Egészen autószerű az új Smart

Ugyanaz, totál másképp

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.17. 10.20

Elődeinek koncepcióját folytatva, de több ponton alapvetően átalakulva érkezett meg a Smart harmadik generációja. Most már talán vezetni is jó lesz?

Megőrizte 2,69 méteres hosszát: talán ez a legfontosabb információ a harmadik generációs Smart fortwo vásárlói számára. Miután elődje 19 centivel nyurgult meg az eredetihez képest, fennállt a veszély, hogy ismét tovább rontja törpeautóságát a Smart, ez azonban nem következett be. Sőt: a korábbi 8,75 méterről 7,30 méterre csökkent a faltól falig mért fordulókör átmérője, ha pedig csak a kerekeket nézzük, ott egészen megdöbbentően jó: 6,95 méteres a fordulókör. 

A másik nagy újdonság a család nagyobbik tagját érinti: míg a forfour korábban nem volt más, mint egy átfazonírozott Mitsubishi Colt, az új modell már a kétszemélyes törpe közvetlen rokona, farhajtással, burkolatlanul hagyott központi vázkerettel, töpszli orral – de megnövelt tengelytávval. 
Miközben a forfour leginkább úgy néz ki, mint egy cipősdoboz dizájnú, japán Kei-car, a fortwo igyekszik hasonlítani elődeire. A tervezők azonban nem követték el azt a hibát, hogy szolgaian lemásolták volna az eredeti dizájnt: a púpos orr, a megnövelt hűtőmaszk, az átszabott lámpák, a lökhárítóba mélyített, extra légbeömlők teljesen új, komikus megjelenést kölcsönöznek az autónak, a sziluett alapján azonban nem nehéz megtalálni a családi vonásokat. 
A Smart novemberi piaci rajtjánál kétféle benzinmotorral lesz kapható: az egyliteres, háromhengeres szívómotor 71, a 900 köbcentis turbós 90 lóerőt ad le. Később egy még gyengébb, 60 lovas benzines áll be a sorba. Dízelmotorról nincs szó egyelőre. Nem ez az egyetlen változás: az eddigi robotváltó helyébe konvencionális ötös kézi váltó vagy hatfokozatú duplakuplungos egység lép. 
Az utastér teljesen átlényegült; felszereltségi szinttől függően monokróm vagy színes digitális kijelző és egy igényes (feláras) audiorendszer kérhető a kocsihoz, megoldották az okostelefon-integrációt, és a JBL nagy hifije kiemelhető mélynyomót kapott, így eldöntheted, hogy csomagot vagy mély hangokat szeretnél a csomagtartódban szállítani. 
Apropó, csomagtartó: a fortwo 260-350, a nála 80 centivel hosszabb (349 cm) forfour 185-975 liternyi helyet kínál – a forfour négy utassal plafonig pakolva is csak 255 liternyi pakkot tud elvinni, ami elég kevés. Cserébe az üléspárnák megfordíthatók, amivel növelhető a szabad belmagasság, az első utasülés pedig elfektethető, így 222 centis tárgyak is szállíthatók az autóban, ha arra van gusztusunk. 
A Smart forfour oldalajtajai csaknem derékszögben nyílnak, így a beszállás egyszerűnek ígérkezik. Az új generációs Smartok modern biztonsági rendszerek sokaságát kapták meg. A visszagurulás-gátló és a menetstabilizáló mellett alapáras lesz a keresztszél hatását ellensúlyozó segédrendszert, amit minden smartos megváltásként köszönt majd. Opcióként ráfutásgátló és sávban tartó elektronikák is rendelhetők. 
Külön figyelmet fordítottak az ütközési kompatibilitás kérdésére: a tesztek során a Mercedes C- és S-osztályos típusaival ütköztették a számos Mercedes-alkatrésszel, illetve technológiával felvértezett törpét. Alapárasak az elülső és oldallégzsákok, valamint a vezetőoldali térdlégzsák.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.