Sokkoló: több baleset, több halott az utakon

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.16. 15.00

Megtört hosszú évek tendenciája, az idei első hat hónapban a személysérüléses balesetek, a halálos áldozatok, valamint az ittasan okozott balesetek száma egyaránt nőtt.

Megtört hosszú évek tendenciája, az idei első hat hónapban a személysérüléses balesetek, a halálos áldozatok, valamint az ittasan okozott balesetek száma egyaránt nőtt.

A rendőrség adatai szerint ugyanis összesen 7154 személysérüléses közúti baleset történt 2014 első hat hónapjában (01.01.-06.30.) Magyarországon, ami 6,54%-kal több mint 2013. azonos időszakában (akkor 6715 balesetet okoztak).  


Ki tudja, hogy van-e összefüggés, de az első félévben 5,3 százalékkal több üzemanyag fogyott hazánkban.

A rendőrség adatai sajnos elég lesújtóak, ugyanis a halálos, a súlyos és a könnyű sérüléssel járó balesetek száma egyaránt nőtt. A halálos balesetek száma 11,82 %-kal (220-ról 246-ra), a súlyos sérüléses balesetek száma 7,08 %-kal (1992-ről 2133-ra), míg a könnyű kimenetelű balesetek száma 6,04 %-kal (4503-ról 4775-re) emelkedett.

Idén 30 fővel többen haltak meg balesetben közútjainkon!

Tavaly június végén regisztrált 238 áldozattal szemben idén az első félévben 268 fő vesztette életét közúti balesetben, ami 12,61%-os növekedést jelent.

Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek számában 5,96%-os növekedés mutatható ki (a tavalyi 688-al szemben idén június végéig 729 ittas baleset történt).

A rendőrség elemzése szerint személyi sérüléssel járó balesetek 28%-ának a hátterében a gyorshajtás áll (1978 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 1851 baleset (részaránya 26 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 1143 baleset (részaránya 16 %) történt.

Reméljük, hogy a rendőrség szakemberei az adatokat elemezve nem arra a következtetésre jutnak, hogy még többet kell traffipaxozni a balesetek megelőzésére. Hiszen tudjuk, hogy nem a sebességhatárok átlépése okozza leginkább a baleseteket, sokkal inkább a helytelenül megválasztott sebesség.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 61 %-át a személygépkocsi-vezetők okozták, a tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbuszvezetők pedig továbbra is az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek.

A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya a tavalyi év azonos időszakához hasonlóan alakult, azaz 12% lett, bár a motor nélküli kétkerekűek tavaly 807, idén pedig 864 balesetet okoztak. A motorkerékpárosok részaránya 4 %, a segédmotoros kerékpárosoké 5 %, a gyalogosoké pedig 6 % a balesetek okozóin belül.

Sajnálatos módon a tavalyi évhez képest több mint 50 százalékkal nőtt a kerékpáros áldozatok száma, 23 fő helyett 37 kerékpáros hunyt el.

Forrás: ORFK-OBB

Kommentek

  • péloday

    ” 23 fő helyett 37 kerékpáros hunyt el.” Helyett ????? Érdekes megfogalmazás……

  • Funkyman

    Érdekesség, hogy az előző évek csökkenése után újra nőni kezdett az értékesített üzemanyagok mennyisége. Lehet, hogy mégiscsak van valami összefüggés, akármennyire is igyekszik tagadni a rendőrség?

  • péloday

    Majd a traffipaxok megoldják a problémákat !!

  • subtotal

    30-al több halott, ebből 14 bringás. Biztos ők is tankolnak valamit, de nem biztos, hogy benzint :(
    Amúgy még-még-még több traffipaxot, lehetőleg a pályákra balfékek! Ha már lopnak a politikusaink, legalább úgy tennék, hogy némi, minimális haszna is legyen!
    Csináljanak országos körforgalom építési kampányt!
    Építsenek “bukkanós” zebrákat, amik egyben fekvőrendőrök.

  • Pokol

    A zsaruknak nem el bújni kéne,És minden sarkon,alacsony sebesség jelző táblánál radarozni,hanem ki állni az utakra.”Nem az autóban ülve illetve fekve”.Elég lenne a rendőri jelenlét az utakon.Ja hogy ez nem hozna be vételt,hát istenem,akkor aztán mi van!!Lehet hogy a gyors hajtó a radaros autót nem veszi észre és 2Km-rel később meg balesetet szenved vagy okoz.

  • husky

    megint egy ostoba statisztika, mint általában. Növekvő üzemanyageladás és a primitív közlekedési morál között aztán végképp nincs összefüggés! Több nafta fogy, itt nyár megyünk nyaralni. Az üzemanyag-eladás hány százaléka írható csak átutazó vedégmunkásnokank? Na ugye nem tudják!
    Sok üzemanyag úgy is fogyhat, hogyha bénán vezetünk, meg agyba-főbe klímázunk! Miért kell 80-ig tolni, ha látja a “paraszt”, hogy éppen most váltott pirosra a lámpa és satufékkel áll meg elsőnek? Ő sem tudja! és így tovább.

  • Kempelen

    Husky kicsit lassítsál már le! Lefikázol valamit, amiről halvány fingod sincs. Mi alapján vonsz te kétségbe teherautó sofőrként bármilyen statisztikát? Egy pillanatnyit sem foglalkoztál vele, legyél már csendesebb.
    Olyan szívesen olvasnék tőled egy hiteles mérést a témában az ostoba fröcsögés helyett!
    Annak a 30 szerencsétlennek a hozzátartozói, akik meghaltak, egészen biztosan jobban lesznek a hülyeségedtől.

  • Kempelen

    Subtotal! Legalább te ne menj már le kutyába! A balesetek döntő többsége szabálysértés vagy figyelmetlenség miatt következik be. A magam részéről mindent üdvözlök, ami ez ellen megy. Legyen szaros traffipax, de legyen sokkal több rendőr az utakon és ellenőrizzenek: piát, drogot, éberséget…

  • subtotal

    Kempelen: a traffikat látjuk, nem tudnak már többet tenni (nem állítom, hogy nem volt jótékony hatásuk, sőt) mégis ez az ultima ratio még mindig, hogy mert gyorshajtás van. Ennél sokkal többet lehetne tenni abból a tizenmilliárdból, amit az új traffikra költenek.

    Azt is gondolom, hogy nincs egyenes összefüggés a tankolások mértéke és a balesetek/halottak száma között, hiszen a halálos áldozatok számának emelkedése felerészt biciklisből áll.

  • hova

    Mint a múltkor is írtam, a gépjárművek 67%-a lépi túl a mindenkori megengedett sebesség + 10 km-s határt, ezt többször háromtípusú úton mértük. Ma eddig csak ketten haltak meg

  • hova

    Még valamit: továbbra is azt kell mondanom, hogy a megengedett sebéghatár túllépése a halálos balesetek elsőszámú okozója.

  • menőmanó

    hova – 2014.07.17 16:25

    Egyáltalán nem igaz! Ez bizonyított tény, de egyeseknek ez láthatóan nem számít. :)

  • Vorserie

    Menő!
    Már többször bebizonyították minden hiteles források alapján,hogy közvetve vagy közvetettten a gyorhajtás felelős a balesetek legnagyobb részért.

    Ha szerinted az ellenkezője a tény -persze csak azért mert te szeretsz száguldozni- akkor legyél olyan jó és beszólásaidhoz csatolj már legalább egy hiteles forrást,statisztikávt vagy véleményt ami a te nézeteidet alátámasztja.

    Ameddig ezt nem tudod megtenni addig a beszólásaid nagyon gyenge önigazolásoknak tünnek.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.