Nyolchengeres boxermotort tervez a Porsche

Négy liter, négy turbó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.07. 18.00

A pletykák szerint 600 lóerős szuperboxerben gondolkodik a Porsche. A vadonatúj blokk vadonatúj modellben kapna helyet.

A brit Autocar úgy tudja, nyolchengeres boxermotor fejlesztésébe fogott a Porsche. A jelenlegi hathengeres boxerben már nem maradtak tartalékok, állítja a forrás, a 918 V8-asa pedig nem elég lapos ahhoz, hogy a klasszikus farmotoros konfigurációban alkalmazzák. Maradt tehát a új blokk, amely állítólag nem a jelenlegi hathengeres kibővítésével jön létre, hanem vadonatúj, alumínium konstrukció, amelyben ráadásul kompozit anyagokat is felhasználnak. 

A meg nem erősített információk szerint 600 lóerő és több mint 550 Nm férhetne ki a torkán; ez nem sokkal több, mint a 911 Turbo S 560 lóereje, a nyomatéki adat ráadásul alacsonyabb is annál (700 Nm), de hát ezek csak spekulált adatok, ráadásul a 918 Spyder (nyitóképünkön) kapcsán már megtapasztalhattuk, hogy a Porsche jobban szeret konzervatív jóslásokba bocsátkozni, és később inkább felfelé korrigálja a számokat. 
Ez még a jelenlegi, hathengeres turbós boxer, 520 és 560 lóerővel kapható
A nyolchengeres motort egyébként nem a 911 kapná, hanem egy vadonatúj modell. Az állítólag 988 belső néven emlegett autó a Ferrari 458 Italia ellenfele lehetne, formanyelvében pedig a hibrid 918-assal osztozna. A 988 állítólag három éven belül piacra lép, és teljes modellváltást vezet be a Porschénál: rövid időn belül követi őt az új Boxster, Cayman és 911.

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.