Erős és takarékos az új Volvo

Konnektoros hibrid az XC90-ben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.09. 09.00

Folytatja az érkező XC90 részletenkénti bemutatását a Volvo. Most a hálózatról tölthető hajtásláncra, valamint a többi motorra került sor.

Nincs nála erősebb, nincs nála takarékosabb – mármint egyazon hajtásláncban. 

Gyors számításaink szerint egyébként a maga 60 g/km CO2-kibocsátásával a leendő második generációs Volvo XC90 konnektoros hibrid (T8) verziója minden jelenleg kapható, hibrid szabadidőjárműnél tisztább üzemű. A Lexus RX450h széndioxid-emissziója 140, az Audi Q5 hybrid quattróé 159 g/km, a Porsche Cayenne Hybrid S pedig még több, 193 gramm CO2-t lövell a légkörbe ezer méterenként. 


Egyetlen méltó vetélytársa a Range Rover konnektoros hibrid dízelje lehetne, de ez 340 LE összteljesítmény mellett 169 grammos CO2-kibocsátással számol, a Volvo tehát igazán bravúrosan hozta össze a nagy teljesítményt (400 LE, 640 Nm) és a csekély károsanyag-kibocsátást (60 g CO2 kilométerenként) – persze ne feledjük, hogy ez a két érték nem érvényesíthető egyidejűleg, viszont egyazon motornál választhatunk, hogy éppen spóroljon vagy repesszen. 
Nem véletlen, hogy a Volvo Twin Engine (ikermotor) néven futtatja konnektoros hibrid technológiáját. A kis fordulaton kompresszorral, nagyon turbóval erősített, négyhengeres Drive-E benzinmotor az első, a 81,6 LE teljesítményű villanymotor a hátsó kerekeket hajtja. Tisztán elektromos üzemben mintegy 40 kilométert képes megtenni a hétszemélyes (így egy utasra lebontva még takarékosabb) autó. Hétszemélyességét egyébként annak köszönheti az XC90, hogy SPA padlólemezét eleve úgy tervezték, hogy elférjen benne a PHEV hajtáslánc, így sem az akkuk, sem a villanymotor és vezérlése nem rabol hasznos teret a csomagtartótól, sem az utastértől.
A további, hagyományos hajtásláncok sorában ott lesz a 225 lóerős, ikerturbós D5 dízelmotor 470 Nm nyomatékkal és hatliteres átlagfogyasztással; a 190 lovas, 400 Nm nyomatékú D4 dízel (5 l/100km), valamint két benzinmotor: a kompresszoros-turbós T6 (320 LE, 400 Nm), és a T5 turbómotor 254 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal.

Kommentek

  • peta33

    Nagyon tudatos,jó fejlesztés!! Kisebb motorok,környezet barátabb rendszerek,hibrid technológia! Máshol is ez készül,,csak nem ennyire gyorsan reagálnak a nagy gyárak. De ez a jövő,,és ez így jó,,,csak sajna nem tudják a hétköznapi emberek megfizetni..

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.