Milliós kiadás fenyegeti a nyaralókat

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2014.07.15. 14.15

Nyáron jelentősen megnő a vadgázolás veszélye. A nyaralni indulók ügyeljenek a vadveszély-táblákra, mert drága balesetbe torkollhat az utazás.

Nyáron a párzási időszakban megnő a vadon élő állatok elgázolásának veszélye. Egy kiló körüli súlyával a fácán nem tesz nagy kárt az autóban, de egy szerencsétlenül elgázolt nyúl és menyét már megsértheti a hűtőt, pláne egy őz, nagytestű kutya, nem is beszélve a szarvasokról.

Ha megesett a baj, a területileg illetékes vadásztársasággal szemben az autós nagyon nehezen tudja érvényesíteni kárát, ha pedig kint van a vadveszélyt jelző tábla, akkor végképp kevés erre az esélye. Annyit tehet, hogy a vadgázolás után azonnal kihívja a rendőrséget, minél több fotóval rögzíti a baleset körülményeit és nem bolygat semmit a helyszínen. A vadásztársaságot a rendőrség munkatársainak kell értesítenie a balesetről.

A vadgázolásokról a képre kattintva olvashattok egészen pompás cikket. Földes Attila kollégám azt derítette ki Dr. Farkas Jánostól, az ELTE Állatrendszertani és Ökológiai Tanszékének munkatársától, hogy mitől hatástalanok a vadriasztók és miért az autópálya-felhajtók a legveszélyesebbek

Mivel a vadgázolást körültekintő vezetéssel sem mindig lehet elkerülni, a casco biztosítás megkötésével enyhíthető az autóst sújtó kár. Ám a casco csak az autó sérülésének – önrésszel csökkentett – részét fedezi, az esetleges személyi sérülésekre és a vad értékének megtérítésére nem terjed ki. Ezekre kiegészítő biztosítást köthetünk, ami a PBA Praeventio Zrt. kínálatában is szerepel 5700 forintos éves díjtól.

Többszörösen jó, ha az állat elszalad

Bármilyen abszurdnak tűnik is autós szemmel, az elgázolt vad értékét a gázolón követelheti a vadtársaság, akinek a jószága amúgy lebombázta az autós vagyontárgyát. Jelentős összegekről van szó! Egy őzbakért 600 000, egy szarvasbikáért akár 3,75 millió forintot is követelhet a vadásztársaság a vezetőn. Az autósnak akkor van szerencséje, ha a vad az ütközést követően elbotorkál és később, másutt leheli ki a lelkét. Így az autós arra hivatkozhat, hogy a vad elillant, és ha el is pusztul, nem bizonyítható egyértelműen, hogy az ő autójával történt ütközés következtében hullott el. Ezzel azonban semmiképp nem arra kívánjuk biztatni olvasóinkat, hogy cibálják arrébb a tetemet az autójuktól, tüntessék el valahová és csak akkor jelentsék a balesetet, amikor a vad már nincs fent a lökhárítón!

A témában érdemes tájékozódni alábbi cikkeinkből:


Börtön járhat az elütött szarvasért!

 Jogi esetek – Ki fizeti az autós kárát?

Érdemes tudni, hogy a biztosítónak az érvényes casco ellenére sem kell megfizetnie a saját autónkban esett kárt, ha a vadveszély táblával ellátott útszakaszon a vezető megszegi a KRESZ előírásait, például túllépi a megengedett legnagyobb sebességet.

Dr. Vass Gábor, a PBA szakmai vezetője arra is felhívja a figyelmet, hogy a kék-sárga kárbejelentő kitöltésekor az “A” járműhöz írjuk a vadásztársaság adatait, “B” jármű alá pedig a kárt szenvedett autó adatai tartoznak.

Kommentek

  • husky

    Kedves András! A fácán az fácán és nem grillcsirke! 80-100 között simán beütheti a szélvédőt, pókhálósra, úgy hogy nem is tudsz tovább menni. típustól függen kicserélik úgy 100-150 ezer között.

  • Vorserie

    Szörényi féle aranyköpések:

    “akinek a jószága amúgy lebombázta az autós vagyontárgyát.”

    Még minidg nem a vad üti el az autóst hanem az autós a vadat meg amugy minden mást is!Gyalogost,békát,kutyát,macskát másik autóst stb..
    Gondolom egy kisbiciklin gurulgató kisgyermek és egy autós ütközésekor is a mit sem sejtő és szabályokra fittyet hányó, elgázolt kisgyermek tesz kárt az autós vagyontárgyában és nem az autós annak életében.

    Na ezért kell fizetni a vadgázolásért,a gyalogos gázolásért meg sittre menni. Jobb esetben.

  • Kempelen

    :-) Csók!

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.