Valódi Transformer az amerikai haditengerészetnél

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.07.14. 17.00

Hajó és lánctalpas törvénytelen gyermekként született szörnyeteggel játszanak az amerikai hadseregnél

Hajó és lánctalpas törvénytelen gyermekként született szörnyeteggel játszanak az amerikai hadseregnél.

A tengerészet 2012-ben kezdte megépíteni ezt a prototípust, amellyel a tengerpartot katasztrófa sújtotta övezetté változtató óriási orkánt kavaró légpárnás szállítójárműveket tervezik leváltani. Most végre kitolhatták a garázsból, hogy menjenek vele egy kört. Az UHAC – Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector – prototípusa bár csak feleakkora, mint a tervezett szériamodell, így is impozáns, 12 méter hosszú, 8 méter széles és 5,2 méter magas. A végleges változat 232 négyzetméternyi rakfelületen 150 tonnányi felszerelést képes majd elszállítani.

Valódi Transformer az amerikai haditengerészetnél 1

Van róla videó is, tessék, valóban működik ez az izé, nem süllyed el nyeletlen baltaként:

Miért is jó ez?

Elnézve a videót úgy tűnik, hogy az úszó monstrum elég sebezhető, vízen legfeljebb 20 csomós sebességgel képes haladni – ez nagyjából a fele egy légpárnás maximális tempójának – egy félvak, idomított tapír is képes lenne kilométerekről kilőni. A jóval fürgébb hasonló képességű légpárnásnál annyival tud többet ez a szerkezet, hogy a hullámtörők sem okoznak neki gondot, 3 méter magasságig képes rajtuk átverekedve kimászni a partra. Mivel óriási felületen nehezedik a talajra, képes laza, sáros felületen is gond nélkül haladni. 

Valódi Transformer az amerikai haditengerészetnél 2

Kommentek

  • husky

    Nem ez lesz az első, ami megmarad technikai mutációnak. Baromi lassú és ki tudja mennyit fogyaszt. Volt már egy sarkvidékjáró LeTourneau LCC-1 néven, rengeteg pénzért, a tesztek után roncstelepen rohadt jó ideig. Talán valakik megmentették, nem tudom bizotsra. Láttam a neten szinte roncsként, meg helyre állíva is, de ki tudja meg van-e még.

  • W. A. Lacky

    Hát, ez egy jó nagy halom szar!

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.