Ha meleg és büdös az autó

Klímahasználat*

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 06.00

A légkondicionáló berendezéssel felszerelt járművek számának gyarapodását mi sem jelzi jobban, minthogy a nyári melegben egyre több autó zárt ablakokkal közlekedik.

A légkondicionáló berendezéssel felszerelt járművek számának gyarapodását mi sem jelzi jobban, minthogy a nyári melegben egyre több autó zárt ablakokkal közlekedik.


Ugyan már a hatvanas években is építettek be klímaberendezést járművekbe, akkoriban az igencsak luxusnak számított, és kevesek engedhették meg maguknak az azzal járó többletköltséget. Manapság a legegyszerűbb berendezések – az autó árához képest – kis extra kiadással elérhetőek, ugyanakkor természetesen e területen is tetten érhető a fejlődés. A több zónás, az ülésbe épített, a huzatmentes klíma ma már nem cseng idegenül egy bizonyos járműkategória felett.

Van egy dolog azonban, ami vajmi keveset változott az elmúlt időszakban, jelesül a beépített technika működési elve, illetve az alapvető karbantartás, tisztítás fontossága. Előbbire, a karbantartás elmaradására sokszor csak akkor derül fény, amikor is az első forró napon hiába várjuk az enyhítő légáramot. De mit is lehet karbantartani egy zárt rendszeren?

Igazából ez az egyik legegyszerűbb feladat, elégséges egyrészt az ősztől tavaszig terjedő időszakban is kéthavonta legalább pár percre bekapcsolni a klímát, hogy a rendszerben meginduljon a gáz áramlása, az egyes csatlakozó pontok tömítései megkapják a szükséges kenést. Másrészt pedig az előírt időközönként kicserélni a légkondicionáló levegőszűrő betétjét. A megfelelő hatékonyság is viszonylag egyszerűen, házilag is ellenőrizhető. A befújt levegő mennyisége elégségét magunk is meg tudjuk ítélni, egy hőmérővel pedig ellenőrizhető a minimumra állított légáram hőfoka. Ha ez utóbbi 10 C° alatti, akkor tudja a berendezés azt, amit elvárhatunk tőle, ha nem, akkor vélhetően kevés benne a gáz.

A tisztítás tekintetében sincs túl sok tennivaló, ugyanakkor annak elhanyagolása komoly egészségügyi problémák kiváltó oka lehet. A légkondicionáló berendezés egyes részegységei, a működési elvükből fakadóan kiváló terep az elsősorban légúti, asztmás jellegű megbetegedésekért felelős gombáknak, mikroorganizmusoknak. Tekintettel arra, hogy az autóknak csak egy töredéke rendelkezik ezeket a kórokozókat is kiszűrő rendszerrel, egy-egy klíma bekapcsolás során valóságos baktérium-, gomba-bomba robban be az utastérbe. Szerencsére ennek is van ellenszere, ma már számtalan – jobb-rosszabb, drágább – olcsóbb – tisztítási mód is elérhető.

A Magyar Autóklub szervizpontjain az egyik legkorszerűbb, egyúttal környezetbarát technológiával működő berendezésekkel végez klímatisztítást, valamint utastér fertőtlenítést. Az általunk alkalmazott módszer a teljes utastér levegőjét kezeli, szűri és fertőtleníti, így a folyamat egyúttal alkalmas egyéb, az ülésekből, a kárpitból áradó kellemetlen szagok megszüntetésére is, az azokban megbújó, a szagokért felelős mikroorganizmusok elpusztításával. Szervizeink e mellett felkészültek a klímarendszer ellenőrzésére, szükség szerinti feltöltésére is, így ha hozzánk tér be, tőlünk tiszta, hideg fejjel távozhat.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Két percnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.