A brit Autocar úgy tudja, nyolchengeres boxermotor fejlesztésébe fogott a Porsche. A jelenlegi hathengeres boxerben már nem maradtak tartalékok, állítja a forrás, a 918 V8-asa pedig nem elég lapos ahhoz, hogy a klasszikus farmotoros konfigurációban alkalmazzák. Maradt tehát a új blokk, amely állítólag nem a jelenlegi hathengeres kibővítésével jön létre, hanem vadonatúj, alumínium konstrukció, amelyben ráadásul kompozit anyagokat is felhasználnak. 

A meg nem erősített információk szerint 600 lóerő és több mint 550 Nm férhetne ki a torkán; ez nem sokkal több, mint a 911 Turbo S 560 lóereje, a nyomatéki adat ráadásul alacsonyabb is annál (700 Nm), de hát ezek csak spekulált adatok, ráadásul a 918 Spyder (nyitóképünkön) kapcsán már megtapasztalhattuk, hogy a Porsche jobban szeret konzervatív jóslásokba bocsátkozni, és később inkább felfelé korrigálja a számokat. 
Ez még a jelenlegi, hathengeres turbós boxer, 520 és 560 lóerővel kapható
A nyolchengeres motort egyébként nem a 911 kapná, hanem egy vadonatúj modell. Az állítólag 988 belső néven emlegett autó a Ferrari 458 Italia ellenfele lehetne, formanyelvében pedig a hibrid 918-assal osztozna. A 988 állítólag három éven belül piacra lép, és teljes modellváltást vezet be a Porschénál: rövid időn belül követi őt az új Boxster, Cayman és 911.