereiről, ám most összefoglalva, részletesen is ismertette azokat a kínai-svéd vállalat. 

Az egyik világújdonság akkor segít megóvni az utasok életét, ha az autó lefut az útról. A viszonylag gyakori, és általában igen veszélyes baleseti helyzetben a Volvo megfeszíti és egészen a teljes megállásig feszesen is tartja a biztonsági öveket, az ülés és az ülésváz közé beépített, energiaelnyelő réteg pedig a függőleges lassulásból eredő gerincsérüléseket hivatott megelőzni, amikor például az autó lerepül az útról, és a szántóföldön landol. 
A másik újszerű megoldásról már írtunk: ha balra, nagy ívben kanyarodnánk egy kereszteződésben, de szemben autó érkezik, az érzékelő rendszer automatikus fékezéssel előzi meg a frontális ütközést. 
A Volvo hagyományosan jól teljesít a ráfutásos balesetek okozta sérülések megelőzésében. Az ostorcsapás nyaksérülést megelőző üléseket mostantól hátrafelé figyelő radarrendszer egészíti ki. Ha ez nagy sebességgel közeledő autót észlel, fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, megfeszíti a biztonsági öveket, és aktiválja a Volvo fékrendszerét, hogy minél enyhébb legyen az ütközést követő gyorsulás. 
A borulásgátló rendszer először az ESP segítségével igyekszik korrigálni a túlzott oldaldőlést; ha ez sikertelen, a rendszer előre felfújja a függönylégzsákokat, és mind a hét ülésen aktiválja a pirotechnikai övelőfeszítőket. 
Emellett alapfelszerelés lesz a City Safety gázolásmegelőző automatikus fékrendszer, valamint az eddigieknél többféle jelzés azonosítására alkalmas táblafelismerő rendszer. 
Nem csak a biztonságra, a kényelemre is gondoltak a Volvo tervezői: a parkolássegítő rendszer képes a párhuzamos beparkolásra és kiállásra, valamint merőlegesen is képes bemanőverezni egy parkolóhelyre ? előző esetben az autónál 20%-kal hosszabb, az utóbbinál egy méterrel szélesebb helyre van szükség. 
A manapság divatos, 360 fokos panoráma körkép, amely körkörösen megmutatja az autó környezetét, a Volvóról sem hiányozhat. 
Szintén nem világújdonság, de segít a parkolásban a keresztirányú forgalomfelügyeleti rendszer, amely jobbra és balra 30-30 méterre “ellátva” figyeli, hogy nem érkezik-e autó azon az úton, amelyre éppen ki szeretnénk tolatni.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.