Tigrisszáj-hűtőmaszk, szélesen elnyúló fényszórók: a második generációs Sorento már két évvel ezelőtt megpróbálta magára ölteni az aktuális márkaarculat formajegyeit, de valahogy felemásra sikeredett az átalakítás, a karosszéria szögletes vonalai nem harmonizáltak a modern stíluselemekkel. 

Jövőre viszont eljön a harmadik generációs modell ideje, és a jelek szerint most változtatni szeretnének ezeken a részleteken. Noha egyelőre csak két grafika áll rendelkezésünkre, ami tudvalevőleg semmit nem jelent, biztosra vehető, hogy a Kia legömbölyíti a karosszériaelemeket, és végre teljesen a márka többszörösen díjnyertes formanyelve szerint fogalmazza meg az autót. Erre enged következtetni az ívelt csomagtérajtó is az integrált légterelővel. A dupla kipufogó alighanem csak grafikai geg, de elképzelhető, hogy a nagyobb motorokhoz ez jár majd. 
A szeptemberben debütáló új Sorentóról kémfotóink is vannak egyébként, ám a július elején, magashegyi körülmények között lefényképezett prototípust olyan elképesztő mértékben álcázták, hogy a képek a legkevésbé sem segítenek kisilabizálni a részleteket. 
Annyi egyértelműnek tűnik, hogy a Sorento nagyobb lesz eleve nem apró elődjénél: megnövelik a tengelytávot, ami elsősorban a hátsó üléssoron jelent több férőhelyet. A motorkínálatról még nincsenek információk; feltételezzük, hogy a jelenlegi 2.0 és 2.2 CRDi motorok megmaradnak. A tengerentúlon beépített benzinmotorokra Európában nincs szüksége a Sorentónak, ugyanakkor nem kizárt, hogy az Optima hibrid hajtásláncát átültetve benzin-elektromos verzió is készül majd a Sorentóból