Milliós kiadás fenyegeti a nyaralókat

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.07.15. 14.15

Nyáron jelentősen megnő a vadgázolás veszélye. A nyaralni indulók ügyeljenek a vadveszély-táblákra, mert drága balesetbe torkollhat az utazás.

Nyáron a párzási időszakban megnő a vadon élő állatok elgázolásának veszélye. Egy kiló körüli súlyával a fácán nem tesz nagy kárt az autóban, de egy szerencsétlenül elgázolt nyúl és menyét már megsértheti a hűtőt, pláne egy őz, nagytestű kutya, nem is beszélve a szarvasokról.

Ha megesett a baj, a területileg illetékes vadásztársasággal szemben az autós nagyon nehezen tudja érvényesíteni kárát, ha pedig kint van a vadveszélyt jelző tábla, akkor végképp kevés erre az esélye. Annyit tehet, hogy a vadgázolás után azonnal kihívja a rendőrséget, minél több fotóval rögzíti a baleset körülményeit és nem bolygat semmit a helyszínen. A vadásztársaságot a rendőrség munkatársainak kell értesítenie a balesetről.

A vadgázolásokról a képre kattintva olvashattok egészen pompás cikket. Földes Attila kollégám azt derítette ki Dr. Farkas Jánostól, az ELTE Állatrendszertani és Ökológiai Tanszékének munkatársától, hogy mitől hatástalanok a vadriasztók és miért az autópálya-felhajtók a legveszélyesebbek

Mivel a vadgázolást körültekintő vezetéssel sem mindig lehet elkerülni, a casco biztosítás megkötésével enyhíthető az autóst sújtó kár. Ám a casco csak az autó sérülésének – önrésszel csökkentett – részét fedezi, az esetleges személyi sérülésekre és a vad értékének megtérítésére nem terjed ki. Ezekre kiegészítő biztosítást köthetünk, ami a PBA Praeventio Zrt. kínálatában is szerepel 5700 forintos éves díjtól.

Többszörösen jó, ha az állat elszalad

Bármilyen abszurdnak tűnik is autós szemmel, az elgázolt vad értékét a gázolón követelheti a vadtársaság, akinek a jószága amúgy lebombázta az autós vagyontárgyát. Jelentős összegekről van szó! Egy őzbakért 600 000, egy szarvasbikáért akár 3,75 millió forintot is követelhet a vadásztársaság a vezetőn. Az autósnak akkor van szerencséje, ha a vad az ütközést követően elbotorkál és később, másutt leheli ki a lelkét. Így az autós arra hivatkozhat, hogy a vad elillant, és ha el is pusztul, nem bizonyítható egyértelműen, hogy az ő autójával történt ütközés következtében hullott el. Ezzel azonban semmiképp nem arra kívánjuk biztatni olvasóinkat, hogy cibálják arrébb a tetemet az autójuktól, tüntessék el valahová és csak akkor jelentsék a balesetet, amikor a vad már nincs fent a lökhárítón!

A témában érdemes tájékozódni alábbi cikkeinkből:


Börtön járhat az elütött szarvasért!

 Jogi esetek – Ki fizeti az autós kárát?

Érdemes tudni, hogy a biztosítónak az érvényes casco ellenére sem kell megfizetnie a saját autónkban esett kárt, ha a vadveszély táblával ellátott útszakaszon a vezető megszegi a KRESZ előírásait, például túllépi a megengedett legnagyobb sebességet.

Dr. Vass Gábor, a PBA szakmai vezetője arra is felhívja a figyelmet, hogy a kék-sárga kárbejelentő kitöltésekor az “A” járműhöz írjuk a vadásztársaság adatait, “B” jármű alá pedig a kárt szenvedett autó adatai tartoznak.

Kommentek

  • husky

    Kedves András! A fácán az fácán és nem grillcsirke! 80-100 között simán beütheti a szélvédőt, pókhálósra, úgy hogy nem is tudsz tovább menni. típustól függen kicserélik úgy 100-150 ezer között.

  • Vorserie

    Szörényi féle aranyköpések:

    “akinek a jószága amúgy lebombázta az autós vagyontárgyát.”

    Még minidg nem a vad üti el az autóst hanem az autós a vadat meg amugy minden mást is!Gyalogost,békát,kutyát,macskát másik autóst stb..
    Gondolom egy kisbiciklin gurulgató kisgyermek és egy autós ütközésekor is a mit sem sejtő és szabályokra fittyet hányó, elgázolt kisgyermek tesz kárt az autós vagyontárgyában és nem az autós annak életében.

    Na ezért kell fizetni a vadgázolásért,a gyalogos gázolásért meg sittre menni. Jobb esetben.

  • Kempelen

    :-) Csók!

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.