Limitálja a gyártást a Maserati

Exkluzivitásra törekednek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.21. 10.45

Belső információk szerint a Ferrarihoz hasonló darabszám-korlátozást szeretne bevezetni a Maserati. Nem kell aggódni: a megcélzott mennyiséget még évekig el sem érik.

A Reuters úgy tudja, a Maserati limitálni szeretné termelését: a cég egyik vezetőjétől származó információk szerint évente legfeljebb 75 ezer darab autót gyártanának. 

A Fiat-csoport másik prémium márkájánál, a Ferrarinál már bevált a taktika: Maranello kapuján legfeljebb hétezer darab gépkocsi gördülhet ki évente; és tavaly a darabszám csökkentése mellett is sikerült növelniük a bevételeket és a profitot egyaránt. 
Az idén 100 éves Maserati persze az erőforrás-szinergiák ellenére köznapibb márka, mint a Ferrari, így itt 75 ezer darabban maximálnák a gyártást. Ezt a számot azonban belső becslések szerint legkorábban négy év múlva fogja elérni a gyár. Tavaly mindössze 15 400 darab Maseratit értékesítettek világszerte. Idén várhatóan megduplázzák ezt a mennyiséget, jövőre pedig elérhetik az 50 000 autót. 
Limitálja a gyártást a Maserati 1
Az ugrásszerű növekedés a belépő szintű Ghibli szedánnak köszönhető, a távolabbi jövő azonban még izgalmasabb lesz. 2015-ben érkezik a Levante szabadidő-autó, 2016-ra ígérik az Alfieri sportautót (képeinken), egy évvel később jöhet az Alfieri Spider. 2018-ra teljesen lecserélődik a modellkínálat: ekkor lép színre a hátsókerék-hajtású, több mint 560 lóerős, nyolchengeres csúcskupé, az új GranTurismo. 
A Fiat-csoport kétmilliárd eurós (600 milliárd Ft) beruházással szeretné megalapozni ezt az ambiciózus fejlesztési programot.

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.