Félelmetes sportkocsi Németországból

380 km/óra, villanymotorokkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 14.45

Megkapta a németországi típusbizonyítványt a nanoFlowcell AG által kifejlesztett Quant elektromos sportkupé. Működési elvét nem értjük, de a sarokszámok lenyűgözőek.

A gombamód szaporodó villanyautó-manufaktúrák köréből egyre nehezebben lehet kitűnni. A német nanoFlowcell AG ebből a szempontból különlegesség: a klasszikus lítiumion, lítium-polimer akkuk helyett újszerű energiatároló technológiát alkalmaz, amely a hagyományos akkumulátorok jellemzőit a hidrogén üzemanyagcella működési elvével kombinálja. Ebben két külön tartályban tárolt elektrolit folyik át egy membránon, amely elválasztja őket egymástól, és közben elektromos áramot állít elő. 

Hogy ez pontosan hogy megy végbe, nem értjük, de a gyártó szerint a technológia teljesítmény/tömeg aránya ötször kedvezőbb, mint a lítiumion akkuké. 

Elegáns, egzotikus belső tér, hihetetlenül széles A-oszloppal

Így már érthető (és majdnem hihető), hogy a Quant elvileg benzines szupersportkocsikhoz méltó motor- és menetteljesítményekre képes: a kerekenként elhelyezett, összesen négy darab villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 635 lóerő, az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 380 km/óra. Egy feltöltéssel 600 kilométert képes megtenni a négyüléses kupé, ami így minden szempontból veri a Tesla Model S képességeit. 
Mindezt persze már tavasszal lehetett tudni az autóról, ám akkor csak az alkotók szavának hihettünk az eléggé meredek adatokkal kapcsolatban. Mostanra viszont a TÜV megadta a németországi típusbizonyítványt a Quantnak, így hamarosan megkezdődhet a vélhetően méregdrága autó gyártása.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.