Hajlandóak vagyunk sokat autózni a kajáért

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.15. 17.00

A magyarok hosszabb időt is hajlandók autózni a bevásárlásért. Minden negyedik ember akár fél órát is rászán erre.

A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot, ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak – derül ki a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég elemzéséből.

Hajlandóak vagyunk sokat autózni a kajáért 1
A 21 országban, ezer fős mintákon elvégzett felmérés másik magyar jellemzője az volt, hogy a vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárlóközpontjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri felújítani – mondta el Borbély Gábor, a CBRE régiós piackutatási vezetője.

A felmérés azért egyedülálló, mert eddig csak egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most viszont mód nyílt az európai szokások összehasonlítására is. Így markánsan elkülönül Észak- és Dél-Európa, de külön kellett kezelni a kettő közötti országokat is.
   
Míg Dél-Európában – némi túlzással – az emberek a plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda. Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az árak. A vásárlást követően pedig távoznak.

A közöttük elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások – például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában, illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely – de a látogatás módja inkább az északi mintát követi.
   
A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik. Magyarország viszont a köztes – egyébként legnépesebb – országcsoportot követi.

Borbély Gábor elmondta: miután Magyarországon az utóbbi években nem épültek új plázák és visszaesett a kiskereskedelem teljesítménye, ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a meglévő bevásárlóközpontok felújítása került előtérbe. Erre jó példa az első generációs Pólus bevásárlóközpont – tette hozzá.
 

Kommentek

  • Kempelen

    Ugye, hogy semmi gond a 400+ Ft-os üzemanyaggal. Ahol erre telik, ott nagy a jólét. (vagy kevés az ész)

  • husky

    Ez pitiáner dolog ahhoz az elmebháborodott világrendhez, hogy magyar egyen dél-afrikai almát, a görög naracsot, ami szinte berohadt svédbe, még idehozzák, hogy jó az a balkániaknak. nagyvárad mellett gyártott ajtó elviszik Németbe, becsomagolják, majd megy vissza a nagyváradi barkácsáruházba és így tovább! paraszt veri magát ha nincs szőlő karácsonykor, meg sárgadinnye.
    Az USA-ban meg néhány civilizáltabb országba már azon megy a verseny, ki tudn mindnet, minél közelebbről beszerezni, 100 km belül!
    Ugyanolyan hülyeség, mint a nagyon olcsó benzinkút, ami 15 kilométerre van, oda-vissza már 30 km, plusz az idő, akkor mi az olcsó???

  • ACC.600

    De még mekkora a jólét, hisz’ minden Győrben, Kecskeméten dolgozó melós Audival meg Mercivel jár. Mit sem változtat ezen a 12 éves átlagéletkor a járműparkban. Minden 5. autó kopott téli gumival jár nyáron is, mert megtehetjük, hogy megegye a 40 fokos aszfalt a gumit. Mindenki 14 havi fizetést kap, meg tisztességes üzemanyag támogatást, hogy ne kelljen hatan ülni egy golfban a gyárig.

  • Kempelen

    Husky és mindezek ellenére képesek fölöslegesen autózni a szupermarketig! Szerintem is őrület!

  • Kempelen

    ACC! Most gondold el mennyit autóznának fölöslegesen, ha még jobban élnének? :-D

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.