Egy nőnek sem segítünk kereket cserélni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 13.00

A magyar autósok több mint fele elméletileg megállna segíteni kereket cserélni egy ismeretlen nőnek, a gyakorlatban azonban legfeljebb öt százalékuk tett így.

A szokatlan felmérést a Goodyear végezte, az abroncsgyártó arra kereste a választ, hogy mennyire segítőkészek az autósok Magyarországon. A telefonos megkérdezéskor a válaszadók 55 százaléka azt állította, hogy megállna segíteni kereket cserélni egy nőnek, 40,8 százalékuk pedig azt felelte, hogy talán segítene. Azok, akik nemleges választ adtak, attól tartottak a leginkább, hogy bűncselekmény áldozatai lesznek.

A segítőkészséget a cég “éles helyzetben” is tesztelte: Budapesten, Győrben és Debrecenben, a délutáni csúcsforgalomban egy nő igyekezett kereket cserélni az országút szélén, két órán keresztül egyedül próbálkozva, két órán át pedig stoppal segítséget kérve autóstársaitól. Az utóbbi esetben mindhárom helyszínen kevesebb idő kellett ahhoz, hogy segítséget kapjon, és sokkal többen is álltak meg segíteni.

Az eredmények szerint a győriek bizonyultak a legudvariasabbnak: itt 38-an álltak meg abban az órában, amikor segítséget kért az ismeretlen, Debrecenben 27-en, Budapesten pedig 21-en. Ez az összes elhaladt autós 4,2, 1,9, illetve 0,9 százalékát tette ki.

Az elemzés szerint az is megfigyelhető volt, hogy amikor az autóstárs nem kért aktívan segítséget, akkor inkább busz- és teherautós-ofőrök, furgonvezetők, szállítók, kamionosok siettek a segítségére. Amikor azonban kitette a kezét, a személyautósok aránya volt nagyobb. Volt, aki motorral, kerékpárral, vagy gyalog is segíteni akart, és olyan is, aki visszafordult az úton, hogy kereket cserélhessen, többségük 20 és 45 év közötti férfi volt.

A telefonos kutatás szerint a megkérdezett nők 36,5 százaléka nem tudna egyedül kereket cserélni, ellenben a férfi válaszadók mindegyike azt állította, hogy egymaga meg tudná oldani a problémát.

Kommentek

  • Kempelen

    Na? Nagy autósok, tévedhetetlen fittipaldik, utak királyai? Vélemény?

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.