Toyota Prius: új rekord a Nürburgringen!

Világelső a konnektoros hibrid

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.17. 15.00

Nem kell mindig a sebességre gyúrni: a Toyota Prius PHEV hatalmasat spórolt a világ leghíresebb versenypályáján.

A konnektoros hibrid hajtáslánc alapvetően remek kompromisszum: félig villanyautó, félig hibrid, így a minimális károsanyag-kibocsátást jól használható hatótávolsággal kombinálja. Azzal azonban, hogy brutális menettulajdonságokkal ruházná fel az autót, nem vádolhatjuk a technológiát – nem arra való, na. 

A Toyota Prius PHEV sem azért ment a Nürburgringre, hogy sebességi rekordot állítson fel (arra ott van a márkának az elektromos versenyautója), hanem hogy a lehető legkevesebb benzinből tegyen meg egy kört. 
A Toyota Racing Development (TRD) által felkészített Prius egy átlagos pályanapon ment fel a Ringre, amikor autósok tucatjai hódolnak a száguldásnak. A pályán 60 km/óra a minimális sebesség, így ennél lassabban nem ment az autó. Ha ezt összevetjük a sűrű forgalommal, egészen reálisnak mondhatók azok a körülmények, amelyek között a japán hibrid 0,405 liter/100 km átlagfogyasztást ért el a húsz kilométeres pályán. Persze nem versenykörülmények, hanem mondjuk vasárnap-délután-jövünk-haza-a-Balatonról-a-sűrű-forgalomban körülmények, de hát ez van…
Ez azt jelenti, hogy mindössze öt evőkanálnyi benzinből tette meg a kört az autó, amely nyilvánvalóan csordultig feltöltött akkumulátorokkal vágott neki a távnak, így ha nagyon őszinték akarunk lenni, nem sok értelme volt a tesztnek. A brutális rekordhoz a Nürburgringen viccesnek ható, 20 perc 59 másodperces köridő tartozik, igazolva, hogy vagy gyorsan megyünk, vagy takarékosan. 
A Toyota Prius PHEV hivatalos átlagfogyasztása egyébként 2,11 l/100 km.

Kommentek

  • v_Petya25

    Aha, ha meg kellett volna menni még egy kört, akkor meg már csak az 1,8-as motor hajtja sokkal durvább fogyasztással. Ez így egy rakás guánó. :)

  • demagóg

    Nonszensz.

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    A témához kapcsolódó értelmes hozzászólásoknak örülünk, a másokat sértő kommenteket azonban változatlanul töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdv,
    Vezess.hu

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.