Félelmetes sportkocsi Németországból

380 km/óra, villanymotorokkal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 14.45

Megkapta a németországi típusbizonyítványt a nanoFlowcell AG által kifejlesztett Quant elektromos sportkupé. Működési elvét nem értjük, de a sarokszámok lenyűgözőek.

A gombamód szaporodó villanyautó-manufaktúrák köréből egyre nehezebben lehet kitűnni. A német nanoFlowcell AG ebből a szempontból különlegesség: a klasszikus lítiumion, lítium-polimer akkuk helyett újszerű energiatároló technológiát alkalmaz, amely a hagyományos akkumulátorok jellemzőit a hidrogén üzemanyagcella működési elvével kombinálja. Ebben két külön tartályban tárolt elektrolit folyik át egy membránon, amely elválasztja őket egymástól, és közben elektromos áramot állít elő. 

Hogy ez pontosan hogy megy végbe, nem értjük, de a gyártó szerint a technológia teljesítmény/tömeg aránya ötször kedvezőbb, mint a lítiumion akkuké. 

Elegáns, egzotikus belső tér, hihetetlenül széles A-oszloppal

Így már érthető (és majdnem hihető), hogy a Quant elvileg benzines szupersportkocsikhoz méltó motor- és menetteljesítményekre képes: a kerekenként elhelyezett, összesen négy darab villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 635 lóerő, az autó 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 380 km/óra. Egy feltöltéssel 600 kilométert képes megtenni a négyüléses kupé, ami így minden szempontból veri a Tesla Model S képességeit. 
Mindezt persze már tavasszal lehetett tudni az autóról, ám akkor csak az alkotók szavának hihettünk az eléggé meredek adatokkal kapcsolatban. Mostanra viszont a TÜV megadta a németországi típusbizonyítványt a Quantnak, így hamarosan megkezdődhet a vélhetően méregdrága autó gyártása.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.