Győr miatt vizsgálódik Brüsszel

Állami támogatás az Audi gyárnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.11. 10.00

Az Európai Bizottság megvizsgálja, megfelelt-e az uniós szabályoknak az az állami támogatás, amivel Magyarország a győri Audi üzem bővítéséhez hozzájárult.

Vizsgálatot kezdeményezett az Európai Bizottság, hogy ellenőrizzék, az EU szabályzataival összhangban járult-e hozzá 133,3 millió eurós (40 milliárd Ft) támogatással Budapest a győri Audi üzem kibővítéséhez. 

Az Audi jelenleg 1,2 milliárd eurós (360 milliárd Ft) beruházással fejleszti győri gyártóüzemét; a bővítés 2100 új munkahelyet fog teremteni. 
“A projekt méretét és a Volkswagen-csoport magyarországi piaci részesedését figyelembe véve a Bizottságnak ellenőriznie kell a projekt regionális fejlesztési hatásait, és hogy vajon a támogatás szükséges-e a beruházás kivitelezéséhez” – idézte az Európai Bizottság jelentését az Automotive News Europe
A vizsgálat ténye önmagában nem jelenti azt, hogy automatikus elmarasztaló eredményre jutna a bizottság. 
Korábban már jóváhagytak egy 43,67 millió eurós (13 milliárd Ft) német állami támogatást, amely a Porsche Macan gyártásához szükséges lipcsei gyárbővítést segítette elő. Ebben az esetben kimutatták, hogy a több mint ezer új munkahelyet teremtő, kilencszáz létező pozíciót megszilárdító, 522 millió euró (156,6 milliárd Ft) összértékű beruházás létrejöttéhez szükség volt az állami támogatásra. 
Egy másik, szintén Lipcsét érintő ügyben viszont Brüsszel csökkentette az állami támogatás mértékét: a szövetségi kormány 45 millió euróval (13,5 milliárd Ft) kívánta segíteni a BMW i3 és i8 gyártásának előkészítését, a bizottság szerint azonban nem volt ennyire szükség ahhoz, hogy a beruházást Lipcsébe hozzák, így csupán az előirányzott összeg harmadát engedélyezte.
Az Audi jelenleg több erőforrás mellett Győrben gyártja az A3 szedánt és kabriót, az RS3 Sportsback ferdehátút, valamint a TT sportkocsit.

Kommentek

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.