Dízelünnep az Audinál

Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.15. 08.00

Idén negyed évszázados a TDI technológia. Ennek örömére jubileumi limitált szériával rukkolt elő az Audi.

Ki gondolta volna: a TDI (a kezdeti adagoló-porlasztós példányoktól számítva) immár huszonöt éve velünk van. Ezúton isten éltesse, ha már nem tudjuk olyan szépen köszönteni, mint az Audi tette. Ingolstadtban ugyanis összeraktak egy limitált szériás A7 Sportbacket a dízeltechnológia tiszteletére. 

Az Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition nem cicózik: sarokszámaival (326 lóerő, 650 Nm forgatónyomaték, 5,1 másodperces gyorsulás 100 km/órára) letaglóz bárkit, aki kétségbe vonta a dízel hegemóniáját. Az alapkivitelű motorhoz képest módosították a hathengeres biturbo töltését, illetve vezérműtengelyét; mindez 7 extra lóerőt eredményezett; padlógázon rövid ideig 20 lóerővel nő meg a csúcsteljesítmény. Ehhez képest a 6,1 literes átlagfogyasztás nem is olyan sok, ha valóban annyi az annyi, és persze Euro 6-os a motor, nem is lehetne más 2014 nyarán. 
További részleteiben nem hordoz újdonságot a Competition modell. 
Kapott egy S Line sportcsomagot, 20 mm-rel ültetett futóművel, sportos, 20 colos felnikkel, piros féknyergekkel. A négyféle árnyalatban (piros, szürke, szürke, kék) kínált Sonderedition fekete belsőt kapott, fekete vagy ezüst színű bőrülésekkel, opcióként kontrasztos öltésekkel. 
Ezen túl a felszereltség megegyezik a megújult A7-esével: LED-es fényszórók, felárért mátrix kivitelben, és egy sor új vezetőtámogató funkció örvendezteti a sofőrt. 
Az Audi A7 Sportback 3.0 TDI Competition augusztustól rendelhető, a kiszállítások ősszel kezdődnek. Németországban a típus mintegy 2300 euróval drágább egy S Line sportcsomagos, 320 lóerős dízel kivitelnél; a hazai árról egyelőre nincsenek információink.
TDI

Kommentek

  • Vorserie

    “mindez 7 extra lóerőt eredményezett”

    Az szerintem inkább 13 extra lóerő!

    Ha emlékeim nem csalnak az alapkivitelű biturbo 3.0V6TDi-313 lóerős.

  • sveqs

    320 lóerős a kérdéses motor, a 7 extra lóerő tehát igazából 6, az Audinál nyilván rosszul számolták át a töredék lóerőket kilowattból :)

  • Vorserie

    Azt nem hinném!

    Az a bizonyos motor mindenhol 313 lóerősnek van feltűntetve,még a gyárban is.

  • Vorserie

    230kw!

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.