Hajlandóak vagyunk sokat autózni a kajáért

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.15. 17.00

A magyarok hosszabb időt is hajlandók autózni a bevásárlásért. Minden negyedik ember akár fél órát is rászán erre.

A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot, ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak – derül ki a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég elemzéséből.

Hajlandóak vagyunk sokat autózni a kajáért 1
A 21 országban, ezer fős mintákon elvégzett felmérés másik magyar jellemzője az volt, hogy a vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárlóközpontjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri felújítani – mondta el Borbély Gábor, a CBRE régiós piackutatási vezetője.

A felmérés azért egyedülálló, mert eddig csak egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most viszont mód nyílt az európai szokások összehasonlítására is. Így markánsan elkülönül Észak- és Dél-Európa, de külön kellett kezelni a kettő közötti országokat is.
   
Míg Dél-Európában – némi túlzással – az emberek a plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda. Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az árak. A vásárlást követően pedig távoznak.

A közöttük elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások – például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában, illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely – de a látogatás módja inkább az északi mintát követi.
   
A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik. Magyarország viszont a köztes – egyébként legnépesebb – országcsoportot követi.

Borbély Gábor elmondta: miután Magyarországon az utóbbi években nem épültek új plázák és visszaesett a kiskereskedelem teljesítménye, ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a meglévő bevásárlóközpontok felújítása került előtérbe. Erre jó példa az első generációs Pólus bevásárlóközpont – tette hozzá.
 

Kommentek

  • Kempelen

    Ugye, hogy semmi gond a 400+ Ft-os üzemanyaggal. Ahol erre telik, ott nagy a jólét. (vagy kevés az ész)

  • husky

    Ez pitiáner dolog ahhoz az elmebháborodott világrendhez, hogy magyar egyen dél-afrikai almát, a görög naracsot, ami szinte berohadt svédbe, még idehozzák, hogy jó az a balkániaknak. nagyvárad mellett gyártott ajtó elviszik Németbe, becsomagolják, majd megy vissza a nagyváradi barkácsáruházba és így tovább! paraszt veri magát ha nincs szőlő karácsonykor, meg sárgadinnye.
    Az USA-ban meg néhány civilizáltabb országba már azon megy a verseny, ki tudn mindnet, minél közelebbről beszerezni, 100 km belül!
    Ugyanolyan hülyeség, mint a nagyon olcsó benzinkút, ami 15 kilométerre van, oda-vissza már 30 km, plusz az idő, akkor mi az olcsó???

  • ACC.600

    De még mekkora a jólét, hisz’ minden Győrben, Kecskeméten dolgozó melós Audival meg Mercivel jár. Mit sem változtat ezen a 12 éves átlagéletkor a járműparkban. Minden 5. autó kopott téli gumival jár nyáron is, mert megtehetjük, hogy megegye a 40 fokos aszfalt a gumit. Mindenki 14 havi fizetést kap, meg tisztességes üzemanyag támogatást, hogy ne kelljen hatan ülni egy golfban a gyárig.

  • Kempelen

    Husky és mindezek ellenére képesek fölöslegesen autózni a szupermarketig! Szerintem is őrület!

  • Kempelen

    ACC! Most gondold el mennyit autóznának fölöslegesen, ha még jobban élnének? :-D

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.