Arcról ismerik fel gazdáikat a jövő autói

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.10. 12.00

A Ford és az Intel közös kutatási projektje egy utastérben elhelyezett kamera újszerű alkalmazásával emeli új szintre a kényelmet.

A Ford és az Intel közös kutatási projektje egy utastérben elhelyezett kamera újszerű alkalmazásával és a szenzorok adataiból emeli új szintre a kényelmet. A Mobil Utastéri Képalkotás, vagy más néven Mobii projekt egy arcfelismerő szoftver használatával személyre szabott utazási élményt kínál. Egy mobiltelefonos alkalmazással a vezető a távolból is rácsatlakozhat az autó rendszerére, s így ellenőrizheti, hogy az utastérben felejtett-e valamit, vagy éppen engedélyezheti illetve letilthatja, hogy más autósok is vezessék a járművet.

Arcról ismerik fel gazdáikat a jövő autói 1
A Ford jelenleg a vezetőtámogató rendszerekhez (például a sávtartó asszisztenshez vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerhez) használ külső kamerákat. A Mobii kutatásai azonban az utastéri kamerák használatát vizsgálják – például a járművezető azonosítása céljából. Az arcfelismerő szoftver fokozza a biztonságot és a vagyonvédelmet, ráadásul a különböző vezetők azonosításával az autó automatikusan az egyes személyek saját beállításaihoz igazíthatja a rendszerek működését.

Amikor valaki beül a volán mögé, a Mobii projekt kamerája és arcfelismerő szoftvere azonosítja őt. Ezt követően a rendszer már kifejezetten a személyére szabva működik, vagyis az adott vezető naptárát, zenéit vagy híváslistáját kínálja fel. Ha a Mobii rendszere nem ismeri fel a vezetőt, akkor fotót küld róla az autó elsődleges tulajdonosának okostelefonjára, aki eldöntheti, hogy engedélyezi vagy megtiltja az illető számára az autó vezetését – sőt azt is meghatározhatja, hogy az adott személy mit és hogyan használhat az autóban.

Ha például a vezető a jármű tulajdonosának gyermeke, azonnal automatikus korlátozások állíthatók be a biztonsági öv használatával, a sebességhatárokkal, a hifi hangerejével vagy éppen a mobiltelefon használatával kapcsolatban. A gesztusfelismerő szoftver további lehetőségeket kínál az autó rendszereinek ösztönös használatára. A vezető a természetes gesztusok és egyszerű hangutasítások segítségével sokkal könnyebben állíthatja például a kabin hőmérsékletét, vagy nyithatja-zárhatja a napfénytetőt.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.