Itt a Mercedes legcsúcsabb csúcsmodellje

S 65 AMG Coupé, 630 LE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.14. 11.45

Hivatalosan is bemutatta legerősebb és legkívánatosabb típusát a Mercedes. Az S 65 AMG Coupé tizenkét hengerrel játszik lelked húrjain.

Kerek 1000 Nm nyomaték, 630 lóerő, 5980 köbcenti tizenkét egyenlő részre osztva: az S 65 AMG Coupé orrában egy kihalásra ítélt csúcsragadozó, egy V12-es biturbó motor küzd az őt korlátok közé szorító elektronikus és jogi béklyók ellen. 

Először 11 éve lépett színre a Mercedes luxuskupé 12 hengeres sportváltozata: a CL 65 AMG két generációt ért meg, közvetlen leszármazottjuknak csak a neve más, de a filozófia a régi. 
A hatliteres V12-es 4,1 másodperc alatt röpíti százra az autót; ez pontosan kettő tizeddel jobb érték, mint az S 63 AMG Coupé (585 LE, 900 Nm) – kivéve persze, ha utóbbit összkerékhajtással rendeljük meg, mert akkor a pórias V8-as modell két tizedet még rá is ver felsőbbrendű nővérére. 
Közvetlen elődjéhez, a C216-oson alapuló CL 65 AMG-hez (2007-2014) képest 2,4 literrel takarékosabb az Euro 6-os besorolású újonc; persze a 11,9 l/100 km szigorúan elméleti érték. 
A start-stop elektronikával felszerelt motor igen finom darab. Alumínium forgattyúházában kovácsolt főtengely dolgozik, hengerenként kettő (összesen 24) gyertya ad szikrát a benzin-levegő keveréknek, a két turbófeltöltő vizes intercooleren keresztül kapja a levegőt. A Mercedes új kilencfokozatú váltója csak a későbbiekben kerül bele az S Coupéba, és egyelőre akkor is csak a nyolchengeres 500-asba; az S 65 AMG megőrizte az AMG által feltupírozott, hétfokozatú automatát. 
Az autó főbb funkcióiban egyébként megegyezik az S 63 AMG Coupé modellel: az AMG sportfutóművet is felvértezték a kanyarban aktívan bedőlő, az útegyenetlenségekhez előre alkalmazkodó technológiákkal, a kormánymű változó áttételű. A modell lítiumion akkut kapott, ami önmagában 20 kilogrammos súlycsökkentést jelent.
 
Az S 65 AMG Coupé látványhoz 20 colos, kovácsolt alumínium felnik hárulnak hozzá; a tizenhat polírozott küllőt úgy csavarták meg, hogy még nagyobbnak látszik a keréktárcsa; a kerékagyat alumínium sapka fedi el. Akár alapáras is lehetne, de nem az a 20 százalékkal könnyebb, kerámia fékrendszer. Egy csomó minden mást viszont magában foglal a 244 ezer eurós alapár – ez 74 millió forintnak felel meg, de nálunk a magasabb áfa meg a regadó miatt miatt várhatóan ennél is drágább lesz az autó. 
Az S 65 AMG Coupé már rendelhető; a kiszállítások szeptemberben indulnak.

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.