Toyota Prius: új rekord a Nürburgringen!

Világelső a konnektoros hibrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.17. 15.00

Nem kell mindig a sebességre gyúrni: a Toyota Prius PHEV hatalmasat spórolt a világ leghíresebb versenypályáján.

A konnektoros hibrid hajtáslánc alapvetően remek kompromisszum: félig villanyautó, félig hibrid, így a minimális károsanyag-kibocsátást jól használható hatótávolsággal kombinálja. Azzal azonban, hogy brutális menettulajdonságokkal ruházná fel az autót, nem vádolhatjuk a technológiát – nem arra való, na. 

A Toyota Prius PHEV sem azért ment a Nürburgringre, hogy sebességi rekordot állítson fel (arra ott van a márkának az elektromos versenyautója), hanem hogy a lehető legkevesebb benzinből tegyen meg egy kört. 
A Toyota Racing Development (TRD) által felkészített Prius egy átlagos pályanapon ment fel a Ringre, amikor autósok tucatjai hódolnak a száguldásnak. A pályán 60 km/óra a minimális sebesség, így ennél lassabban nem ment az autó. Ha ezt összevetjük a sűrű forgalommal, egészen reálisnak mondhatók azok a körülmények, amelyek között a japán hibrid 0,405 liter/100 km átlagfogyasztást ért el a húsz kilométeres pályán. Persze nem versenykörülmények, hanem mondjuk vasárnap-délután-jövünk-haza-a-Balatonról-a-sűrű-forgalomban körülmények, de hát ez van…
Ez azt jelenti, hogy mindössze öt evőkanálnyi benzinből tette meg a kört az autó, amely nyilvánvalóan csordultig feltöltött akkumulátorokkal vágott neki a távnak, így ha nagyon őszinték akarunk lenni, nem sok értelme volt a tesztnek. A brutális rekordhoz a Nürburgringen viccesnek ható, 20 perc 59 másodperces köridő tartozik, igazolva, hogy vagy gyorsan megyünk, vagy takarékosan. 
A Toyota Prius PHEV hivatalos átlagfogyasztása egyébként 2,11 l/100 km.

Kommentek

  • v_Petya25

    Aha, ha meg kellett volna menni még egy kört, akkor meg már csak az 1,8-as motor hajtja sokkal durvább fogyasztással. Ez így egy rakás guánó. :)

  • demagóg

    Nonszensz.

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    A témához kapcsolódó értelmes hozzászólásoknak örülünk, a másokat sértő kommenteket azonban változatlanul töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdv,
    Vezess.hu

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.