Ha meleg és büdös az autó

Klímahasználat*

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 06.00

A légkondicionáló berendezéssel felszerelt járművek számának gyarapodását mi sem jelzi jobban, minthogy a nyári melegben egyre több autó zárt ablakokkal közlekedik.

A légkondicionáló berendezéssel felszerelt járművek számának gyarapodását mi sem jelzi jobban, minthogy a nyári melegben egyre több autó zárt ablakokkal közlekedik.


Ugyan már a hatvanas években is építettek be klímaberendezést járművekbe, akkoriban az igencsak luxusnak számított, és kevesek engedhették meg maguknak az azzal járó többletköltséget. Manapság a legegyszerűbb berendezések – az autó árához képest – kis extra kiadással elérhetőek, ugyanakkor természetesen e területen is tetten érhető a fejlődés. A több zónás, az ülésbe épített, a huzatmentes klíma ma már nem cseng idegenül egy bizonyos járműkategória felett.

Van egy dolog azonban, ami vajmi keveset változott az elmúlt időszakban, jelesül a beépített technika működési elve, illetve az alapvető karbantartás, tisztítás fontossága. Előbbire, a karbantartás elmaradására sokszor csak akkor derül fény, amikor is az első forró napon hiába várjuk az enyhítő légáramot. De mit is lehet karbantartani egy zárt rendszeren?

Igazából ez az egyik legegyszerűbb feladat, elégséges egyrészt az ősztől tavaszig terjedő időszakban is kéthavonta legalább pár percre bekapcsolni a klímát, hogy a rendszerben meginduljon a gáz áramlása, az egyes csatlakozó pontok tömítései megkapják a szükséges kenést. Másrészt pedig az előírt időközönként kicserélni a légkondicionáló levegőszűrő betétjét. A megfelelő hatékonyság is viszonylag egyszerűen, házilag is ellenőrizhető. A befújt levegő mennyisége elégségét magunk is meg tudjuk ítélni, egy hőmérővel pedig ellenőrizhető a minimumra állított légáram hőfoka. Ha ez utóbbi 10 C° alatti, akkor tudja a berendezés azt, amit elvárhatunk tőle, ha nem, akkor vélhetően kevés benne a gáz.

A tisztítás tekintetében sincs túl sok tennivaló, ugyanakkor annak elhanyagolása komoly egészségügyi problémák kiváltó oka lehet. A légkondicionáló berendezés egyes részegységei, a működési elvükből fakadóan kiváló terep az elsősorban légúti, asztmás jellegű megbetegedésekért felelős gombáknak, mikroorganizmusoknak. Tekintettel arra, hogy az autóknak csak egy töredéke rendelkezik ezeket a kórokozókat is kiszűrő rendszerrel, egy-egy klíma bekapcsolás során valóságos baktérium-, gomba-bomba robban be az utastérbe. Szerencsére ennek is van ellenszere, ma már számtalan – jobb-rosszabb, drágább – olcsóbb – tisztítási mód is elérhető.

A Magyar Autóklub szervizpontjain az egyik legkorszerűbb, egyúttal környezetbarát technológiával működő berendezésekkel végez klímatisztítást, valamint utastér fertőtlenítést. Az általunk alkalmazott módszer a teljes utastér levegőjét kezeli, szűri és fertőtleníti, így a folyamat egyúttal alkalmas egyéb, az ülésekből, a kárpitból áradó kellemetlen szagok megszüntetésére is, az azokban megbújó, a szagokért felelős mikroorganizmusok elpusztításával. Szervizeink e mellett felkészültek a klímarendszer ellenőrzésére, szükség szerinti feltöltésére is, így ha hozzánk tér be, tőlünk tiszta, hideg fejjel távozhat.

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.