Itt a Mercedes legcsúcsabb csúcsmodellje

S 65 AMG Coupé, 630 LE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.14. 11.45

Hivatalosan is bemutatta legerősebb és legkívánatosabb típusát a Mercedes. Az S 65 AMG Coupé tizenkét hengerrel játszik lelked húrjain.

Kerek 1000 Nm nyomaték, 630 lóerő, 5980 köbcenti tizenkét egyenlő részre osztva: az S 65 AMG Coupé orrában egy kihalásra ítélt csúcsragadozó, egy V12-es biturbó motor küzd az őt korlátok közé szorító elektronikus és jogi béklyók ellen. 

Először 11 éve lépett színre a Mercedes luxuskupé 12 hengeres sportváltozata: a CL 65 AMG két generációt ért meg, közvetlen leszármazottjuknak csak a neve más, de a filozófia a régi. 
A hatliteres V12-es 4,1 másodperc alatt röpíti százra az autót; ez pontosan kettő tizeddel jobb érték, mint az S 63 AMG Coupé (585 LE, 900 Nm) – kivéve persze, ha utóbbit összkerékhajtással rendeljük meg, mert akkor a pórias V8-as modell két tizedet még rá is ver felsőbbrendű nővérére. 
Közvetlen elődjéhez, a C216-oson alapuló CL 65 AMG-hez (2007-2014) képest 2,4 literrel takarékosabb az Euro 6-os besorolású újonc; persze a 11,9 l/100 km szigorúan elméleti érték. 
A start-stop elektronikával felszerelt motor igen finom darab. Alumínium forgattyúházában kovácsolt főtengely dolgozik, hengerenként kettő (összesen 24) gyertya ad szikrát a benzin-levegő keveréknek, a két turbófeltöltő vizes intercooleren keresztül kapja a levegőt. A Mercedes új kilencfokozatú váltója csak a későbbiekben kerül bele az S Coupéba, és egyelőre akkor is csak a nyolchengeres 500-asba; az S 65 AMG megőrizte az AMG által feltupírozott, hétfokozatú automatát. 
Az autó főbb funkcióiban egyébként megegyezik az S 63 AMG Coupé modellel: az AMG sportfutóművet is felvértezték a kanyarban aktívan bedőlő, az útegyenetlenségekhez előre alkalmazkodó technológiákkal, a kormánymű változó áttételű. A modell lítiumion akkut kapott, ami önmagában 20 kilogrammos súlycsökkentést jelent.
 
Az S 65 AMG Coupé látványhoz 20 colos, kovácsolt alumínium felnik hárulnak hozzá; a tizenhat polírozott küllőt úgy csavarták meg, hogy még nagyobbnak látszik a keréktárcsa; a kerékagyat alumínium sapka fedi el. Akár alapáras is lehetne, de nem az a 20 százalékkal könnyebb, kerámia fékrendszer. Egy csomó minden mást viszont magában foglal a 244 ezer eurós alapár – ez 74 millió forintnak felel meg, de nálunk a magasabb áfa meg a regadó miatt miatt várhatóan ennél is drágább lesz az autó. 
Az S 65 AMG Coupé már rendelhető; a kiszállítások szeptemberben indulnak.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.