Így tanulhatsz vezetni

Vezetéstechnika*

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 06.00

“Lassan járj, tovább érsz” tartja a mondás. Ma, amikor egyre több szó esik a közlekedésbiztonságról, az autózás folyamatosan emelkedő költségeiről, akár újabb értelmet is

“Lassan járj, tovább érsz” tartja a mondás. Ma, amikor egyre több szó esik a közlekedésbiztonságról, az autózás folyamatosan emelkedő költségeiről, akár újabb értelmet is nyerhet az idézett népi bölcsesség: okosan vezess, (ugyan abból a pénzből) tovább érsz.


Míg a jogosítvány megszerzésének feltételei az elmúlt mondjuk harminc évben mit sem változtak – sőt, elhagyták a rutinvizsgát – addig a járművek száma az utakon a többszörösére növekedett. S noha az autóevolúció által rengeteg biztonsági funkció (a sok hárombetűs rövidítés: ABS, ASR, ESP, stb.) került be azokba, melyek célja, hogy segítsék a sofőrt, egyre gyakrabban egy nem kívánatos mellékhatással is találkozunk: a sok biztonsági elem elkényelmesíti, elsekélyesíti a vezetési tudást. Ha a jármű tudása nagyobb, mint a sofőré, akkor egy veszélyhelyzet esetén minimálisra csökken a tudatos elkerülés, az ?épp bőrrel való menekülés? lehetősége.

A jó vezetéstechnikai tréningek többsége mind a veszélyhelyzetek elkerülésére, azok megfelelő kezelésére, mind pedig a takarékos, gazdaságos vezetés elsajátításához is kínál elméleti és gyakorlati tananyagot, tréninget. Sokan kezelik szkeptikusan a felvetést, miszerint akár több tízévnyi, sok százezer kilométer levezetésével a hátuk mögött lehet nekik újat, hasznosat, meglepőt mutatni, aztán a “csúszós pályán” megtett első méterek után rögtön megváltozik a véleményük. Hamar kiderül, hogy az ABS, az ASR, meg a többi extra felszereltség nem mindenható, sőt, bizonyos értelemben még veszélyes is lehet, hiszen elaltatja a sofőr veszélyérzetét, láthatatlanul korrigálva a sok kis hibát, a nem ideális vezetéstechnikát. Valamint, a számítógépen megjelenített, a vezetési stílusra jellemző adatok, üzemanyag fogyasztási információk is sokkal beszédesebbek, hatásosabbak még “melegében”, egy-egy erősebb gyorsítás, helytelen lassítás után.


A gyakorlati tapasztalatok egyértelműen alátámasztják az ilyen tréningek hasznosságát. A résztvevők visszajelzései alapján, megfelelő járműkezeléssel akár 5 – 10 %-kal is tudták csökkenteni autóik üzemanyag fogyasztását, illetve magabiztosabban és helyesen tudják megoldani a váratlan forgalmi szituációkat. Veszélyhelyzetben is a sofőr vezeti a kocsit, és nem válik tehetetlen utassá.

Kinek ajánlják a tréninget? Nos, kiindulva a baleseti statisztikákból, a frissen jogosítványt szerzett – elsősorban – fiataloknak, valamint a már sok éve, rutinból-, de az évente csak egy-két ezer kilométert vezetőknek egyaránt. Egyszóval, szinte mindenki megtalálhatja egy ilyen képzésben a számára hasznos pontokat, amit aztán beépítve a járművezetési stílusába biztonságosabban, olcsóbban autózhat.

További információk!

Kommentek

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.