Hajlandóak vagyunk sokat autózni a kajáért

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.15. 17.00

A magyarok hosszabb időt is hajlandók autózni a bevásárlásért. Minden negyedik ember akár fél órát is rászán erre.

A magyar vásárlók 40 százaléka 15 percet, 25 százalékuk több mint fél órát is hajlandó autózni azért, hogy elérjen egy bevásárlóközpontot, ennél hosszabb időt csak a skandináv országok lakosai vállalnak – derül ki a CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég elemzéséből.

Hajlandóak vagyunk sokat autózni a kajáért 1
A 21 országban, ezer fős mintákon elvégzett felmérés másik magyar jellemzője az volt, hogy a vásárlók ragaszkodnak a megszokott bevásárlóközpontjukhoz, így az első generációs létesítményeket megéri felújítani – mondta el Borbély Gábor, a CBRE régiós piackutatási vezetője.

A felmérés azért egyedülálló, mert eddig csak egy-egy bevásárlóközpont vonzását vizsgálták, most viszont mód nyílt az európai szokások összehasonlítására is. Így markánsan elkülönül Észak- és Dél-Európa, de külön kellett kezelni a kettő közötti országokat is.
   
Míg Dél-Európában – némi túlzással – az emberek a plázákban élnek, addig északabbra egyre céltudatosabban térnek be oda. Tudják, hogy milyen szolgáltatást találnak ott és milyenek az árak. A vásárlást követően pedig távoznak.

A közöttük elhelyezkedő országokban vannak elvárt szolgáltatások – például hogy legyen ingyen wifi és ingyen parkoló a plázában, illetve legyenek jók az éttermek és biztonságos legyen a hely – de a látogatás módja inkább az északi mintát követi.
   
A kutatás szerint a környező országok közül például Románia a déli pólushoz, míg Csehország a skandináv mintához tartozik. Magyarország viszont a köztes – egyébként legnépesebb – országcsoportot követi.

Borbély Gábor elmondta: miután Magyarországon az utóbbi években nem épültek új plázák és visszaesett a kiskereskedelem teljesítménye, ezek is hozzájárulhattak ahhoz, hogy a meglévő bevásárlóközpontok felújítása került előtérbe. Erre jó példa az első generációs Pólus bevásárlóközpont – tette hozzá.
 

Kommentek

  • Kempelen

    Ugye, hogy semmi gond a 400+ Ft-os üzemanyaggal. Ahol erre telik, ott nagy a jólét. (vagy kevés az ész)

  • husky

    Ez pitiáner dolog ahhoz az elmebháborodott világrendhez, hogy magyar egyen dél-afrikai almát, a görög naracsot, ami szinte berohadt svédbe, még idehozzák, hogy jó az a balkániaknak. nagyvárad mellett gyártott ajtó elviszik Németbe, becsomagolják, majd megy vissza a nagyváradi barkácsáruházba és így tovább! paraszt veri magát ha nincs szőlő karácsonykor, meg sárgadinnye.
    Az USA-ban meg néhány civilizáltabb országba már azon megy a verseny, ki tudn mindnet, minél közelebbről beszerezni, 100 km belül!
    Ugyanolyan hülyeség, mint a nagyon olcsó benzinkút, ami 15 kilométerre van, oda-vissza már 30 km, plusz az idő, akkor mi az olcsó???

  • ACC.600

    De még mekkora a jólét, hisz’ minden Győrben, Kecskeméten dolgozó melós Audival meg Mercivel jár. Mit sem változtat ezen a 12 éves átlagéletkor a járműparkban. Minden 5. autó kopott téli gumival jár nyáron is, mert megtehetjük, hogy megegye a 40 fokos aszfalt a gumit. Mindenki 14 havi fizetést kap, meg tisztességes üzemanyag támogatást, hogy ne kelljen hatan ülni egy golfban a gyárig.

  • Kempelen

    Husky és mindezek ellenére képesek fölöslegesen autózni a szupermarketig! Szerintem is őrület!

  • Kempelen

    ACC! Most gondold el mennyit autóznának fölöslegesen, ha még jobban élnének? :-D

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.