Erős és takarékos az új Volvo

Konnektoros hibrid az XC90-ben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.09. 09.00

Folytatja az érkező XC90 részletenkénti bemutatását a Volvo. Most a hálózatról tölthető hajtásláncra, valamint a többi motorra került sor.

Nincs nála erősebb, nincs nála takarékosabb – mármint egyazon hajtásláncban. 

Gyors számításaink szerint egyébként a maga 60 g/km CO2-kibocsátásával a leendő második generációs Volvo XC90 konnektoros hibrid (T8) verziója minden jelenleg kapható, hibrid szabadidőjárműnél tisztább üzemű. A Lexus RX450h széndioxid-emissziója 140, az Audi Q5 hybrid quattróé 159 g/km, a Porsche Cayenne Hybrid S pedig még több, 193 gramm CO2-t lövell a légkörbe ezer méterenként. 


Egyetlen méltó vetélytársa a Range Rover konnektoros hibrid dízelje lehetne, de ez 340 LE összteljesítmény mellett 169 grammos CO2-kibocsátással számol, a Volvo tehát igazán bravúrosan hozta össze a nagy teljesítményt (400 LE, 640 Nm) és a csekély károsanyag-kibocsátást (60 g CO2 kilométerenként) – persze ne feledjük, hogy ez a két érték nem érvényesíthető egyidejűleg, viszont egyazon motornál választhatunk, hogy éppen spóroljon vagy repesszen. 
Nem véletlen, hogy a Volvo Twin Engine (ikermotor) néven futtatja konnektoros hibrid technológiáját. A kis fordulaton kompresszorral, nagyon turbóval erősített, négyhengeres Drive-E benzinmotor az első, a 81,6 LE teljesítményű villanymotor a hátsó kerekeket hajtja. Tisztán elektromos üzemben mintegy 40 kilométert képes megtenni a hétszemélyes (így egy utasra lebontva még takarékosabb) autó. Hétszemélyességét egyébként annak köszönheti az XC90, hogy SPA padlólemezét eleve úgy tervezték, hogy elférjen benne a PHEV hajtáslánc, így sem az akkuk, sem a villanymotor és vezérlése nem rabol hasznos teret a csomagtartótól, sem az utastértől.
A további, hagyományos hajtásláncok sorában ott lesz a 225 lóerős, ikerturbós D5 dízelmotor 470 Nm nyomatékkal és hatliteres átlagfogyasztással; a 190 lovas, 400 Nm nyomatékú D4 dízel (5 l/100km), valamint két benzinmotor: a kompresszoros-turbós T6 (320 LE, 400 Nm), és a T5 turbómotor 254 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal.

Kommentek

  • peta33

    Nagyon tudatos,jó fejlesztés!! Kisebb motorok,környezet barátabb rendszerek,hibrid technológia! Máshol is ez készül,,csak nem ennyire gyorsan reagálnak a nagy gyárak. De ez a jövő,,és ez így jó,,,csak sajna nem tudják a hétköznapi emberek megfizetni..

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.