Fizetős lesz a német autópálya!

Két év múlva indul a kassza

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.09. 06.00

Németország közlekedési minisztere fizetőssé tenné a teljes Autobahn-hálózatot. Mindenki fizetne, de a németek visszakapnák a díjat, ez pedig nem tetszik az Uniónak.

Már többször felmerült a gondolat, hogy a haszonjárművekhez hasonlóan a személygépkocsik számára is díjfizetéshez kössék a német autópályák használatát, ám egészen mostanáig megúszta a kontinens a voltaképpen nagyon is logikus lépést: a világon a maga 12 879 össz-kilométerével a negyedik leghosszabb (a Wikipédia szerint csak Kínában, az USA-ban és Spanyolországban nagyobb az autópályák hossza), ráadásul az egyik legsűrűbb hálózat ingyenessége szinte példa nélküli gyakorlat a világon.

Ha Alexander Dobrindt közlekedési miniszter tervezetét elfogadja a szövetségi parlament, 2016-tól tíz napra 10 eurót, vagy egy évre mintegy 100 eurót kell majd fizetnie minden autósnak a szélvédőre felragasztandó matricáért. 
Eddig ezzel nincs is baj, csakhogy a németek kivételeznének saját honfitársaikkal: a német állampolgárok adójóváírás formájában visszakapnák a befizetett díjat, így gyakorlatilag csak a külföldi autósokat érinti majd a változás. Ez viszont várhatóan nem fog tetszeni az EU-nak, így elképzelhető, hogy Dobrindt elképzelését még megfúrják. 
Teljes egészében viszont aligha vetik el a németek az útdíj gondolatát: az előzetes kalkulációk szerint négy év alatt mintegy 2,5 milliárd euró (750 milliárd Ft) bevételt hozna a matrica a kormánynak.

Kommentek

  • Vérmacy

    Mekkora ötlet ez az adójóváírás! Németek építenek vmit, majd egész Európa ingyen (el)használja. Támogatom az ötletet, itthon is erre volna szükség, hacsak addig az eső el nem mossa az autópályáinkat…

  • subtotal

    Vérmacy, egy kicsi probléma, hogy nekünk a német minta alapján az összes EU állampolgárnak adójóváírást kellene adnunk, mert az ő pénzükből épült :D

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.