Egészen autószerű az új Smart

Ugyanaz, totál másképp

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.17. 10.20

Elődeinek koncepcióját folytatva, de több ponton alapvetően átalakulva érkezett meg a Smart harmadik generációja. Most már talán vezetni is jó lesz?

Megőrizte 2,69 méteres hosszát: talán ez a legfontosabb információ a harmadik generációs Smart fortwo vásárlói számára. Miután elődje 19 centivel nyurgult meg az eredetihez képest, fennállt a veszély, hogy ismét tovább rontja törpeautóságát a Smart, ez azonban nem következett be. Sőt: a korábbi 8,75 méterről 7,30 méterre csökkent a faltól falig mért fordulókör átmérője, ha pedig csak a kerekeket nézzük, ott egészen megdöbbentően jó: 6,95 méteres a fordulókör. 

A másik nagy újdonság a család nagyobbik tagját érinti: míg a forfour korábban nem volt más, mint egy átfazonírozott Mitsubishi Colt, az új modell már a kétszemélyes törpe közvetlen rokona, farhajtással, burkolatlanul hagyott központi vázkerettel, töpszli orral – de megnövelt tengelytávval. 
Miközben a forfour leginkább úgy néz ki, mint egy cipősdoboz dizájnú, japán Kei-car, a fortwo igyekszik hasonlítani elődeire. A tervezők azonban nem követték el azt a hibát, hogy szolgaian lemásolták volna az eredeti dizájnt: a púpos orr, a megnövelt hűtőmaszk, az átszabott lámpák, a lökhárítóba mélyített, extra légbeömlők teljesen új, komikus megjelenést kölcsönöznek az autónak, a sziluett alapján azonban nem nehéz megtalálni a családi vonásokat. 
A Smart novemberi piaci rajtjánál kétféle benzinmotorral lesz kapható: az egyliteres, háromhengeres szívómotor 71, a 900 köbcentis turbós 90 lóerőt ad le. Később egy még gyengébb, 60 lovas benzines áll be a sorba. Dízelmotorról nincs szó egyelőre. Nem ez az egyetlen változás: az eddigi robotváltó helyébe konvencionális ötös kézi váltó vagy hatfokozatú duplakuplungos egység lép. 
Az utastér teljesen átlényegült; felszereltségi szinttől függően monokróm vagy színes digitális kijelző és egy igényes (feláras) audiorendszer kérhető a kocsihoz, megoldották az okostelefon-integrációt, és a JBL nagy hifije kiemelhető mélynyomót kapott, így eldöntheted, hogy csomagot vagy mély hangokat szeretnél a csomagtartódban szállítani. 
Apropó, csomagtartó: a fortwo 260-350, a nála 80 centivel hosszabb (349 cm) forfour 185-975 liternyi helyet kínál – a forfour négy utassal plafonig pakolva is csak 255 liternyi pakkot tud elvinni, ami elég kevés. Cserébe az üléspárnák megfordíthatók, amivel növelhető a szabad belmagasság, az első utasülés pedig elfektethető, így 222 centis tárgyak is szállíthatók az autóban, ha arra van gusztusunk. 
A Smart forfour oldalajtajai csaknem derékszögben nyílnak, így a beszállás egyszerűnek ígérkezik. Az új generációs Smartok modern biztonsági rendszerek sokaságát kapták meg. A visszagurulás-gátló és a menetstabilizáló mellett alapáras lesz a keresztszél hatását ellensúlyozó segédrendszert, amit minden smartos megváltásként köszönt majd. Opcióként ráfutásgátló és sávban tartó elektronikák is rendelhetők. 
Külön figyelmet fordítottak az ütközési kompatibilitás kérdésére: a tesztek során a Mercedes C- és S-osztályos típusaival ütköztették a számos Mercedes-alkatrésszel, illetve technológiával felvértezett törpét. Alapárasak az elülső és oldallégzsákok, valamint a vezetőoldali térdlégzsák.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.