Egy nőnek sem segítünk kereket cserélni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 13.00

A magyar autósok több mint fele elméletileg megállna segíteni kereket cserélni egy ismeretlen nőnek, a gyakorlatban azonban legfeljebb öt százalékuk tett így.

A szokatlan felmérést a Goodyear végezte, az abroncsgyártó arra kereste a választ, hogy mennyire segítőkészek az autósok Magyarországon. A telefonos megkérdezéskor a válaszadók 55 százaléka azt állította, hogy megállna segíteni kereket cserélni egy nőnek, 40,8 százalékuk pedig azt felelte, hogy talán segítene. Azok, akik nemleges választ adtak, attól tartottak a leginkább, hogy bűncselekmény áldozatai lesznek.

A segítőkészséget a cég “éles helyzetben” is tesztelte: Budapesten, Győrben és Debrecenben, a délutáni csúcsforgalomban egy nő igyekezett kereket cserélni az országút szélén, két órán keresztül egyedül próbálkozva, két órán át pedig stoppal segítséget kérve autóstársaitól. Az utóbbi esetben mindhárom helyszínen kevesebb idő kellett ahhoz, hogy segítséget kapjon, és sokkal többen is álltak meg segíteni.

Az eredmények szerint a győriek bizonyultak a legudvariasabbnak: itt 38-an álltak meg abban az órában, amikor segítséget kért az ismeretlen, Debrecenben 27-en, Budapesten pedig 21-en. Ez az összes elhaladt autós 4,2, 1,9, illetve 0,9 százalékát tette ki.

Az elemzés szerint az is megfigyelhető volt, hogy amikor az autóstárs nem kért aktívan segítséget, akkor inkább busz- és teherautós-ofőrök, furgonvezetők, szállítók, kamionosok siettek a segítségére. Amikor azonban kitette a kezét, a személyautósok aránya volt nagyobb. Volt, aki motorral, kerékpárral, vagy gyalog is segíteni akart, és olyan is, aki visszafordult az úton, hogy kereket cserélhessen, többségük 20 és 45 év közötti férfi volt.

A telefonos kutatás szerint a megkérdezett nők 36,5 százaléka nem tudna egyedül kereket cserélni, ellenben a férfi válaszadók mindegyike azt állította, hogy egymaga meg tudná oldani a problémát.

Kommentek

  • Kempelen

    Na? Nagy autósok, tévedhetetlen fittipaldik, utak királyai? Vélemény?

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.