Limitálja a gyártást a Maserati

Exkluzivitásra törekednek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.21. 10.45

Belső információk szerint a Ferrarihoz hasonló darabszám-korlátozást szeretne bevezetni a Maserati. Nem kell aggódni: a megcélzott mennyiséget még évekig el sem érik.

A Reuters úgy tudja, a Maserati limitálni szeretné termelését: a cég egyik vezetőjétől származó információk szerint évente legfeljebb 75 ezer darab autót gyártanának. 

A Fiat-csoport másik prémium márkájánál, a Ferrarinál már bevált a taktika: Maranello kapuján legfeljebb hétezer darab gépkocsi gördülhet ki évente; és tavaly a darabszám csökkentése mellett is sikerült növelniük a bevételeket és a profitot egyaránt. 
Az idén 100 éves Maserati persze az erőforrás-szinergiák ellenére köznapibb márka, mint a Ferrari, így itt 75 ezer darabban maximálnák a gyártást. Ezt a számot azonban belső becslések szerint legkorábban négy év múlva fogja elérni a gyár. Tavaly mindössze 15 400 darab Maseratit értékesítettek világszerte. Idén várhatóan megduplázzák ezt a mennyiséget, jövőre pedig elérhetik az 50 000 autót. 
Limitálja a gyártást a Maserati 1
Az ugrásszerű növekedés a belépő szintű Ghibli szedánnak köszönhető, a távolabbi jövő azonban még izgalmasabb lesz. 2015-ben érkezik a Levante szabadidő-autó, 2016-ra ígérik az Alfieri sportautót (képeinken), egy évvel később jöhet az Alfieri Spider. 2018-ra teljesen lecserélődik a modellkínálat: ekkor lép színre a hátsókerék-hajtású, több mint 560 lóerős, nyolchengeres csúcskupé, az új GranTurismo. 
A Fiat-csoport kétmilliárd eurós (600 milliárd Ft) beruházással szeretné megalapozni ezt az ambiciózus fejlesztési programot.

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.