Dízelünnep az Audinál

Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.15. 08.00

Idén negyed évszázados a TDI technológia. Ennek örömére jubileumi limitált szériával rukkolt elő az Audi.

Ki gondolta volna: a TDI (a kezdeti adagoló-porlasztós példányoktól számítva) immár huszonöt éve velünk van. Ezúton isten éltesse, ha már nem tudjuk olyan szépen köszönteni, mint az Audi tette. Ingolstadtban ugyanis összeraktak egy limitált szériás A7 Sportbacket a dízeltechnológia tiszteletére. 

Az Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition nem cicózik: sarokszámaival (326 lóerő, 650 Nm forgatónyomaték, 5,1 másodperces gyorsulás 100 km/órára) letaglóz bárkit, aki kétségbe vonta a dízel hegemóniáját. Az alapkivitelű motorhoz képest módosították a hathengeres biturbo töltését, illetve vezérműtengelyét; mindez 7 extra lóerőt eredményezett; padlógázon rövid ideig 20 lóerővel nő meg a csúcsteljesítmény. Ehhez képest a 6,1 literes átlagfogyasztás nem is olyan sok, ha valóban annyi az annyi, és persze Euro 6-os a motor, nem is lehetne más 2014 nyarán. 
További részleteiben nem hordoz újdonságot a Competition modell. 
Kapott egy S Line sportcsomagot, 20 mm-rel ültetett futóművel, sportos, 20 colos felnikkel, piros féknyergekkel. A négyféle árnyalatban (piros, szürke, szürke, kék) kínált Sonderedition fekete belsőt kapott, fekete vagy ezüst színű bőrülésekkel, opcióként kontrasztos öltésekkel. 
Ezen túl a felszereltség megegyezik a megújult A7-esével: LED-es fényszórók, felárért mátrix kivitelben, és egy sor új vezetőtámogató funkció örvendezteti a sofőrt. 
Az Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition augusztustól rendelhető, a kiszállítások ősszel kezdődnek. Németországban a típus mintegy 2300 euróval drágább egy S Line sportcsomagos, 320 lóerős dízel kivitelnél; a hazai árról egyelőre nincsenek információink.
TDI

Kommentek

  • Vorserie

    “mindez 7 extra lóerőt eredményezett”

    Az szerintem inkább 13 extra lóerő!

    Ha emlékeim nem csalnak az alapkivitelű biturbo 3.0V6TDi-313 lóerős.

  • sveqs

    320 lóerős a kérdéses motor, a 7 extra lóerő tehát igazából 6, az Audinál nyilván rosszul számolták át a töredék lóerőket kilowattból :)

  • Vorserie

    Azt nem hinném!

    Az a bizonyos motor mindenhol 313 lóerősnek van feltűntetve,még a gyárban is.

  • Vorserie

    230kw!

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.