Cuki, de ütős: expedíciós terepjáró Brazíliából

Villanymotor hajtja a Nimbust

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.09. 10.00

Drága, könnyű és extravagáns – nyugodtan lehet, hiszen soha nem fogják megépíteni. A brazil Nimbus az utóbbi idők egyik legkedvesebb, nem létező járgánya.

Eduardo Galvani tegnap este óta alighanem zokogva ül rajzasztalánál, és a hét-egyet siratja. Pedig a fiatal tervezőnek volna oka az ünneplésre, hiszen meghökkentő expedíciós járműve, a Nimbus nagyon kerek, átgondolt koncepciónak tűnik. 

A szó szerint kerek autó az ősök konfigurációját követi: motorja a hátsó tengely mögött, fölött kapott helyet, innen hajtja mind a négy kereket. Az egyetlen különbség, hogy gázolaj helyett elektromos áram hajtja: a 180 lóerős villanymotor hegynyi nyomatéka ideális egy terepre tervezett jármű esetében. 
A retró stílusú jármű első pillantásra olcsónak és szerénynek tűnik, pedig van benne finom anyag bőven: ami nem üvegfelület, az titánból vagy szénszálas kompozitokból készül. Ennek köszönhetően a tetőoszlopok vékonyak, a kilátás pazar, a jármű tömege pedig az akkumulátorok dacára mindössze 1620 kilogramm, ami elég precíz becslés ahhoz képest, hogy a Nimbus még csak számítógépes grafika képében létezik. 
Galvani nem pusztán formatervként álmodta meg a Nimbust: hajtáslánca számos különböző üzemmódban működhet, az autó képes az önálló haladásra, karosszériája valamiféle öntisztulásra is képes, és lopásvédelmét is különleges, sajnos nem részletezett módokon oldaná meg a tervező.

Kommentek

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nem csak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.