Marad az olasz dízel a Suzukiban

2018-ig meghosszabbítva

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 14.30

Elvileg már csak egy évig szállította volna 1,3 literes dízelmotorját a Suzukinak a Fiat, ám most 2018-ig meghosszabbították a szerződést

További három évre meghosszabbította a Fiattal kötött beszállítói szerződését a Maruti-Suzuki, írja az IndianAutosBlog. A Suzuki globális modellpalettájában évek óta szolgálnak az 1,3 MultiJet különböző teljesítményű kivitelei; Európában jelenleg a Swift képviseli 75 lóerővel a négyhengeres technológiát. 

Időközben elkészült a Suzuki saját, 1,6 literes dízelmotorja, és készül egy újabb, fele ekkora blokk is, amely majd a Celeriót hajtja, ám a Suzuki továbbra is igényt tart a Fiat dízeljére. 
Az eredetileg 2015 áprilisában lejáró beszállítói szerződést így 2018-ig meghosszabbították, nagyjából azonos feltételek mellett. 
Európában aligha van nagy jövője a motornak, az indiai piacon azonban hatalmas a kereslet a dízel modellek iránt, így ott a bevált technológia költséghatékony gyártása meghatározó tényező. A Suzuki indiai leányvállalata, a Maruti tavalyi eladásaiból 33 százalékban részesedtek a dízel modellek; ez nagyjából 340 000 darab gépkocsit jelentett. A Swift ferdehátú, lépcsőshátú (Swift DZire) és három üléssoros (Ertiga; lent) variánsai mellett az SX4 és a Ritz (nálunk Splash) is ezt a motort használja. 

Kommentek

  • Vérmacy

    Ismeretségi körben elhangzott :
    – Fsz*mnak se kell szar olasz Punto dízel, maradok a Suzukinál, mert az megbízhatóbb és legalább semmi köze a koszos Fiathoz…
    Azóta sem értette meg, hogy a legjobb Suzuki motor a Fiattól van :o)

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.