Több ezer állami autót öntenek piacra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.19. 14.00

Kínában radikálisan csökkentik az állami autóparkot, így jelentős mennyiségű használt autó kerül a piacra. A helyi autógyárak új lehetőségekhez jutnak.

A kommunista párt és a kormány által frissen kiadott rendelkezés szerint a központi kormányszerveknél még az idén be kell fejezni a takarékosság jegyében indított “reformot”, míg a helyi kormányzatok kapnak még egy évet. Az állami vállalatoknak és intézeteknek 2-3 év jut az átállásra. A még nem használt autókat árverésen kell értékesíteni, a bevétel a költségvetést illeti. A folyamatot már korábban elindították, az új dokumentum annak felgyorsítását szolgálja.

A végrehajtás irányelvei szerint az érintett alkalmazottak, vezetők beosztásuktól függően utazási költségtérítési keretet kapnak 500, 800, illetve 1300 jüan (18500-29600-48000 forint) értékben. Kitérnek arra is, hogy az eladások következtében munkájukat elveszítő sofőrökről “megfelelő módon” kell gondoskodni.

Kínában a hivatalos autók magáncélú használata, a fényűző fogadások és a külföldi utak, vagyis az úgynevezett “három közkiadás” az elmúlt években rendszeresen visszatérő elemei voltak a pazarló kormányzatok, illetve vezetőik bírálatának a közvélemény fórumain. Az állami számvevőszék a múlt hónapban nyilvánosságra hozott jelentése szerint a központi kormány 38 intézményében és a hozzájuk tartozó csaknem 390 hivatalban csak tavaly 4,2 milliárd jüant (155,3 milliárd forint) költöttek autókra.

A China Daily című angol nyelvű napilap azt közölte, hogy bár hivatalos adatot ezzel kapcsolatban nem adtak ki, de becslések szerint több mint kétmillió állami autó futhat az ország útjain. Egy a lapnak névtelenül nyilatkozó illetékes úgy vélte, az állami autók használata egyharmad részben szolgálati célú, míg egyharmad részben a vezetők, egyharmad részben pedig a sofőrök magáncéljait szolgálja.

Az újság egy másik cikkében külön foglalkozik azzal, hogy a “reformnak” köszönhetően némileg meg fog nőni a piacon nem igazán jól teljesítő kínai márkájú autók értékesítése. Az új beszerzések esetén ugyanis a központi ajánlás kizárólag kínai márkákat sorol fel. Az elmúlt három évtizedben az állami autók külföldi márkájúak voltak, így meghatározó módon eleinte Toyota Crown, majd Audi A6-osok.

Májusban a kínai hadsereg napilapja arról számolt be, hogy több mint ezer hazai gyártású Vörös Zászló (Hung Csi) H7 típusú autót rendelt meg és kapott a kínai Népi Felszabadító Hadsereg azt követően, hogy a külföldi márkákat kizárták a közbeszerzési pályázatokból. Ez volt a harmadik modell, amelyet a kínai gyártású autók közül rendszeresítettek. Kiválasztásába több tucat szakértőt vontak be.

(Forrás: MTI)

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.