Közúti ellenőrzéseken zsákmányol autókat a NAV

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.07.07. 14.00

Négy hónap alatt majdnem egymilliárd forintot hozott az adóhivatal legújabb végrehajtási módszere. Aki tartozik, lefoglalják az autóját.

A Magyar Nemzet cikke szerint havonta százmilliókat szedett be az elmúlt időszakban a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az év eleje óta alkalmazható, legújabb adó-végrehajtási módszerrel. A megoldás lényege, hogy amennyiben a hatóság pénzügyőrei, revizorai arra bukkannak, hogy az érintett cég vagy magánszemély régebb óta nem egyenlítette ki adótartozását, a hivatalos személyek intézkednek a polgár, a vállalkozás vagyontárgyainak azonnali lefoglalásáról.


A pénzügyőrök teherautókat, szállítmányokat állítottak meg, kocsmai berendezéseket, külföldről behozott drága kocsikat tartottak vissza addig, amíg tulajdonosuk ki nem egyenlítette köztartozását. A pénzügyőrök az út mentén, azonnal hozzálátnak a végrehajtáshoz: kiállítják a jegyzőkönyvet, és felszólítják az adóst, hogy intézkedjen a hiányzó összeg megfizetéséről.

A jármű vezetője akár helyben is fizethet, ellenkező esetben a NAV elidegenítési tilalmat jegyeztet be a hivatalos regiszterekbe, így az adott járművet, az árukészletet, esetleg ingatlant az adózók nem adhatják el. A NAV emberei március óta nagyjából 1200-szor alkalmazták sikerrel az új lehetőséget: az ellenőrzött cégek, magánszemélyek, egyéni vállalkozók majdnem kilencszáz esetben döntöttek úgy, hogy azonnal vagy rövid időn belül kifizetik korábbi közadósságukat. Az államkassza így háromszázmillió forinthoz jutott hozzá. További háromszáz ügyben különféle vagyontárgyakat foglalt le a hivatal, összességében 640 millió forint értékben.

Kommentek

  • swattos

    Jól teszik. Hajrá NAV!!!!!

  • Eddie

    Ez főleg akkor mókás, mikor pl. egy kisvállalkozó küzd, mint malac a jégen, erre néhány százezer tartozás miatt kiveszik alóla a munkaeszközt…

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.