Megérkezett a Škoda terepkombija

Augusztustól kapható az Octavia Scout

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.08. 12.20

Takarékosabb motorokkal, fokozott terep- és vontatóképességgel, de változatlan koncepcióval lép színre a Škoda Octavia Scout.

Nyolcadik éve kapható a Škoda kínálatában az Octavia Scout; a 2007 és 2013 között eladott 53 600 autó az Octavia-forgalom közel 8 százalékát teszi ki. Nem véletlen, hogy ezúttal igazán ráfeküdt a témára a Škoda, és az eddiginél is komolyabb csomagot állított össze. 

A megjelenés alapvetően nem változott: alumínium hatású betétek és fekete műanyag borítások morcosítják az autót. A hasmagasság 31 mm-rel magasabb, mint a normál kombi esetében (szedánból nem épül Scout), a 171 mm-nél húzódó fenéklemezt védőborítással látták el, alapkivitel a 220/50 R17 abroncsokkal szerelt, könnyűfém felni. 
Az utastérben a robusztus megjelenés helyett az elegancia dominál: a fekete műszerfal helyett kérhető felül fekete, alul barna kivitel, az üléseknél barna szövet vagy fekete, illetve barna színben kérhető bőr-Alcantara kombó között választhatunk. A karosszériaszínek megegyeznek a hétköznapi Octaviákéval. 
A 7. generációs VW Golfnál bevezetett Haldex 5-ös összkerékhajtási rendszer megegyezik a szimpla 4×4-es Octavia azonos rendszerével. A terepszögek természetesen megnőttek: az elöl mért 16,7°, illetve a hátsó 13,8° nem teszi offroaderré az autót, de földúton jól jöhet az a plusz szabadság. Az autóval akár két tonnát lehet vontatni, ez 25 százalékkal több, mint korábban; az elindulást elektronikus differenciálzár (azaz a hajtott kerekeket oldalanként összefékező ESP-funkció) segíti. 
Újdonság, hogy immár háromféle motorral kapható az Octavia Scout: az elődmodellénél könnyebb, takarékosabb, erősebb motorok teljesítik az idén szeptembertől hatályba lépő, Euro6-os normát. A kínálat alján a 150 lóerős TDI motor áll, 5,1 literes átlagfogyasztással és hatos kéziváltóval. A 180 lóerős 1.8 TSI, valamint a most bevezetett, 184 lóerős 2.0 TDI eleve DSG-váltóval kerül forgalomba, utóbbi papíron ugyanannyit fogyaszt, mint a gyengébbik dízelmotor. 
A modell biztonsági és kényelmi felszereltsége megegyezik a jól felszerelt, mezei Octaviákéval. Opcióként automatikus vészfék, sávelhagyást gátló rendszer, az autót ütközést követően megállító rendszer, fáradtság-érzékelő és hasonló rendszerek rendelhetők, a komfortlistán parkolórobot, kulcs nélküli nyitás és indítás, tolatókamera vagy táblafelismerő rendszer is szerepel.

Kommentek

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.