Így tanulhatsz vezetni

Vezetéstechnika*

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 06.00

“Lassan járj, tovább érsz” tartja a mondás. Ma, amikor egyre több szó esik a közlekedésbiztonságról, az autózás folyamatosan emelkedő költségeiről, akár újabb értelmet is

“Lassan járj, tovább érsz” tartja a mondás. Ma, amikor egyre több szó esik a közlekedésbiztonságról, az autózás folyamatosan emelkedő költségeiről, akár újabb értelmet is nyerhet az idézett népi bölcsesség: okosan vezess, (ugyan abból a pénzből) tovább érsz.


Míg a jogosítvány megszerzésének feltételei az elmúlt mondjuk harminc évben mit sem változtak – sőt, elhagyták a rutinvizsgát – addig a járművek száma az utakon a többszörösére növekedett. S noha az autóevolúció által rengeteg biztonsági funkció (a sok hárombetűs rövidítés: ABS, ASR, ESP, stb.) került be azokba, melyek célja, hogy segítsék a sofőrt, egyre gyakrabban egy nem kívánatos mellékhatással is találkozunk: a sok biztonsági elem elkényelmesíti, elsekélyesíti a vezetési tudást. Ha a jármű tudása nagyobb, mint a sofőré, akkor egy veszélyhelyzet esetén minimálisra csökken a tudatos elkerülés, az ?épp bőrrel való menekülés? lehetősége.

A jó vezetéstechnikai tréningek többsége mind a veszélyhelyzetek elkerülésére, azok megfelelő kezelésére, mind pedig a takarékos, gazdaságos vezetés elsajátításához is kínál elméleti és gyakorlati tananyagot, tréninget. Sokan kezelik szkeptikusan a felvetést, miszerint akár több tízévnyi, sok százezer kilométer levezetésével a hátuk mögött lehet nekik újat, hasznosat, meglepőt mutatni, aztán a “csúszós pályán” megtett első méterek után rögtön megváltozik a véleményük. Hamar kiderül, hogy az ABS, az ASR, meg a többi extra felszereltség nem mindenható, sőt, bizonyos értelemben még veszélyes is lehet, hiszen elaltatja a sofőr veszélyérzetét, láthatatlanul korrigálva a sok kis hibát, a nem ideális vezetéstechnikát. Valamint, a számítógépen megjelenített, a vezetési stílusra jellemző adatok, üzemanyag fogyasztási információk is sokkal beszédesebbek, hatásosabbak még “melegében”, egy-egy erősebb gyorsítás, helytelen lassítás után.


A gyakorlati tapasztalatok egyértelműen alátámasztják az ilyen tréningek hasznosságát. A résztvevők visszajelzései alapján, megfelelő járműkezeléssel akár 5 – 10 %-kal is tudták csökkenteni autóik üzemanyag fogyasztását, illetve magabiztosabban és helyesen tudják megoldani a váratlan forgalmi szituációkat. Veszélyhelyzetben is a sofőr vezeti a kocsit, és nem válik tehetetlen utassá.

Kinek ajánlják a tréninget? Nos, kiindulva a baleseti statisztikákból, a frissen jogosítványt szerzett – elsősorban – fiataloknak, valamint a már sok éve, rutinból-, de az évente csak egy-két ezer kilométert vezetőknek egyaránt. Egyszóval, szinte mindenki megtalálhatja egy ilyen képzésben a számára hasznos pontokat, amit aztán beépítve a járművezetési stílusába biztonságosabban, olcsóbban autózhat.

További információk!

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.