Egy hónap múlva megkezdődnek a Google autonóm autójának (amelyről ebben a cikkben számolt be a Vezess.hu – KATT) a nyilvános tesztjei, a Volvo, az Audi, a Nissan, a Ford és mások jó ideje folytatnak már közúti próbákat saját önjáró technológiáikkal. Ha meg nem is vásárolhatjuk őket, és a jogszabályok kereteit feszegetik is, a robotautó ma már valóság. 

Pontosan ez aggasztja az FBI kutatóit: szerintük ugyanis felmérhetetlen lehetőségeket nyit meg a bűnözők előtt a vezető nélkül közlekedő gépkocsi megjelenése. 

Távirányítással parkolható autók? Kiváló alapanyag a merényletekhez...

Hogy nagyon ne erőltessük meg a képzelőerőnket: képzeljünk el egy autós üldözést, ahol a bűnöző robotpilótára kapcsol, majd hátrafordul, és tüzet nyit a rendőrökre. Vagy megpakolja bombával az autót, beprogramozza a navigációs rendszert, és bumm…! 
Persze ugyanezekkel az előnyökkel a rendőrök is élhetnének: megkönnyíthetné a felderítést, de akár a védett személyek biztonságára ügyelő erők munkáját is, ha magát vezethetné az autó. Kivéve persze, ha a rendszert feltörik a bűnözők, és éppen a rendőrök kocsiját változtatják távirányított fegyverré…
Mindez persze nem kell, hogy aggassza az autógyártókat, hiszen ilyen erővel a lovaskocsikat, robogókat, görkorcsolyákat is be lehetne tiltani. Mégsem ez az egyetlen társadalmi probléma, ami felmerül az autonóm gépkocsik kapcsán: a Toyota észak-amerikai részlegének jövőkutató részlege szerint egyáltalán nem reális az a fogyasztáscsökkenés, amit a robotautók megjelenésétől várunk. 
Amint a részleg vezetője elmondta ugyanis, az emberek (mármint Amerikában) hagyományosan mindig messzebb költöznek munkahelyüktől, amikor egyszerűbbé (olcsóbbá, gyorsabbá, biztonságosabbá) válik a személyes közlekedés. “Ahelyett, hogy annak örülnénk, hogy a rövidebb ingázásnak köszönhetően többet lehetünk együtt családunkkal, azt fogjuk mondani: ‘Hurrá, végre messzebb költözhetünk a várostól!'” – figyelmeztet Ken Laberteaux.