640 lóerős Medúza

Prefix Medusa SRT Viper Convertible

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 09.00

Egy független amerikai stúdió építette meg az SRT Viper kabrió változatát. A Prefix Medusa gyári minőségűnek tűnik.

A Viperához méltó, mitológiai nevet választott új alkotásának a teljesen egyedi autóépítésekre specializálódott Prefix. A Medúza (Medusza) eredetileg csodás szépségű leány volt, akárcsak két nővére, ám megsértették Pallasz Athénét, aki ezért olyan rúttá változtatta őket, hogy aki rájuk pillantott, kővé vált. 

Akárhogy nézzük, a Prefix Medusából nem nőnek kígyók, és kővé sem dermedtünk – ez szerencse, mert az autó igazán kívánatos, szemre való jószág. 
A motoros mozgatású vászontetőt állítólag nem csorbítja a csomagtartó kapacitását, lenyitva szépen simul be a fedőponyva alá, a tetejétől megfosztott Viper ugyanolyan kívánatos, mint a legutolsó, 2010-ig gyártott gyári roadster volt. Ezen kívül sorszámozott plakett, különleges padlószőnyegek, valamint a motorházfedél alatt elhelyezett, festett, x-alakú toronykitámasztás teszi egyedivé az autót; az utastér kidolgozását teljes egészében az ügyfélre bízzák. 
Különösebben ezek nélkül sem kellene aggódniuk a vásárlóknak, hogy szembe jön velük újdonsült autójuk: a Prefix egyelőre csupán tíz darab gyártását tervezi; az átépítés 35 000 dollárba (7,7 millió Ft) kerül, az autó árán felül, ami pont háromszor ennyi – a végösszeg tehát durván 31 millió forint.
Az átépítés a motort nem érinti; a 8,4 literes V10-es 640 lóerőt és 813 Nm nyomatékot állít elő, a hátsó kerekekhez hatfokozatú kézi váltón át jut el az erő. A kupé, és nyilván a kabrió is, nagyjából három másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 331 km/óra.

Kommentek

  • Vorserie

    Ilyen egy rendes sportautó.
    Nyers erő.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.