Megskalpol, de vigyorogsz

Aston Martin V12 Vantage S Roadster

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.16. 16.00

Elkészült a brit márka valaha gyártott legerősebb, leggyorsabb és legfürgébb roadstere. 320 km/óra fedetlen fővel!

Levágta a tavaly bemutatott V12 Vantage S Coupe acéltetejét, és ezzel létrehozta fennállásának legütőképesebb roadsterét az Aston Martin. 

A márka 573 lóerős, hatliteres V12-es motorjával szerelt Roadster 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 323 km/óra. 
Ugyanakkor az autó könnyedén vezethető alacsony fordulaton is: 1000/perctől 510 Nm áll rendelkezésre, a csúcsnyomaték 620 Nm, ami hétfokozatú robotváltón keresztül jut el a hátsó tengelyre – a korábbi, hatfokozatú kézi váltónál 20 kilóval könnyebb az új egység. Az Aston Martin Vantage GT4, GT3 és GTE versenyautóiból átemelt sebességváltó villámgyorsan kapcsol. 
Hogy a teljesítmény ne vesszen kárba, három fokozatban állítható lengéscsillapítók és menetstabilizáló elektronika, kétfázisú ABS, valamint változó rásegítésű szervokormány segít alkalmazkodni a helyzethez. A lassítást karbon-kerámia tárcsákra bízták, a kipufogórendszer egyenesen az extrém módon limitált példányszámú One-77 szupersportkocsiról származik. 
Ehhez a sportos karakterhez a külcsínben is igazodik az Aston Martin. A hűtőrács alumínium helyett szénszálas kivitelben készül, a CC100 Speedster stílusában, a keréktárcsa tízküllős, kovácsolt darab, a karosszériát szénszálas elemek díszítik. 
A karbon-kompozitok az utastérben is megjelennek, a műszerfaltól az ajtóbehúzóig, igazi különlegességként fekete pedálok kaphatók az autóhoz, de ezt leginkább a márka ismerői tudják értékelni. 
Természetesen a V12 Vantage S Roadster is rábízható a Q-stábra, az Aston Martin egyedi átalakító-művészeire; a különleges műszerlapoktól az egzotikus kárpitokig bármi rendelhető.

Kommentek

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.