Megérkezett a Škoda terepkombija

Augusztustól kapható az Octavia Scout

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.08. 12.20

Takarékosabb motorokkal, fokozott terep- és vontatóképességgel, de változatlan koncepcióval lép színre a Škoda Octavia Scout.

Nyolcadik éve kapható a Škoda kínálatában az Octavia Scout; a 2007 és 2013 között eladott 53 600 autó az Octavia-forgalom közel 8 százalékát teszi ki. Nem véletlen, hogy ezúttal igazán ráfeküdt a témára a Škoda, és az eddiginél is komolyabb csomagot állított össze. 

A megjelenés alapvetően nem változott: alumínium hatású betétek és fekete műanyag borítások morcosítják az autót. A hasmagasság 31 mm-rel magasabb, mint a normál kombi esetében (szedánból nem épül Scout), a 171 mm-nél húzódó fenéklemezt védőborítással látták el, alapkivitel a 220/50 R17 abroncsokkal szerelt, könnyűfém felni. 
Az utastérben a robusztus megjelenés helyett az elegancia dominál: a fekete műszerfal helyett kérhető felül fekete, alul barna kivitel, az üléseknél barna szövet vagy fekete, illetve barna színben kérhető bőr-Alcantara kombó között választhatunk. A karosszériaszínek megegyeznek a hétköznapi Octaviákéval. 
A 7. generációs VW Golfnál bevezetett Haldex 5-ös összkerékhajtási rendszer megegyezik a szimpla 4×4-es Octavia azonos rendszerével. A terepszögek természetesen megnőttek: az elöl mért 16,7°, illetve a hátsó 13,8° nem teszi offroaderré az autót, de földúton jól jöhet az a plusz szabadság. Az autóval akár két tonnát lehet vontatni, ez 25 százalékkal több, mint korábban; az elindulást elektronikus differenciálzár (azaz a hajtott kerekeket oldalanként összefékező ESP-funkció) segíti. 
Újdonság, hogy immár háromféle motorral kapható az Octavia Scout: az elődmodellénél könnyebb, takarékosabb, erősebb motorok teljesítik az idén szeptembertől hatályba lépő, Euro6-os normát. A kínálat alján a 150 lóerős TDI motor áll, 5,1 literes átlagfogyasztással és hatos kéziváltóval. A 180 lóerős 1.8 TSI, valamint a most bevezetett, 184 lóerős 2.0 TDI eleve DSG-váltóval kerül forgalomba, utóbbi papíron ugyanannyit fogyaszt, mint a gyengébbik dízelmotor. 
A modell biztonsági és kényelmi felszereltsége megegyezik a jól felszerelt, mezei Octaviákéval. Opcióként automatikus vészfék, sávelhagyást gátló rendszer, az autót ütközést követően megállító rendszer, fáradtság-érzékelő és hasonló rendszerek rendelhetők, a komfortlistán parkolórobot, kulcs nélküli nyitás és indítás, tolatókamera vagy táblafelismerő rendszer is szerepel.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.